Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

operaatio evosporty

Aloittaja makkepuu, 05 marraskuu 11, 01:20:45

« edellinen - seuraava »

Leksa

^ Mun silmään toi on ihan passelin kokoinen talli . Mäkin haluun oman tallin ;D

Hemuli

Tosta Jenssenin tinaheitosta tuli mieleen Hessun ja muutaman muun tarina öljysäiliön sisäpuolisesta tinauksesta - menetelmä sama kuin aikoinaan kiertävillä tinureilla jotka kahvipannuja tiivisteli. Luepa tuolta alkaen sivulta 3: http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=1500.0
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

makkepuu

isäukko tuli poikkeen ja käytiin ton öljykipon kanssa sen työmaalla. plöröteltiin kaasupillillä kaikki miggisaumat suliksi. pari pientä tirisevää paikkaa jäi. ei tässä mitään mössöjä tarvita kun on tinaaja joka osaa hommansa. isä muisteli että vaari oli aikoinaan tinannu paljon kahvipannuja. levis kuulemma hienosti se tina sinne pannuun kun pohjusteet ja lämpö oli kohdallaan. vaari oli muutenkin aika sepittäjä. teki mitä tahansa puusta ja raudasta. puukot, kiikkustuolit ja viulut tais olla se tavaramerkki. ja vaarin tekemät viulut soi komeesti. se vielä osas soittaakin. vaarin mökki on meillä kesäpaikkana ja siellä on puuverstas ja paja-talli ahjoineen vielä olemassa. tuossa aattelin hiljaa, että jos isä tietää edes puolet siitä mitä vaari aikoinaan, niin mitä itse tietää käsityöammateista. tuskin paljoakaan. pikkunöösinä tuli kesäisin oltua vaarin apuna pajalla. laitoin hiiliä ahjoon ja jotain lattarautaa siellä hehkuttelin. miilua poltettiin myös että saatiin lisää hiiltä. savun väriä tarkkana tarkkailtiin. ikävä kyllä paja hiljeni 1994, paljon olis ollu opittavaa

makkepuu

sain sen saatanan pöntön pitämään 0.5bar painetta ja ajattelin että josko vihdoin. lorotin bensaa sisään ja kaikki bensa solkenaan lattialle, vuosi kuin seula koko paska. pistin sen sitten rälläkällä päreiksi, pitää aloittaa alusta koko homma. en enään ihmettele miksi vastaava kippo maksaa 200-700â,¬

Hemuli

Ei pelkällä ilmalla tehdystä tarkastelusta hyödy mitään, pitää laittaa saippuavettä (tai samaa ainetta paukkupullossa vuodonilmaisusprayn nimellä) saumojen päälle ja sitten ilmaa. Sitten vasta näkee vuotaako se vai ei.

Kyllä siinä tuntipalkoille pääsee kun tuollaisen leilin naputtelee, sulla nyt vaan lähti homma väärille urille hitsausmenetelmän kanssa. Kyllähän sillä migilläkin tiivistä saa, mutta vaatii vähän enemmän vaivaa. Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

makkepuu

joo-o, ensiks tuli lomalappu töistä. jee. onneks on vähän säästöjä että pärjää ennenku liitonrahat alkaa pyöriin. niillä rahoilla piti kyllä laittaa tuo perunapelto uusiksi, siis piha. se jää nyt tekemättä. täytyy laittaa kuormalavoista pitkospuut että pääsee autolla/lle. no sit käytiin öljysäiliön kimppuun. kaikki saumat auki ja kaasulla punaseks, juoksutteellista messinkiä perään. näytti sulavan saatanan hienosti. piti 0,5bar painetta kuplimatta kun laitettiin ämpäriin. pistin sinne sit bensaa, no vuotaa ku seula. joka saatanan sauma vuotaa niin että lötisee. siis mitä vittua?!=!=6 8+9åujrto onhan näissä saatana alunperinkin oma säiliö öljylle, onko ne koverrettu jotenkin umpijöötistä? ja jos on niin millä työkalulla se tapahtuu? täyttöputken reiästä kuitenkin? noh letkunlähdöt oli tulpattuna ja korkki paikallaan. hiustenkuivaajalla vähän lämmittelin kippoo ja heiluttelin että selkiää mistä kaikkialta se valskaa. kun sit rupesin tyhjäämään sitä, niin siellähän oli tietty bensanhuuruista painetta ja kun repäsin yhden letkun irti niin bensaa lensi että ruiskis ja suoraan eilen maalatun bensatankin päälle. maalaus vituillaan. länttiä täynnä koko paska. täytyy kyllä myöntää että nyt rupee vituttaan. yks saatanan öljykippo. onhan noita jumalauta tehty maailmansivu.

piti niin vähentää alkoholin käyttöä, kun siitä meinaa tulla vähän niinkuin tapa. mutta nyt narahti

makkepuu

nyt vasta vittu huomasin että tuollahan on sähkölasku pöydällä. ja se pitäis maksaa tilistä johon tulee 4 työpäivää

rodchop

Mr. Murphy jälleen kehissä  :'( Ei muuta kun lisää viinaa vitutukseen, auttaa hetkellisesti.
HOG Forever Forever HOG

Rautahauli

^Ei se auta. Asiat ei ole koskaan niin huonosti ettei niitä voisi dokaamalla pahentaa. Vanha viidakon sanonta.
FXEF-81

makkepuu

#84

makkepuu

jaahas. annoin öölikipon isälle joka haltsaa kaasupillihommat. rupee olee naika komea messinkikököstys mutta pitää jo aineet sisällä. seuraavan kipon teen paksummasta aineesta ja jokaiseen saumaan viisteet niin että voi täyttää rakoa juottamalla.

