Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

operaatio evosporty

Aloittaja makkepuu, 05 marraskuu 11, 01:20:45

« edellinen - seuraava »

makkepuu

joo-o, oli tuossa ultiman vanteessa niin hemmetin leveä napa että ei mahtunu paikalleen. vanne ja gummi mahtu kyllä. tai mahtuisi se jos jättäisi jarrulevyn pois. voi saatana. piti ostaa veronpalautuksilla konversiokitti mutta nyt joutuukin hommaan leveät teepalat. ja kaverin rengaskoneeseen ei sopinu 21" vanne niin gummin asennuskin piti hoitaa vanhanaikaisesti ja se oli perseestä se.

makkepuu

#46
jaaha mitähän sitä olis saanu viimeaikoina aikaseks... no kaikkee pientä ja näkymätöntä vissiin  ;D eikä oo kyllä kamerakaan ollu tallilla mukana hetkeen. no keula on nyt wide glide ja vihdoin tuo ylileveä napa sopii telarien väliin. takalokari ei ole vieläkään tullu, perkules.


öölitankkia tuossa mallailin. ilkeesti vaan heittää mutkan tuo runko, menee niin perhanan taakse, toisin kuin orkkis. jenkeissä näkyvät pistävän jotain litran kokosia öölitankkeja rungon ja takapytyn väliin. vanhoja jauhesammuttimia ei ollu käden ulottuvilla niin otinpa 130mm putkea mihin pyöräytettiin sorvilla päädyt. tuo ei sellaisenaan sovi mihinkään väliin tuossa pyörässä paitsi takalokarin päälle niin veistelin siihen kolon runkoa varten. runko tulee olemaan etuosastaan samalla tasalla öljytankin kanssa, ei noin syvässä kuin kuvassa. sinne rungon ja tankin väliin jää sopiva rako mistä voi survoa johtoja. tilavuutta koko laitokselle oli ennen kolon tekoa 2,9 litraa.


ebaysta löyty dna:n suht siistit käsikontrollit mikrokytkimillä ja bikelinella näyttäis olevan halvin "sähköpääkeskus" missä kaikki tarvittava, vilkut, töötti, valonvaihto. ei starttirelettä mutta ei noissa kahvoissakaan ollut kuin 4 nappulaa. niin ja tuolta myyntipalstalta löyty nokat, jos sais vähän puhtia pataan.

pieni lisäys... ensin tän projektin piti todellakin olla "perä jäykäks ja rojut takas kiinni". näyttää pahasti siltä että tälläkin kertaa lähtee lapasesta tää homma  ;D

makkepuu

viimetalvena oltiinkin sormet paskassa ja kohmeessa kun tein kansirempan muijan käyttökapraissiin. ulkovajassa joulu-helmikuu välisenä aikana. ihme että kaikki tiivisteet piti kun vetelin koneen kasaan jääkylmänä. sen jälkeen tullu varmaan 10000km mittariin.


sama homma odottais tuota kesäkäyttis fordsonia kun rupee öljyt valuun kansista läpi turhan helposti. ei vaan viitsis avata konetta ennenkun on vanhemmat, pienemmällä palotilalla olevat kannet laittaa tilalle ja mieluiten nokka myös. ei smoggikone oikein vakuuta vaikka tilavuutta on 460cid.
Ford Thunderbird '76

makkepuu

pukinkontista löyty tällaset pulikat koneeseen. ihan n2 vaan.


samalla kun jakokoppaa rupesin purkaan niin oli pakko suunnitella jotain sen hirveän 5-merkin tilalle. hemmetti Saabeissa lukee että 5 speed.


nyt olis vapaata 5 päivää, jos koittas saada jotain oikein aikaiseksikin ->

makkepuu

nenät sujahti helposti paikoilleen ja pallerot asettuivat kohdakkain. en purkanu tönäreitä enkä nostajia pois vaan kalastin sellaisella magneettitapilla nostajat ylös yksitellen. täytyy mitata end play sitten kun saa hommattua konversiomännät ja tulee irroitettua sylinterit porausta varten. mut helppo nakki oli ja mitään ihmeempää kulumaa ei näkynyt missään.


tämän palikan teurastan vaikka se tuntuukin olevan tällähetkellä "mainstreamia". onko tuo taaempi kohdistusnysä kuinka pakollinen?


