Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

S&S stumppaa

Aloittaja Arsi, 27 huhtikuu 09, 18:41:35

« edellinen - seuraava »

Arsi

Luulin että kaasarinpesu tekee ihmeitä,kun viime kesänä soveli sammuili tyhjäkäynnillä ja talvella laitoin kaasarin palasiksi.
Ja paskat samaa tekee edelleen kaasarinpesun ja liikkuvien osien vaihdon jälkeen.
Eli käy hienosti ja tasaisesti mutta yhtäkkiä stumppaa ja sammuu.
Kylmänä paukuttelee kaasariin vielä enemmän..
Onks ominaisuus super E;lle vai pitäiskö säätää johonkin suuntaan.
On nyt manuaalin mukaan säädettynä perus säädössä.

Kokkonen

Mulla on Shovelissa (1340) Super E ja hyvin pelittää.
Tuo aivastelu saattaa johtua hieman pienestä välialueen suuttimesta. Itsellä säädöt niin, ettei tarvitse juurikaan ryyppyä käyttää, hieman päälle ja kun kone käy, heti pois. Tyhjäkäynti nättiä ja varmaan. Nyt vaan suuttimien arvot eivät ole käsillä  :(
Nokka-akseli vaikuttaa myös tyhjäkäynnin laatuun. Mikä sinulla on?
Jos sytytys ei ole kohdallaan, voi myös aiheuttaa tumppaamisen.
Tietty pikku ilmavuodot kaasuttimessa tai imusarjassa saa tuon myös aikaiseksi.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Soikkeli

Sammanlaiset oireet oli Pannussa aikoinaan kun imusarjan tiivisteet vuoti.
C.O.G. 
Lifemember

Kokkonen

Ja yks asia vielä, S&S suosittelee ko. kaasuttimen ja kärkisytkän kanssa vähän pienempää tulpan kärkiväliä, noin 0,75 mm.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Arsi

Suuttimien kokoa en muista ulkoo mutta oli mun mielestä isoimmat mitä suositellaan 1340 pataan.
Kärjetön Dyna S sytkä joka pitäis olla kohillaan ja Andrewsin J nokka.
Imutiivisteet vaihdoin pari vuotta sitten joten varmaan ekana ne käsittelyyn..
Mites voisko nuo sytkähilut tehdä tuollaista kun Dyna S;ssähän on nuo kärjellisen sytkän keskipakolimput vielä jousineen käytössä?
Mikähän kärkiväli tulppiin olis tuon sytkän kanssa?

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Arsi - 28 huhtikuu 09, 09:18:38
Mikähän kärkiväli tulppiin olis tuon sytkän kanssa?

Shovelin tulppien kärkiväli elektronisytkällä on 0,038 - 0,043 tuumaa, (1 -1,1 mm).
Mutta kun nyt on kyseessä Dyna S, johon katukäytössäkin on suosituksena 5 ohmin puola, ja sytkä muutenkin oikeastaan vain korvaa kärjet elektroniikka-anturilla ilman mitään sen kumempaa "älyä" voisi sillä pelata tuon kärkisytkän arvojen mukaan.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Arsi

Uudet imukumit, tulpat kärkiväli 0,75,hiukan rikkaammalle ja lisää tyhjäkäyni nopeutta niin nyt pelittää komeesti.. :P

Juha

Ongelmana nykiminen kahvitauon jälkeen, kone shovel 1200, s&s super E. Eli kuuma kone, vartin tauko ja takas baanalle, jos pääsee suoraan kiihdyttämään marssivauhtiin 90-110 km/h, ei mitään ongelmaa. Mutta jos joutuu ajamaan 4-50 km/h kolmosella,eli pienillä kierroksilla, nykii ja stumppailee n kilometrin matkalla. Haitariletku on bensaletkun päällä pyttyjen välissä, hana kiinni tauon aikana, mitä vois vielä kokeilla?

Jack

kokeile ajaa sitä 4-50km/h KAKKOSELLA. (ihan oikeesti...)

Jack
Flatheads!!!