Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

operaatio evosporty

Aloittaja makkepuu, 05 marraskuu 11, 01:20:45

« edellinen - seuraava »

Mr.Horsepower

Öööö eikös tuo Jarru puristimen "kampi" jää vähän niin tuon sihtauksen tielle :D Vaiko häröttääkö mun silmissä sen verran ett todellisuus sumenee :D

Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

tuuba

Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

makkepuu

en mäkään tajuu. meinaakohan se että toi säätöpultti ottais jarrusatulaan kiinni? ehkä se siltä näyttää mutta siinä on kyllä tilaa vaikka kuinka ja paljon.

eilen tuli hd-sunriselta wisecon konversiomännät jotka kiikutin tänään alavudelle pyttyjen kanssa. kotimatkalla postista tuli viestiä että paketti tullu, elikkä jarrukamat. sorvari lupas huomiseks saada mulle loput spacer-palikat ja keulaan madallusholkit. homma etenee.


makkepuu

pitäs todellakin miettiä nimeä tälle prokkikselle... amatööri pörsterin kimpussa? tommi tekee mopedin?

no jokatapauksessa sain tänään tehtyä varmaan miljoona kiinnikettä. kaikkee saa aikaseksi kun jättää puhelimen ja kameran sisälle kun lähtee talliin. on vaan tuo metallintaivutus taito ja työmenetelmä vähän niin ja näin, ei kovinnättiä jälkee tule kun lattaraudasta tehdään mallilla rälläkällä viiltoo -> murjotaan seinää vasten -> hitsataan viillot umpeen  ;D

kuinkas nuo valosäännöt meni, kun kovasti tekis mieli laittaa takavalot tuonne taka-akselin työ. tulee siis all-in-one ledimötikät eli takavaloa on molemminpuolin pyörää... täytynee lukea maffin palstaa. näytti vaan tyhmältä kun laitto sissyn ja lokarin liitoskohtaan  >:(

Make

Greatest enemy of freedom is satisfied slave

makkepuu

sainpas keulan madallettua, 50mm palikat pistin. keulaa on joku aikaisempi omistaja patentoinu, sillä jousia on lyhennetty ja korkkien alla oli 34mm palikat. tein karkeasti että 50mm madalluspalikka miinus pois jäävä korkinaluspalikka = 16mm pois jousista. ainakin korkit oli yhtä veemäiset tunkee takasin kun aikaisemmin.

penkille tein kiinnikkeet. ensiksi tuumailin hienoja piiloon jääviä kiinnikkeitä mutta sit ajattelin että jos penkin irroitusta varten pitää purkaa takapyörä ja jotain muutakin niin ei perkele. tein penkin kumpaankin päähän ohuesta latasta korvakkeet. etupää on pultilla rungossa, runkoputki oli sen verran vahvaa tavaraa että sinne sai väännettyä jengat ja takapää on vastaavasti kiinni lokarissa mihin on hitsattu pultti pystyyn  ;D

jarruletkut ja banjot ja sun muut liittimet löysi kans paikkansa.

maalausta katselin, että pitäiskö runko jättää mattamustaksi kun muut osat saavat lisäksi mattalakan? olis jotain eroa rungon ja muun pyörän välillä...

ja takavalohommeli. kaivoin hienon biltema astemitan esille ja rupesin funtsimaan takavaloja. jos laitan ne tuonne taka-aksilalle, niin niiden korkeus maasta on jotain 36cm, etäisyys takapyörän takimmaisesta kohdasta 30-31cm. näkyvyys ylös, alas ja samalle puolelle riittävä mutta näkyvyys vastakkaiselle puolelle vain noin 10 astetta. ei taida kelvata...

Hemuli

Mutta jos laitat molemmin puolin niin kyllä kelpaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

makkepuu

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 10 helmikuu 12, 23:10:57
Mutta jos laitat molemmin puolin niin kyllä kelpaa.

juu siis noi on tuollaiset all-in-one ledimötikät noi valot mitkä hommasin



täytys melki ottaa pari kuvaa ja laittaa muutokset paperille ja käydä paikallisella kats.konttorilla näyttämässä vähän etukäteen. seisontavalon joutuu varmaan virittelemään. kun orkkis virtalukko oli OFF-SYTTY-VALOT&SYTTY nii jos laittais että aina syttyvirta päällä palais parkki edessä ja takavalot takana. vai onko se parkkivalo saatava päälle vaikka avain ei olisi lukossa?

makkepuu

pytyt tuli tänn porauksesta mutta männänrengaspuristin on teillä tietymättömllä niin jäi asentamatta, en viittiny ruveta ruuvarilla tökkimään männänrenkaita. sytty ja lataus on johdotettu, enään puuttuu loput piuhat.
takavalot on vieläkin vailla paikkaa, jos laitan ne tuonne taka-aksilalle niin kilpiteline tulee eteen. jos laitan ne lokarin reunaan niin ei oikeen sovi silmään  ???

jarrut ilmaantu suht kivuttomasti ja tuo rakennelma etukahva jopa pelaa! vähän liika syvä kolo tuli tehtyä jarrumännän perään, nyt kahvassa on ~5mm tyhjä ennenkun itse jarru lähtee skulaan. mut tuntuma on aivan sama kuin orkkis kahvalla. takajarru muuttui vähän kun vakiosylkyllä puristetaan 4 mäntästä. pedaali liikkuu huomattavasti pidemmän matkan eli takajarru saattoi muuttua vähän tunnokkaammaksi?