tänään kikostelin takalokarin paikoilleen. tilasin lokarin "mittatilaustyönä" ja suurinpiirtein sillai, että renkaan päällä ja sivuilla on vähän reilu 10mm tyhjää, eipähän joka hemmetin kivi ja käpy rutise renkaan ja lokarin välissä. ja nyt ennenkun joku sanoo että miten meinasit ketjut vetää tuolta alakiinnikkeen välistä niin siellä on se kiinnike hepissä vain siksi että sain lokarin paikoilleen ja kohdilleen!! teen hoijakan tuonne perään ja se tukee tuota viritystä niin saa pätkiä nuo alimmat kiinnikkeet pois. pitää saada järeästi kiinni kun akka tulee istumaan tuohon päälle. mietin että kestääköhän tuo akkutellinki jos laitan sinne kiinni, vai väännänkö lattaraudasta jonkun kaarevan tuen tuonne runkoputkien väliin.


kaikkea nippeliä ja nappelia on vielä saamatta. ebaysta löyty halpa penkki ja parilta eri kotimaiselta puljulta on ollut tulossa iso kasa roipetta jo varmaan kuudetta viikkoa. jyväskylästä löyty dyna2000i sytty ja sähköt teen zodiacin brainboxilla. siinä ei ole startin ohjausta mutta eipä ole paha nakki laittaa joku nappula ohjaamaan starttirelettä.

toisiovetoa funtsailin, kun takapyörän säde on 67cm niin mikähän olisi soppeli "perävälitys"? 883 vakio on 2.59:1 ja 1200 on 2.1:1. tuo eturatas on 22 piikkinen eli eikös silloin olisi hyvä olla tasalukuinen takaratas? vai enko sillä merkitystä kulumiseen? 48 hampaista vähän uumoilin eikä niitä isompia taida ollakaan joissa tasaluku hampaita. 51 on isoin mitä olen nähnyt. viimekesänä kun ajelin niin vakiovälitys ja nykyistä matalampi takagummi oli aika perseestä maantiellä. pyörän huippunopeus jengat tapissa alle 150kmh. no lähti kyllä paikaltaan tosi mukavasti.

ma^ko

Vanha viisaus on, että jommankumman tulisi olla pariton, jotta ketju osuisi mahdollisimman harvoin samalle hampaalle. Onko asialla oikeasti mitään merkitystä on juttu johon saa suhtautua skeptisesti. En mä kovasti isoa ratasta hinkuisi, juurikin ettei välitys käy hirmu lyhyeksi, koska mitä isompi takaratas sitä lyhyempihän on välitys.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

makkepuu

tuosta ketjuhommasta tosiaan kuullu kahta legendaa, parilliset rattaat ettei ketju vaella ja pariton+parillinen ettei sama lenkki hinkkaa samaa kohtaa. no-jaa, laskeskelin välityksiä niin taidanpa laittaa 47 piikkisen taakse.
löysin isäukon lääniltä umpiruosteista 14mm tankoa ja leikkelin siitä tällaisen hoijakan joka on todellakin mallia ryssän vinkkeli. vähän sirompi ja sulavalinjaisempi oli kyllä alunperin mielessä. 12mm rst tangosta vääntäis sellasen kapean joka nousisi ylös keskemmältä lokaria. olis vähän enemmän taivuteltavaa. tuon väänsin vaan että 2 pätkää keppiä ja samasta kohtaa viillot ja seinää vasten murjasin vinoon  ;D no vähän seinää vasten murjotun näkönen tää on muutenkin...


makkepuu

#88
posti on raahanu tontille kaikkee jännää pitkin viikkoa. ebaysta löyty tuollaiset dna kahvat mikrokytkimillä eikä hintakaan ollut paha, vain 250â,¬ vähemmän mitä eräässä suomalaisessa puljussa. jarrusylinteri oli pykälää isompaa kokoa kuin orkkis ja siihen ei käy banjopultti. pitää laittaa joku väliputki, mutta en ainakaan heti löytänyt 7/16 -> 3/8. vielä kun pitäs olla sellainen missä on uroskartio, eli tällainen mutta tämä on 3/8 -> 3/8


tuossa nuo kahvat. kaasukahvaa varten löysin tuollaisen mölkkerön johon passasi orkkis kaasukahva orkkis vaijerilla.
joku pieni siro peili pitää vielä keksiä vasemmalle puolelle.


sähköt ajattelin järjestää tällaisella boksilla. startin ohjausta ei ole joten vedän starttireleen ohjausnamiskan johonkin piiloon. tuon boksin sijainti on vielä suunnitteilla. jos ei penkin ja öljysäiliön väliin mahdu niin ajatuksissa kävi teardrop työkaluloota pyörän sivulle mihin tunkis boksin ja kaikki sulakkeet.

boxin tiedot klik klik http://bikeline.ca-eline.com/ikonsidor/manualer/70-155.pdf

löysinpä tällaisen penkin ebaysta. ehkä pykälää liika pieni tuohon paikkaan mutta katsotaan nyt miten se saadaan siihen istutettua. malli on lepera lg 009, eli googlen mukaan lepera gel seat for rigid frame. hintalapun takia tuli ostettua, hurjat $50  ;D tuntu kyllä hyvältä istua.


perkule kun ei oo vieläkään kuulunu tilaamiani konversiomäntiä. pitäs saada pytyt kairattavaksi ja samassa paketissa oli muutakin krääsää. no on tässä kyllä vielä muutakin tekemistä...

makkepuu

miksei tää suostu näyttään kuvia??? lisää jotain ihme leveys + korkeus infoa tohon tagiin ja mitään ei näjy. no pistetään tän viestin mukana edellisen viestin kuvat