Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

operaatio evosporty

Aloittaja makkepuu, 05 marraskuu 11, 01:20:45

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Ei siinä ole muuta kuin että öljykanavat porataan eikä valeta, ja koska kulman taakse poraavia teriä ei ole vielä keksitty niin pitää mutkat porata ulkopuolelta ;D.

Uudemmissa sporteissa ei mun mielestä tota kanavaa ole, en ainakaan muista sitä tosta Buellin kopasta tilkkineeni (ilmankos se vuotaa pikkasen öljyä ;) vitsivitsi).
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Raimo-Raato

Hitto, tästä muistikin taas että rautiksen silvotussa kopassa tuo on edelleen tukkimatta ja koppa paikallaan. No kyllä sen sit taas viimeistään muistaa kun saa koneen ekan kerran tulille.  ;D
A.K.A. Rambe

Make

En oo omasta vielä koppaa silponu. mutta jos innostun, niin täytyy oikein kysyä että mikä v***n reikä?
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Raimo-Raato

A.K.A. Rambe

Make

Greatest enemy of freedom is satisfied slave

makkepuu

en tiedä pitäisikö kirota että perkeleen työvuorot kun menee taas miten sattuu, vai pitäiskö olla onnellinen että on töitä? mukava kun hypitään kolmea eri vuoroa saman viikon aikana, unirytmi aivan päin persettä eikä oo kerenny edes käymään tallissa. noh jotain osia tilailin, esim. kb:n 9.5:1 rutuilla olevat konversiomännät, dna:n mikrokytkimillä olevat käsihallintalaitteet on jo tulossa ebaysta, purolasopperssista löyty siisti alumiininen kaasukahva, tai siis se pelkkä mölkki mihin käy orkkis kaasukahva ja auki vetävä vaijeri. takalokari on ollu ledslediltä tulossa jo marraskuusta ja maksettukin se on mutta ei oo vielä näkyny. kohta saa taas juosta töihin ja sieltä pääsee yöllä pois ja huomenna aamuvuoroon. jos ensyönä saa vedettyä edes 3h unta ja jaksaa aamutuurin päätteeksi mennä talliin niin koitan saada koneen heivattua runkoon, sitten laitan vetohihnan paikoilleen ja tarkistan että takapyörä ei mene liian paljoa taakse ettei jarrusatula ota runkoon kiinni. 136 hampainen hihna ja 27 eturatas. en viitsisi isompaa ratasta laittaa kun tuo 200-gummi on monta senttiä korkeampi kuin aikaisempi 160/60. samalla kun kone on hollilla täytyy laittaa pakoputkea vähän roikkumaan paikalleen ja sitten ihmetellä että mihin rakoon saisin tungettua takajarrun pääsylkyn

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: makkepuu - 28 joulukuu 11, 10:39:02...kohta saa taas juosta töihin ja sieltä pääsee yöllä pois ja huomenna aamuvuoroon...

Vaikka aiheen vierestä liippaakin, niin mä oon ollut samankaltaisissa hommissa. Iltavuoro päättyy kahden aikaan yöllä ja seuraavaksi aamuksi kuuteen töihin. En voinut kuin ihmetellä sen lehmän järjenjuoksua joka listoja teki. Tai eihän sillä järkeä ollut, sama akka toimi hetken aikaa ajojärjestelijänä ja sen mielestä oli ihan ok ajaa Helsingin keskustasta Laajasalon kautta lentokentälle. Eukko oli saanu kortin aikaisemmin syksyllä ja se vaan katto kartasta että Laajasalohan on pohjoisempana kuin keskusta, hyvinhän se menee...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

makkepuu

maalasin siinä sitten iltapuhteiksi moottorin ja kyllä, olen erittäin mielikuvitukseton ja kaavoihin kangistunu mitä maaleihin tulee. maston 121 tai ral9005 ei paljon muita tule käytettyä. nyt tulee maston 121 ja mattalakka päälle. persaukisena pöhäytellään paukkupullosta. pitää vaan antaa kuivaa hyvän aikaa ennen lakkaa, jos sattuis vaikka vahingossa onnistumaan. kannet maalasin würthin kuumakestomattamustalla ja rivat viilasin kiiltäviksi. pytyt tulee samalla liemellä kun ne vaan on ensin porattu mutta läpeensä mustina. öljysäiliöstä hitsasin tuon upotuksen ja pitää huomenna käydä hydrauliikkaputkassa hakemassa putkenlähtöjä niin pääsee pikkuhiljaa testailemaan kuinka pitää liemensä...


