Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

'94 ja 2000 Electran kaatumaraudan erot?

Aloittaja Joe Cool, 03 marraskuu 11, 09:23:20

« edellinen - seuraava »

Joe Cool

Tietääkö kukaan, mikä ero on moottorin edessä olevalla kaatumaraudoilla, koska luettelot tarjoavat 1988-96 ja 1997-2008 raudoiksi eri tuotteet? Noita vanhempia ei näy missään myynnissä, joten sopiiko uusi vanhempaankin '94 Electraan?

Olisi tiedossa yksi hyväkuntoinen uudempi rauta, mutta silti sen verran tyyris, ettei koristeeksi viitsisi ostaa?

Hemuli

En tiedä liittyykö juuri tuohon vuosimallihaarukkaan mutta vanhemmissa Electroissa kaatumarauta toimi samalla etuhaarukan ilmasäiliönä. Uudemmissa ohjaustanko toimittaa samaa virkaa eikä kaatumaraudassa ole enää venttiiliä. Itse rungossa tai raudan kiinnityksissä ei mielestäni pitäisi olla eroa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

SOHVELI-76

 Minun -93' ilmat tangossa ja kaverin -97' ei ole. Siinä kai kaatumaraudassa?
0405691644

Joe Cool

Tai sitten ilmat vaan pihalla  ;) Jostain luin ilmallista rautaa olevan 80-luvulla, oliko se '87 asti ehkä :-\ Kai niihin joku pikku muutos on tehty, kun numero on muuttunut. Kiinnityslaipan muoto oli jossain kuvassa toinen, noissa uudemissa se taitaa olla pisaramallia.

Pitää ostaa se uudempi pois ja katsoa miten sopii. Jos ei sovi, vien eräälle pätevälle hitsarille paikattavaksi :P

Joe Cool

Lainaus käyttäjältä: Joe Cool - 03 marraskuu 11, 16:05:42Kiinnityslaipan muoto oli jossain kuvassa toinen, noissa uudemissa se taitaa olla pisaramallia.
Jos ei sovi, vien eräälle pätevälle hitsarille paikattavaksi :P
Nyt selvisi hitsari säikähdyksellä ja porari sai hommia :D Yläkiinnike sopii sellaisenaan ja alakiinnikkeet ovat täysin oikealla leveydellä, sopivat paikoilleen heittämällä. Ainoa pulma on se, että alakiinikelaipat ovat tässä eri kulmissa jarru- ja kytkinpuolilla. Kun toisen puolen panee oikean reiän kohdalle, toiselle puolelle pitää porata uusi reikä pyörän puolen alakiinnikkeeseen. 

Ei siis paha rasti ja voi hyvin käyttää vanhemmissakin. Ainoa ero siis lienee tuo alatallaan asentojen ero ::)

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 03 marraskuu 11, 09:25:20
En tiedä liittyykö juuri tuohon vuosimallihaarukkaan mutta vanhemmissa Electroissa kaatumarauta toimi samalla etuhaarukan ilmasäiliönä. Uudemmissa ohjaustanko toimittaa samaa virkaa eikä kaatumaraudassa ole enää venttiiliä. Itse rungossa tai raudan kiinnityksissä ei mielestäni pitäisi olla eroa.
Luulin ensin, että tää on vitsi. Mutta ilmeisesti ei. Miks stongan tai kaatumaraudan tarvii toimia ilmasäiliönä? Onks sen sisällä ylipainetta?
Mun taitais olla parempi pysyä vaan noissa risukeuloissa.

Joe Cool

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 04 marraskuu 11, 07:15:34
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 03 marraskuu 11, 09:25:20kaatumarauta toimi samalla etuhaarukan ilmasäiliönä.
Luulin ensin, että tää on vitsi. Mutta ilmeisesti ei. Miks stongan tai kaatumaraudan tarvii toimia ilmasäiliönä? Onks sen sisällä ylipainetta?
Ei tässä vakavalla asialla vitsailla :o  ;) Ilmatyynyillä tässä matkustetaan, eihän noita suotta h*mosohviksi kutsuta  ;D Tuossa Ultrassahan näkyy olevan jopa painemittari mittaritaulussa, jossa maksimipaine on jossain 35 PSI -suuruusluokassa ::)

Tässä lainaus hotbiken sivulta eräästä raudasta:
LainaaTämä malli sopii matkamalleihin FLT, FLHT, FLHS 1984 - 1987, missä on ilmasäiliö.

Hemuli

Ainakin vanhempien electrojen keula on sisuskaluiltaan sama kuin muissakin samanikäisissä bigtwineissä, suurempaa painoa kompensoimaan sitten keulaan saa laitettua pienen ylipaineen. Vaikuttaa uskomattoman paljon, ilman painetta pyörä on tautisen epävakaa. Uudemmissa malleissa sitten siirryttiin autotyyppiseen iskaripatruunaan keulan sisällä mutta kyllä niihinkin on sitä painetta laitettu.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957