Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

operaatio evosporty

Aloittaja makkepuu, 05 marraskuu 11, 01:20:45

« edellinen - seuraava »

makkepuu

kun nyt kerran ruvettiin peltiä työstämään, niin kertokaas mitä pitää ottaa huomioon kun tehdään öljypönttö?
ihan perus putkimallisen ajattelin väsätä. sinne sopisi 110mm x 270mm putki heittämällä ja sille jäisi tilavuutta 2,56 litraa jos oikein laskin.

mutta sitten, kuinka paljon tyhjää sinne säiliöön olisi hyvä jäädä?
return line ja kampikammion huohotus, ihan vaan yläosaan kiinni ja sillä selvä?
tarviiko öljykippo oman huohotuksensa?
mikä olisi passeli öljytilavuus? vakiohan on 2,8l ja monesti kyläpyörityksessä öljykippo oli aika lämmin

makkepuu

pudotin mopon pyörilleen että sais vähän selkoo miltä se näyttää. no sehän keulii, mutta maavara on aika passeli ajopyörälle. takana melkein 15cm mikä on mun mielestä hyvä. edessä onkin sit 19cm eli sieltä pari senttiä pois. tuo samiartin tekemä pannu mikä meillä on, niin siinä on varmaan 7cm maavara ja sillä ei oikeesti tee mitään. sillä ei voi edes kallistaa mutkassa, saatika ajaa rotvallista yli. taidanpa purkaa keulan ja pistää prikkoja sinne männän alle että saa keulaa alemmaksi. ja haitarikumit ehdottomasti. orkkis akkutelineen pohja sopii 18ah patterin kanssa tuonne takapyörän eteen kivuttomasti ja takaloksulle mallailin kiinnikkeitä. tuon poikkiputken alapuolelle lattaraudasta korvat joista m8 pultilla loksu kiinni. uppokantapultti lokarinpuolelta ja holkki väliin. alapään jos laittais noinku rezin shovelissa, jos vaan saan pikkurälläkällä ja moottorisahan teräviilalla tehtyä yhtä komiat kiinnikkeet  ;D


makkepuu

2 päivää väännelly ja käännelly mutta ei tuollaista flat fenderiä oikein saa istumaan pyöreän gummin päälle. se näyttää välttävältä kun linttaa gummiin kiinni mutta kun väliin jättää sellaisen 10mm hajuraon niin toi irvistää reunoistaan ja jää yläälle pönöttään. piti sit tuossakin säästää, menee päivä tolkulla aikaa hukkaan ja lopuksi joutuu jokatapauksessa ostamaan toisen lokarin  ;D kai toi olis autonrenkaan kanssa aika passeli

no sain sentäs akkutelineen kokolailla paikalleen. ja ei, se ei ole vinossa vaikka siltä näyttääkin  >:( etuvanteen ja gummin laitoin myös tilaukseen. 21x3.25 ja 120/70 gummi. ja sorvarilta tuli jarrulevyn alle palikka missä keskitystä varten koloo ja olaketta. huomenna pitää käydä hakemassa putkee öölitankkia varten. tulee vähän kapeampi mitä runko samalta kohtaa. jotain 130mm putkee ja siihen pitää tehdä kolo tuolle pystyssä olevalle runkoputkelle että se sopii tuonne väliin. näyttävät amerikassa pistävän putkisäiliön ennemmin rungon ja takapytyn väliin.

voi halvatun lokari, mitä jos sen siivuttaisi pituussuunnassa 1cm viipaleiksi ja hitsailisi kaarevaan muotoon hehheh

Rezi

#33
Minusta nuo Flat Fenderit ei vaan näytä hyvältä pyöreän renkaan kanssa. Minä hommaisin pyöreämmän loksun ja heittäisin tuon mäkeen. Ottaahan se pattiin maksaa osista moneen kertaan, mutta semmosta tämä prätkärakentelu on. Aina ei voi kerralla onnistua ;D

Kaiken kaikkiaan hyvän näköinen pyörä tulossa ja tekemisen meininkiä. Tykkäsin saunajakkarajigistä runkomuutoskuvissa.

EDIT: Poistin "harjoitus tekee mestarin" tekstin. Joku voi ymmärtää, että puhun itsestäni. Harjoiteltua kyllä tulee, mutta mestaria ei.

rieska

Otithan huomioon ketjulinjan akkukotelon sijainnin kanssa, näyttää aika tiukalta kuvan perusteella.
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!

makkepuu

Lainaus käyttäjältä: rieska - 24 marraskuu 11, 21:13:25
Otithan huomioon ketjulinjan akkukotelon sijainnin kanssa, näyttää aika tiukalta kuvan perusteella.

tiukka se onkin. jos olisin tilannu tuon perän pidempänä niin tilaa olisi ollut paljon runsaammin. nyt oli aika tiukka sovitus laittaa patteri niin eteen kun sai. käytin ylempää vaihteiston kiinnityspultinreikää mittapisteenä ja akun ulkoreuna on siitä 40mm päässä. moottorista mittaillen samasta kohtaa on 5cm hihnapyörässä olevaan kulumisjälkeen ja hihna tulee siirtymään pari milliä sisemmäksi. ei sinne paljoa rakoa jää. ja kun tuota patteria ei oikein voi sivummaksi laittaa kun kytkinkopan sisäpuoli tulee vastaan toisella puolella. ja minä kun nimenomaan haluan tuon patterin just tuonne  >:(

edit: nää kuvat vääristää aika paljon, tuossa kuvassa näyttää että akkutellinki on runkoputkessa kiinni vaikka siellä on oikeasti useampi sentti rakoa

makkepuu

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 24 marraskuu 11, 21:03:57
Minusta nuo Flat Fenderit ei vaan näytä hyvältä pyöreän renkaan kanssa.

