Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

operaatio evosporty

Aloittaja makkepuu, 05 marraskuu 11, 01:20:45

« edellinen - seuraava »

makkepuu

kävinpä hakemassa paikalliselta hondakauppiaalta ketjut. DID V50 O-rengasketjut. oli aika saatanan järeet, niin järeet että ei puhettakaan että tuolla eturattaalla menis renkaasta ohi. siinä sitten pähkäillessä tajusin kuinka mua on jymäytetty, tietämätön newbie kun olen  ;D LedSled myy normaalia big twinin eturatasta sportsterin offset rattaana. no kyllähän se sellaiseksi käy. mutta taas ei. ehkä 180mm gummille olis käyny? tai tälle 200mm jos olis laittanu renkaan vähän sivuun ja käyttäis jotain 40â,¬ kustomkromi ketjuja mitkä ei kestä vakio pv:ssä. tää jäi 4mm vaille ja rattaan alle ei passaa laittaa yhtään prikkaa sillä toi putoaa heti booreilta kun siellä rattaan pohjalla olevassa ulkonevassa osassa ei booria ole. eli 40-50â,¬ bigtwinin ratas myydään sporan offset rattaana $95, no bisnes on bisnes ja taas opin jotain uutta.

takajarrusylkylle katsoin paikan ja tein lattaraudasta ja 8mm rautapiiskasta käyttövivuston. pitää vielä hitsata kannake runkoon mutta mun romurauta ainekset on ulkovarastossa ja siellä ei ole valoja niin en viitsiny mennä tonkimaan, jos sitten huomenna.

Lyytinen

Ei siinä välttämättä mitään jymäytys-aspektia ole kun aika harva osa on semmoinen bolt-on. Tai kyllähän kaikki käy kaikkeen jotenkin, mutta yleensä mikään ei mihinkään kunnolla. Muutenhan se olisikin liian helppoa.

Mr.Horsepower

Pähkälyä....

Jos tuo työsylinteri on heittämällä iso teholtaan ???

- entäs jos siinä letkussa ois y haara ? ja haarassa ois mäntä joka liikkus tuosta hydraalisessta voimasta koska ymmärtääkseni hyraalikan lakien mukaan paine on vakio kaikilla sen pinnoilla Per neliö Milliimetri...

joten jos tekis tyyliin hukkaportin jossa ei ole pois pääsyä vaan jäykkä jousi ja mäntä mitä löysemmällä tuo mäntä olisi sitä vähemmän Jarru tehoa menisi puristimelle ??? ja muutamalla HYVÄLLÄ JA PUHTAALLA alustalla tehty testi jarrutus... vois kalbroida siitten jarrut kuntoon ?


Vähän sama ilmiö kuin oisi ilmaa jarruissa mutta paaaljooon halttumpi tuntuma ?
Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

makkepuu

sain sorvarilta jarrupalikat ja eiköhän homma ole selvä. dna:n 3/4 kahva on nyt holkitettu 5/8 käyttäen itse tehtyä mäntää johon passaa hd:n kumit. homma tyssäs vaan siihen kun piti porata säiliöstä reiät lientä varten. 2 - 2.5mm ja toinen oli jotain 0.65mm luokkaa. pienempi terä löytyi mutta ei vehjettä mihin sen olisi saanut kiinni ja isompaa terää ei laarista löytynyt. täytyy vissiin ostaa joku elektroniikkapuljun pikkupora millä porailevat piirikortteihin reikiä.

runkoon hitsasin 30mm neliöputkea pätkän jonka sisäpuolelle hitsasin mutterit. tähän sitten ruuvasin jarrusylkyn kiinni ja kaikesta päätellen toimii.

yksi asia vaan on ainainen päänvaiva, että menikö ketjulinja nyt varmasti suoraan. en löytäny tarpeeksi pitkää lattaraudan pätkää niin koitin sitten narulla zoomailla ja pyöritin rengasta ketjut kireällä. pidin eturattaan mutterin löysällä ja kokeilin jos ketju ajaisi rattaan oikealle kohdalle mutta ei taida toimia näin? se on niin hauska kun silmän mukaan ketju menee hirveelle mutkalle vaikka kumpaa tahansa ratasta siirtäis.

erakko

Mä kyl tiukkaisin sen rattaan ja katsoisin laserilla sen linjan.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

makkepuu

mikä olis hyvä ja halpa laaseri tuohon hommaan? tulee vissiin magneetilla takarattaaseen kiinni? bebekissa on piste -ja viivalasereita 15â,¬ / kpl jos sellaisen liimais sikamassalla jääkaappimagneettiin kiinni  :D

tai ehkä sittenkin tällainen http://www.takarengas.com/?p=productsMore&iProduct=687&sName=ketjujen-linjaus-profi-cat-laser

Pietari

Lainaus käyttäjältä: makkepuu - 03 helmikuu 12, 16:56:50
homma tyssäs vaan siihen kun piti porata säiliöstä reiät lientä varten. 2 - 2.5mm ja toinen oli jotain 0.65mm luokkaa. pienempi terä löytyi mutta ei vehjettä mihin sen olisi saanut kiinni ja isompaa terää ei laarista löytynyt. täytyy vissiin ostaa joku elektroniikkapuljun pikkupora millä porailevat piirikortteihin reikiä.