rupesin kiillottelemaan irto-osia ja aika paskaa hommaa. tuossa on joku ihme pinnoitus joka osittain hilseilee pois. ei oikeen auta muu kuin vesissä hioa pois koko kerros ja sitten vasta metal polishilla perään. vai upotanko mister muskeliin yöksi?  ;D

JPP



Jos tuota nysää tarkoitit niin tuossa mun mielestä onnistunut versio.

makkepuu

^tuo on ihan siisti. vai pitäskö olla erilainen ja sahata siihen vaikka sahalaitakuvio  ;D

Hemuli

Sen lisäks että siinä nysässä on toinen kahdesta kopan kohdistustapista niin se toimii samalla hyvänä öljyletkujen ohjurina - eli kannattaa jättää. Tossa malliksi millaisen tein omaan Buelliin:

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

makkepuu

hyvän näköisiä koppia kyllä. ajattelin maalata lohkot, pytyt ja kannet mustaksi ja kiilloittaa venakopat, tönäriputket ja jakokopan. enskakopasta en ole vielä varma, se on aika hemmetin pahasti syöpynyt että jos se kiillottaa haluaisi niin aika hemmetinmoinen jynssääminen tiedossa. pitäs laittaa kone vähäksi aikaa takasin runkoon että näkee mihin takapyörä asettuu tuolla hihnalla mikä mulla on, tais olla 136 hampainen. vähän pähkäilly että mille kohtaa takaloksun asentaisi, ettei käy niin että jos laittaa 29 eturattaan ja gummi ottaakin lokariin kiinni. tai sit pitää laittaa se lokari sillai että pyörä tulee sieltä ulos kun säätää taaksepäin. takajarrusylkylle pitäis tehdä korvake runkoon, johonkin eturattaan etupuolelle ja vetävä poljin muuttaa työntäväksi ja laittaa tökkäämän mäntää sisään. joku siirtosarja missä olis jarrusylkky siellä petaalin yhteydessä olis tietty aika jees mutta uudet maksaa. eikä mua haittaa että se sylinteri siinä pyörän sivulla on. ja yks asia mikä vituttaa jo valmiiks; sähköt. kun nyt sais kaikki korvakkeet ja reiät niin sais alkaa maalihommiin, näyttäis paljon paljon valmiimmalta. nyt tuntuu siltä että vaikka mitä tekee niin mitään valmista ei näjy tulevan  >:(

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: JPP - 22 joulukuu 11, 21:42:42


Jos tuota nysää tarkoitit niin tuossa mun mielestä onnistunut versio.

Toi Cornin koppa on helkkarin paljon hienompi nykyään kun herra taiteili siihen rivoitukset sytkäkopan molemmin puolin. Täytyykin kaivaa kuva jostain...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JPP


makkepuu

^tuossa kyllä näkee että hommassa on ollut ajatusta mukana. silppusin siinä oman kopan ja olis kyllä ollu niin helpompi homma jos olis käyny sen kanssa jossain missä olis ollu vannesaha. no meni se rälläkälläkin. reunat siistin rälläkällä ja virsikirjalapulla mutta se syö alumiinia niin nopeesti että en uskaltanu vetää sillä loppuun asti. täytyy vaikka viilata reunat siistiksi.


loput venakoppien palikat kiilloitin myös. tuo vanha lakka tai mitä lienee on vaan aika lujassa. ei oikeen muuta vaihtoehtoa ollu kuin hinkata vesissä koko hoito läpi. nyt ei oo sormenjälkiä useammassa sormessa  ;D lumppulaikka ja metal polishia perään. lopuks vaha päälle.

filtteri

muista blommata se öljyreikä nokkakopan pohjasta ;)

makkepuu

Lainaus käyttäjältä: filtteri - 23 joulukuu 11, 19:01:30
muista blommata se öljyreikä nokkakopan pohjasta ;)

joo katselinkin että mikä hemmetin reikä sieltä tuli esiin. onko jossain mallissa tuossa joku öljyputki jonnekin öljypumpun suuntaan vai joku valutekninen homma...

filtteri

ei mitään hajua,veikkaisin jotain valuun liittyvää.mä pistin siihen jengat ja topakalla ruuvilukitteella ruuvinpätkän perään ja pitää muistaa vaan katoa ettei vedä sitä jengaa liian syvälle ja tuki poikittain kulkevaa öljylinjaa.