komppaan. olisi pitänyt vaan nähdä se aikaisemmin mutkun näin vaan katalookissa halvan hinnan.
kun rupesin pistään pyörää osiksi niin oli selvää että rahaa menee ja tehdä saa. noh kohta on aikaa tehdä kun on toiset yt-neuvottelut menossa. saakohan liitosta korotettua päivärahaa jos kirjottaa lappuun joka päivälle että mopon rakentelua?  ;D no eipäs maalata piruja seinälle

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: makkepuu - 24 marraskuu 11, 21:22:18
hihna tulee siirtymään pari milliä sisemmäksi. ei sinne paljoa rakoa jää.

Hihna ei onneksi juurikaan elä, toisin kuin ketju. Eli varsin pienillä välyksillä onnistunee ihan hienosti.

Zodiacilta saa aika edukkaita pyöreitä lokkariaihioita, kattele niiden katalogista malli ja pyydä kauppiasta tilaamaan jos ei hyllystä löydy.

http://www.zodiac.nl/en/catalog/bbook38/index.html  --> Chapter 18
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

makkepuu

#38
nonniin 21" etuvanne saapui ja siihen päälle pitäs kietasta tuo 120/70 metseleeri. tuolta toiselta foorumilta löysin 1200C:n orkkis gasotankin jonka varmaan sovellan tähän. istuu paremmin silmään kun tuo ikuisesti vuotava 2" strets.. siis stressitankki ja vetää kokolailla saman verran soppaakin. takaloksu tulee sit ledslediltä, sinne sai ilmottaa kaikki mahdolliset mitat, kaarevuus, leveys, säde, leikkaus... olkoon 150â,¬. ajoasentoa tyyräilin lankunpätkiä takapuolen ja lokarin väliin tunkemalla ja nyt pitkäkoipiselle koittaa auvoiset olot  8) perse on pirusti alempana ja taaempana, nyt vaan joutuu katteleen ja kokeilemaan ison pinon erilaisia risereita että saa kädet sopivaan asentoon. varmaan jotkut piiiitkät pullbackilla.



ja kun muutkin lisäilee videoita niin tässä teille rannalla tanssiva tyttö
Angels and Agony-Forever (Dance)

makkepuu

teepala kyssäri:
eikös evosportyn vakio keulan leveys ole jotain 168-170mm? ja wide glide on noin 250mm? mikä tää mun on jos se on 215mm?  :o mid-glide?

Miska

Lainaus käyttäjältä: makkepuu - 02 joulukuu 11, 19:04:01
teepala kyssäri:
eikös evosportyn vakio keulan leveys ole jotain 168-170mm? ja wide glide on noin 250mm? mikä tää mun on jos se on 215mm?  :o mid-glide?

Mid glide nimitystä tosiaan käytetään, esim. Rebuffinilta löytyy: http://www.rebuffini.com/details.php?IdCat=9&IdProd=77

Haluatko vaihtaa noi sun t-kipaleet sportyn vakioihin?  :P
-Just another guy on the lost highway-

makkepuu

Lainaus käyttäjältä: Miska - 02 joulukuu 11, 21:17:28
Haluatko vaihtaa noi sun t-kipaleet sportyn vakioihin?  :P

enpä taida, noihin kun menee tuo 120 etugummi niin hyvin. jos jossain vaiheessa tulee venytettyä keulaa niin silloin nuo väistyvät reikattujen tieltä pois.

Miska

Lainaus käyttäjältä: makkepuu - 02 joulukuu 11, 21:29:49
Lainaus käyttäjältä: Miska - 02 joulukuu 11, 21:17:28
Haluatko vaihtaa noi sun t-kipaleet sportyn vakioihin?  :P


enpä taida, noihin kun menee tuo 120 etugummi niin hyvin. jos jossain vaiheessa tulee venytettyä keulaa niin silloin nuo väistyvät reikattujen tieltä pois.

Jostain syystä en ole lainkaan yllättynyt vastauksestasi. Noi mid glidet tuntuu olevan hieman kiven alla tässä maassa, wide glideja kuten sportyn orggiksiakin tuntuu liikkuvan kyllä. No onneksi satuin löytämään yhdet, niissä on vaan asteita 5 kun noi sun kappaleet kun näyttäis olevan asteettomat (jos näin voidaan asia ilmaista).
-Just another guy on the lost highway-

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Miska - 02 joulukuu 11, 21:48:14
Noi mid glidet tuntuu olevan hieman kiven alla tässä maassa, wide glideja kuten sportyn orggiksiakin tuntuu liikkuvan kyllä.

No se on kato ku Härmäläinen sen Sportynsä keulaa levittää ni levittää sit kunnolla, mihkää mideihin tyydytä...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

ay20

Offtopiccia mutta...  otan kylla avosylin vastaan jos joku haluaa niista sportsterin vakiokolmiopaloista luopua:)