Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

operaatio evosporty

Aloittaja makkepuu, 05 marraskuu 11, 01:20:45

« edellinen - seuraava »

Sampsa

Ok..laita jossain välissä kuvia ja tietoa et mitä se maksais, vois olla talven aikana tarvetta ku alotan oman spora prokkiksen

makkepuu

Lainaus käyttäjältä: Sampsa - 08 elokuu 12, 06:39:11
Ok..laita jossain välissä kuvia ja tietoa et mitä se maksais, vois olla talven aikana tarvetta ku alotan oman raitiovaunu prokkiksen

nakkasin yv.

kun saat rojektin käymään niin eikun projektialbumiin juttua!

makkepuu

mitäpä tälle härpättimelle kuuluu? no ei oo oikeen tehty muuta ku ajettu.
jalkatapit on vaihtunu ratanauloihin eikä mihkään kromattuihin ebay ostoksiin vaan kävin ite repimässä tuosta pori-haapamäki radalta. eipä lipsu bootsit enään niinku kromatuista o-rengas perkeleistä.

sellanen probleema on ilmenny, että ketjun kiristysvarat ei piisaa. lokari on niin lähellä rengasta että pyörää voi liikutella alle 10mm. kiristäjää siihen on kokeiltu jos jonkinlaista, tähän asti kehnolla menestyksellä. ketjut on did:in o-renkaat ja niillä on kurvailtu reilu 10tkm. bilteman 4â,¬ ketjurullat kestää ~600km se on tullu selväksi. viimeisin keksintö on jumalattoman järeeseen lattaan hitsattu akseli jonka päällä pyörii laakeroitu jääkiekko, aika näyttää kauanko kestää. seuraava versio onkin sit takarattaan etupuolelle joku laahuri johon nylonia päälle

filtteri

duunaa se kiristinrulla pienestä eturattaasta ;)

Don Quijote

Tai kovasta skeittilaudan rullasta?
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.


makkepuu

juu ebaysta kattelin kaikkia hienoja jousikuormitteisia, hyvällä hintalapulla varustettuja kiristelijöitä. oli rullaa ja ratasta. skeittilaudanpyörää meinasin kanssa mutta niissä on niin pienet laakerit että kuinka kestävät? täytyy kattoo kuinka tää jääkiekkoviritelmä kestää, siinä on ainakin järee molemminpuolin suojattu laakeri joka on peräisin 403 mossen vesipumpusta  ;D ;D ;D

Kapteeni sika

#202
LBV:ssä on pienet kuulalaakerit ja muistaakseni valmistaja kertoi että niitä ei tarvi rasvata. ( en kysynyt itse valmistajalta vaan joku sovelivoorumilta)

Mulla on ollut sovelissa LBV;n kiristin noin 18K km ja vielä on sama rulla eikä siinä ole juuri ees jälkiä, laakerit oon kyl rasvannut. Yks nailonholkki pitäs vaihtaa kun ylös-alas liike kulutti sen niin ettei rulla ole enää (tai nyt on taas) ihan ketjulinjassa. Käänsin sen toisinpäin, talvella parempi fiksi.

Ei nyi rullatessa vapaalla/pintakaasulla ja taitaa ketjuakin säästää kun RK:n vitjoilla rullannut reilut 16K ja oon kiristänyt niitä kerran. Tietty ajotapakin vaikuttaa. Oon ite pähkinyt että kun nostaa kytkintä niin ketju ei kiristy löysästä tiukkaan nykäisemällä kun löysät on pois kokoajan. (mutua)

Ratasmallin kiristäjät on kait aika äänekkäitä.

makkepuu

#203
8km ja jääkiekko lens laakerin päältä hevonkuuseen. reikä oli nafti ja laakerin molemmille puolille jätettiin kaulusta ja laakeri survottiin viilapenkissä sinne sisään. oli tiukka ku perkele. löysin kiekon ja se oli aivan vetelää paskaa, ei varmaan tarkoitettu tuohon käyttöön  :-\ pistäiskö uudet ketjut vai ostais tuollasen oikean kiristäjän, hinta olis kokolailla sama. vai rälläkällä pätkä takalokarista veks niin että saa lisää kiristysvaroja... rahatilanne ei oikein anna myöten tehdä mitään, uus työpaikka ja ei kerenny kertyyn kesälomaa ja pulju kesän kiinni. lomalle jäädessä tilillä tonni josta laskin että pelkästään pankille menee 750 ja loppusummalla pitää pärjätä 7 viikkoa. no jos veronpalautuksista sitte  :)

nykyinen konkurssi johtuu siitä kun edellisen työpaikan aikana otin fordsonista tekniikan pöydälle ja homma lähti vähän lapasesta. ja sitten lähti työpaikka. overdriveä lueskelevat varmaan tietääkin tapauksen. piti vaihtaa jakopää, männänrenkaat ja venttiilienkumit. lopputulokseen tulikin +030 flat-top männät (466cid), säädettävä jakopää, 270/280 nokka, kansia portattiin, venat hiottiin, weiandin imari, holleyn soppatykki ja kaikkee muuta edelbrockia, morosoo, arppia, msd:tä ja kaikkee muuta pientä. peltisarjat uupuu vielä. hakusessa olis jotain ~350hp / 650nm


raktori hajos niin ei saa tekniikkaa keulille. ajankuluksi kurkkasin lootaan ja osia öljypohjassa. loota on vielä vaiheessa kun ei ole varaa ostaa siihen mitään, uudesta turbiinista puhumattakaan.

Kapteeni sika

Ohan toi LBV överihintanen, niinkun muutkin vastaavat. Jos sulla on mekanismi tehtynä niin kokeile rullalaudan pyörää laakereineen. Sellasia käytetään myös, lukemani perusteella.

jyrggä

Sorvaa nailonista sopiva rulla sinne, pultilla kiinni ikään kuin laahuriksi. Ja ilman laakereita.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!


Luttakumi

#207
Pakersin tällaisen ketjukiristimen. Stormilta Team 10 merkkinen rulla, jousi kiksistä ja kuulalaakerit vipuvarteen niin kestää hytkyä ketjun mukana. Kuvassa irrallaa bilteman rulla jota en ole vielä tarvinnut.   5 k ajeltu, rulla ei vielä mainittavasti kulunut. Rullan laakereista sisäpuolen suojat poistettu
niin laakeriin saa hyvin rasvaa.

Parhaani yritin mutta tällainen tuli.. :)

filtteri

luttakumin kiristäjä on hieno,tossa jousikuormitteisessa kestää varmaan toi pikkurulla paremmin kun tönkkössä kiristimessä.tönkkö ottaa varmaan aikapaljon ruoskaa esim moottorijarrutuksessa jousikuormitteinen antaa ne iskut anteeksi tai näin ainakin uskoisin :P

Tuukka

Kyllä mä ainakin panostaisin siihen, että ketjut saa kiristettyä ilman mitään rullia. Jos kyse on ainoastaan lisätilan rälläköinnistä on se varmaan kestävin vaihtoehto...
C.O.G.