makkepuu

öölikipon patentoin runkoon kiinni. mietin ensin kaikenmaailman hienoja kaarevia kiinnikkeitö jotka olis ollu rei'itetty mut sit hitsasinkin vain pari lattarautaa runkoon kiinni ja kippoon mutterit päälle ja siinähän keikkuu. päältä kahdella M10 ja tuon upotuksen pohjalta tulee pieni lirpake josta kiinni rungossa M6 pultilla, joka kyllä tuntu aika turhalta mutta tulipahan tehtyä ennenkun renkuttelin säiliöö. hieno kuva by nokia mikähänlienee-numeroltaan.


pentsiinitankkiin aloin vääntää pohjia. tai ei siinä muuta ku kylkiin tulleet lovet kun revin hienot pörsteri 5 vaihdetta jeeee-tarrat irti. mikä ihmeen vitosvaihde vimma noissa on? pitäskö laittaa Saabin 5 Speed muovimerkki vaikka hoijakan päähän kun saa sellasen vaan ensin tehtyä... ruosteista 14mm akselia on isäukon rautaromukasassa varmaan 100 metriä odottamassa.

pari viikkoa jyväskylään... jos löytäis pienen sievän etulokariaihion 120mm gummille ja sportster 1200 sytkäboxin

Hemuli

Kyllä se kolmas kiinnityspiste on ihan tarpeen, ravistaa muuten ne tankin päällä olevat irtipoikki alta aikayksikön.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

makkepuu

2 päivää menny jo samalla kaavalla: öljykippo ämpäriin ja ilmaa sisään -> kuplille hitsiä ja uudestaan. rupee oleen aika jumalaton mikkilankamöykky mun hieno säiliö  >:( mitä tuonne sisään vois tursottaa? moni tuntuu kehuvan por-15. isäukko on noiden jawojen tankkeihin lorotellu jotain keltasta 2k myrkkymaalia, sekään ei tiedä mitä se on kun se on saanu sitä jostain 15v sitten. mut ei oo menny bensa läpi. oikeat metallimiehet tietysti juottais messingillä tällaiset pöntöt ja onnistuis kerrasta.

noh mitäs muuta, bensatankkia on tullu kittailtua ja pohjamaalattua. mukavaa kun metallityöt, tulityöt, kittaukset, hionta ja maalaus tapahtuu samassa 15m2 kopissa, ja usein yhtäaikaa  ;D

Hemuli

Migillä on vaikea saada aikaan täysin tiivistä säiliötä, tuppaa jättämään huokosen aloitus- ja lopetuskohtiin. Pitäis aina vetää heftit limittäin ja sitten vielä mieluummin vasartaa vielä kun hehkuu. Tigillä tulis helpommin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jensen

Enpähän tiedä ainetta jonka öljytankin sisälle tohtisin laittaa? Mites jos tinaisit saumat? Mutta jos välttämättä jotain tököttiä täytyy panna niin päälle esim tämä http://www.mobitive.com/porpatch.html http://www.mobitive.com/porpatch.html  Ei kannata panna paksusti sillä silloin jää helposti kuivumattomia taskuja. Antaa pari päivää kuivua ja hio  sitten karkealla esim p80 tartuntaa niin voi kitata . Migillä on tosiaan vaikeaa saada pitämään kun tahtoo jäädä pieniä huokosia >:(. Tarkista vielä että por kestää tarpeeksi lämpöä kun kone kuumana öljy on aika lämpöistä. Se keltainen papan tökötti on varmaan ollut epoksia? Jotkut panee porin sijasta epoksimaalia tankkiin sisään.

makkepuu

tiggiä tai kaasua, niillähän tuollainen kuuluisi tehdä. mutkun mulla ei oo ku isäukon vanha migatronicci jostain 80-luvun alusta. no parempi sekin kun ei mitään. tai saattais tuolla pihatallissa olla yks kemppiläinen puikkokone mutta mä oon niin huono hitsaan puikolla. no aika hyväks sain jo tuon kipon. 0,5bar ja parista kohtaa tirisee sellasia alle puolen millin kuplia. täytyy koittaa ja viedä toi työmaalle. antaa vähän pillistä kuumaa noille saumoille ja vaikka vähän naputella kasaan. toinen probleema vielä tuosta säiliöstä; en löydä mistään 90ast putkenlähtöjä joissa uroskierre. paikallisesta hydrauliikkaputkasta löyty kyllä suoria ja sit jotain 600bar kestäviä jötköjä. no sellanen lyhyt suora putkilo kävi kyllä lähdöksi mutta päälle pitäs saada kulmaan. täytyy vielä kokeilla nippeli-tepon saittia

edit: tuollaista mököö jo katsastelin, uskaltaakohan käyttää? http://www.mobitive.com/tanksealer.html

makkepuu

löysinpä hauskan kuvan josta selkiää kokolailla meikäläisen tallin koko. tuo silveraato on pätkähytti + pätkälava ja peräseinällä on pöytä. puskuri pöydässä kiinni.