tässä mennään. peltiosat on kyllä kaikki saman värisiä, bensatankki vaan rupes peilaamaan nuhruisesti kun vahalla hinkkasin sitä. runko on mattamusta maston 121, kaikki muu maston 121 + maston 331 mattalakka.

makkepuu

kasasin pytyt tänään paikalleen ja aloitin sähköjen vetämisen. ihmetytti vähän, että miksi tiivistesarjassa ei tullu pytyn ja kannen väliin öölikanavan o-renkaita mutta pahvien mukana tulleessa lapussa sit kehuttiinkin että sinne ei tässä tapauksessa sellasia pistetä. ok. sit yks asia, jakokoppaan ei tullu tilkettä niin laitoin silikonin kanssa kiinni. en tietenkään loosannu sitä mömmöö sinne vaan sormella tein ohuen kalvon ettei putoile "suikaleita" koneen sisään. mutta olisko se tarvinnu sen tilkkeen? ettei nokat "pohjaa"?

sähköjohtoja tulee aivan saatanasti vaikka sähköjä on kuinka yksinkertaistettu. koitan tehdä etuvalon sisään kaikki kytkennät ja sieltä lähtevät johdot menee samassa kutistesukassa runkoa pitkin koneen alle ja sieltä tuonne työkaluboksiin missä on sähkökeskus. etuvilkuille pitäis keksiä joku hyvä paikka... olis mini-cateyet ja microbulletit omasta takaa mutta TMG:ltä löytyis jotain oikein eniten pieniä ledejä mitkä sopis vaikka mihin... pitänee suunnitella

Hemuli

Eli sulla on yläkerran tiivistesarja kun olisit tarvinnut koko koneen sarjan? Missään tapauksessa jakopäätä ei saa laittaa ilman tiivistettä kiinni, en mitenkään usko että nokkien päittäisvälys riittää.

Kansipahvit oli vissiin sellaiset metallirakenteiset? Veikkaisin merkiltään Cometic? Niiden kanssa ei käytetä o-renkaita.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

makkepuu

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 16 helmikuu 12, 22:17:58
Eli sulla on yläkerran tiivistesarja kun olisit tarvinnut koko koneen sarjan? Missään tapauksessa jakopäätä ei saa laittaa ilman tiivistettä kiinni, en mitenkään usko että nokkien päittäisvälys riittää.

Kansipahvit oli vissiin sellaiset metallirakenteiset? Veikkaisin merkiltään Cometic? Niiden kanssa ei käytetä o-renkaita.

cometic juu, metallitilke jossa "mäskiä" molemminpuolin. täytynee kaivaa tiivistepaffia ja tehdä itse moinen tiiviste, ei paha. ja muutenkin noissa kansipaffeissa oli omat ohjeet miten kiristetään ja kuinka kireelle, tais olla 42ft.lbs kun vakiotilkkeen loppukiristys tais olla asteissa

makkepuu

joo vihdoin jakso vääntäytyä tallille. eli siis summasummarum; nokat "pohjaa" jos kopan alla ei ole tilkettä. askartelin tilkkeen 0.8mm pahvista ja rupes pyöriin pikkasen helpommin. sekään ei tietty menny ihan nappiin, kun takapytyn molemmat nokat putos syliin kun kopan otti kouraan ja yläkertakin oli jo kasattu.

takavaloja ynnäilin ja mittailin ja zoomailin ja ei perkule ei saa meneen kaikkien vaatimuksien mukaan sit millään. jos laittaa akselin tasalle niin ei täyty minimikorkeusvaatimus. kun niitä vähän nostaa niin ei täyty minimietäisyys pyörän taaimmaisesta kohdasta. akselilla ollessaan näkyvyysvaatimukset täyttyi ehkä nippanappa. mittavälineenä lanka ja bilteman astemitta. laitoin ne sitten lokarin kylkeen, hoijakan kiinnityspulteiksi. nyt on probleemana että miten sinne vetäis johdot siististi. olis pitäny jo aikaisemmin kattoo toi paikka niin olis voinu hitsata peltisiä lenkkejä tai kourua lokarin sisäpuolelle.

Lyytinen

#148
Lainaus käyttäjältä: makkepuu - 19 helmikuu 12, 22:23:25askartelin tilkkeen 0.8mm pahvista ja rupes pyöriin pikkasen helpommin.

Kyllä minä mittaisin rakotulkilla, pitää olla 0.006 - 0.024 muilla paitti pakoimulla 0.005 - 0.024 se päittäisvälys. Varsinkin jos on liian vähän päittäisvälystä niin jos nappaa kiinni ja ne puslat pyörähtää niin voin kertoa, että ei naurata.

Edit: mittayksiköt tuumia, mutta olisithan sinä sen joka tapauksessa viimeistään siinä vaiheessa huomannut, kun tarkistat kaikki mitat manuaalista ::)

Hemuli

Tänään tuli just kolmisenkymmentä senttiä uutta lunta edellisten päälle, hyvin on aikaa tilata uus tilke ja kasata se jakopää oikein. Ei tossa kohtaa kannata yrittää säästää.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957