Laita siihen poranterän ympärille vaikka sähköjohdosta pätkä sitä kuorta, tai ihan teippiä ja akkukoneeseen kiinni, pitää kyllä senverran että reiän saa tehtyä...

Jake

Lainaus käyttäjältä: makkepuu - 03 helmikuu 12, 16:56:50
yksi asia vaan on ainainen päänvaiva, että menikö ketjulinja nyt varmasti suoraan. en löytäny tarpeeksi pitkää lattaraudan pätkää niin koitin sitten narulla zoomailla ja pyöritin rengasta ketjut kireällä. pidin eturattaan mutterin löysällä ja kokeilin jos ketju ajaisi rattaan oikealle kohdalle mutta ei taida toimia näin? se on niin hauska kun silmän mukaan ketju menee hirveelle mutkalle vaikka kumpaa tahansa ratasta siirtäis.


Onhan akseli varmasti vaakasuorassa? Jos meinaan ei ala linja asettua holkeilla kikkailemalla..

makkepuu

^eiköhän se selviä, pistin tuon laserhärvelin tilaukseen. sama linjaushomma on rassannu mua jok'ikinen talvi kun takapäätä on tullu mulkkailtua. aikaisemmat siis hihnalla. joka kerta on arvottu ja mittailtu ja kokeiltu ja ihmetelty ja kuitenkin aina menny lopulta kohdalleen puolen tunnin työllä kun löytää sopivan kiintopisteen mistä mittaa ja mittavälineen myös. en ole kyllä verrannut taka-akselia ja vetoakselia että ovat varmasti samassa linjassa, mutta ainakin runko moottorin alla on samassa linjassa kuin taka-akseli. ja moottori on kiristetty paikalleen.

Tuusulan T-Bone

Ketjut pois linjausta varten.
Long John Stroker

makkepuu

nakkelin vähän osia kiinni ja mallailin pakoputkea. 2-1 supertrapperista ajattelin soveltaa. alkukäyrä ottaa takarunkoon kiinni ja sitä pitää vääntää ulospäin ja vähän ylös. änkkärin ajattelin laittaa rungon suuntaisesti ja alkukäyrälle jonkinlainen kiinnityspiste tuohon Y-haaran kohdille ihan varmuuden vuoksi.


makkepuu

kasailinpa sen kyhäelmä-jarrupuristajan ja sain vielä ilmattuakin. sehän saattaa jumalauta vielä jopa toimiakin! varmaan vartin nytkyttelin kahvasta mutta lopulta ihan yht'äkkii horas liemet sisäänsä ja ruuttas seinälle. vielä kun sais letkun siihen. mistä niitä kannattas kysellä? toiseen päähän vakio puristajaan käypänen banjo, oliko se 7/16 ja toiseen päähän mutteri ja putken päässä kaksoiskartio niinku autoissa, jenka tais olla kans tuo 7/16 tai ainakin M10 pultti mehi rohahtaen läpi.

taiwanilainen teardrop löysi paikkansa pyörän vasemmalta puolen ja sen sisään survon kaikki sähköhärvelit. mielessä kävi että boksin kylkeen, eteenpäin sojottamaan sais sellaisen virtalukon missä on starttiasento. pitääpi suunnitella.


virittelin seisontatuelle jousta ja nytkyttelin pyörää ja melkein sain sen syliin kun mun hieno saunajakkara levis tuhannen vituiksi! no saipahan pyörän lattialle ja pääsi vihdoin ja viimein päälle pörisemään. ajoasento ei itseasiassa ole ollenkaan hassumpi. vähän joutuu kurotteleen sarvia kun mullon niin saatanan pitkät koivet ja jumalattoman pitkä selkä, mutta tällaset tyngät käsivarret  ;D rungon alin kohta on 12-13cm korkeudella maasta. etupää keulii perään nähden ~2cm.


eiköhän siitä vielä mopo tule

Kiwi

Pahasti siltä näyttää... Voi ku sais itekki taas jotai aikaseks

makkepuu

no välillä menee varmaan viikko sillai että käy tallissa vaan pällistelemässä että joo pitäs vissiin tehdä jotain jos mielii ajella kesällä  ;) etuloksua funtsailin, että laittaako vai ei... mutta toi hemmetin etujarruletku! banjoja nyt löytyy jokaisesta puljusta mutta tuossa kahvassa on 7/16 sisäkierre ja ei einakaan pikaisella googletuskierroksella löytyny mitään puljua missä moisen letkun saisi teetettyä.

http://www.mittaletku.fi/hel_tekniset_tiedot porvoon mittaletkussa näyttäs olevan letkua vaikka minkämoisilla päillä mutta ei sielläkään ainakaan mainosteta 7/16 ulkokierrettä  ???

Rautahauli

Oletko kysynyt Hotbikesta?
FXEF-81