Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Uudelleen rakentaminen

Aloittaja jannu, 24 lokakuu 11, 06:42:32

« edellinen - seuraava »

Hemuli

No nyt alkaa olemaan mehujen käymisaste kohdallaan :)...

Sitten vaan tällanen takaritsalle ja kohti auringonlaskua ;)

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jannu

...Kurpiuksen Jossu on niin nähny sen oikean valon...ja rautapääkin vielä...tommosia liftareita niihin vaan tunkee kyytiin, ja mitään ei mahda...  :-*

Tästä kuvasta muuten lienee syntyny se Nailon Biitin piisi "Jossulla on toinen"  :)

erakko

Mä oon itse tätä samaa aihetta funtsannu myös,etenkin kun itse olen vaihtamassa pitkän keulan lyhyeen. Tullut siihen tulokseen et ainakaan omakohtaisesti mua ei häiritse muutaa kerran tehtyä uuteen kuosiin, ei vanhassa sinällään mitään vikaa ole mut se vaan vastasi rakennusaikaisia visioita ja mieltymyksiä nykyisten ajatusten ollessa vähän toisenlaisia. Tietty asiaa helpottaa se et viimeistelyn taso ei ole lähelläkään sitä mitä esim Hemulin prätkissä, ymmärrän varsin hyvin hänen esittämänsä dilemman.
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 24 lokakuu 11, 09:39:07
Tätä samaa aihetta kun jatkojalostetaan, niin olen joskus miettinyt että mitä näille tämän maan rakennetuille pyörille kuuluu vuosia valmistumisensa jälkeen? Harva varmaan enää siinä kuosissa missä ne näyttelyissä nähtiin. Omista existäni tiedän sen verran että ainakin pari on edelleen täysin samassa kunnossa kuin minulta lähtiessään mutta Ahvenanmaalle päätynyt pannuchopperi koki uudelleensyntymän välittömästi vaihdettuaan kielialuetta - tosin kyllä siitäkin vielä lähtökohdan tunnistaa.

Ehkä ne fillarit jotka pysyvät rakentajallaan ovat pitäneet stuukkinsa, mutta omistajaa vaihtaneista halutaan usein tehdä "oman" näköinen. Muutenhan se on aina jonkun muun vanha. Kyllä noihin aina silloin tällöin törmää, esimerkiksi se Toijalassa tehty härski piikkishoveli on edelleen hengissä (Raumalla?) samassa kuosissa ja käsittääkseni Samin tekemä zerobobberi on myös saman näköinen kuin vuosia sitten.

Täytyy kuitenkin muistaa että kaikki rakennetut pyörät ei kestä aikaa samalla tavalla. Jonkun aikakauden muoti voi olla sellaista että parin vuoden kuluttua aikaisemmin hieno pyörä herättää lähinnä säälinsekaisia tunteita. Silloin käy herkästi niin että laite päätyy takaisin lahtauspukille. Toiset taas ovat niin ajattomia että on mahdotonta sanoa ulkonäön perusteella koska ne on tehty.

Mulla tuli tuosta mieleen eräs lapualainen CBS-voittaja muutaman vuoden takaa, mielestäni varsin ajattoman näköinen pyörä.. Muistelen et oli pari vuotta myöhemmin hiukan uudistetussa kuosissa samalla omistajalla. Valitettavasti en pikaisella etsimisellä löytäny kuvia kun siitä vanhemmasta versiosta.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Tuukka

Lainaus käyttäjältä: jannu - 25 lokakuu 11, 08:20:29
Sami, oot selkeesti oivaltanut missä mennään  :D ...aina oon riisunu hellästi  ;)

Varsin varteenotettavan ajatuksen heitit, laitetaankin korvan taakse.
...pitää vaan selvittää, onko mulla ajokortti vielä voimassa 20 vuoden päästä.. ::)

Eiku...kyllä ihmisellä sopperikin pitäs joskus olla..
Etupyörä kauas...pitkä, kaponen ja kevyt keula...retsiä runkoon riittävästi, eli kunnon kirahvimeininki (ei mitään ruotsalaisten metrin korkeita virityksiä, mutta ei sentään ihan Teutulikaan)...alarunko silti edestä selkeesti ylempänä (niin että koirat juoksee kumartumatta pyörän ali)...etujarru myyntiin...kunkku ja kuningatar, sellanen kamelimallinen (lue: kyttyrä)....sissille mittaa niin ettei pyörä mahdy tallin ovista ku kyljellään...ja tietysti se max. sadan kilsan tankki....
Partakone pönttöön, parturin ovi lukkoon ja naurunortti huuleen (niin, ja rannekello tietysti luiskaan), mitä vielä...

...tämmösiä unia täällä nähdään...ja juu, pillimehut on pysyneet samoina kuin ennenkin  ;)

Jos noin vahvat visiot pyörii päässä ni pakkohan ne on johonkin purkaa. Ei muuta kun terävä laikka koneeseen ja menoks.
C.O.G.

Kiwi

Just eilen kattelin kans tota rautista, tais olla mehut aika hyviä täälläki... koko päivän pyöriny pääs lamellilaikalla kiillotettu hippikopteri ja happorokki! Ei meinaa koulunkäynnistä tulla mitää... ::)

Tuusulan T-Bone

Etupyörä kauas...pitkä, kaponen ja kevyt keula...retsiä runkoon riittävästi, eli kunnon kirahvimeininki (ei mitään ruotsalaisten metrin korkeita virityksiä, mutta ei sentään ihan Teutulikaan)...alarunko silti edestä selkeesti ylempänä (niin että koirat juoksee kumartumatta pyörän ali)...etujarru myyntiin...kunkku ja kuningatar, sellanen kamelimallinen (lue: kyttyrä)....sissille mittaa niin ettei pyörä mahdy tallin ovista ku kyljellään...ja tietysti se max. sadan kilsan tankki....
Partakone pönttöön, parturin ovi lukkoon ja naurunortti huuleen (niin, ja rannekello tietysti luiskaan), mitä vielä...

Tässä on oivallettu jotain hyvin, hyvin tärkeää.
Long John Stroker

Jude

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 25 lokakuu 11, 17:01:03

SOUNDS LIKE A

jannu

Jude...sä luit mun ajatukset loppuun asti, nekin joita en kehdannut tuohon kirjoittaa...
Joku perimmäinen syyhän tähän motskareilla pätemiseen kuitenkin on...ja siinähän se.. ;D

Kansikuva näkyy olevan syksyn pystymettästä, ilmeisesti...?
Onko noita ihan huippujulkaisuja ärrällä vai Platultako niitä saa..?
Kerro äkkiä (tiedä vaikka näkyis tuttuja sielläkin  ;) )

Jude

;D Simpeleen gooteiltahan noita löytyy, koodinimellä : Lick my back , i might lick back.

Tohon sun perverssioon kuuluu kuskix semmonen epäsiisti ja kusenpolttaman hien hajun omaava, lampaankarvaan kiinni kasvanut nuori aikuinen joka hirveissä sekotiloissa hamuaa liikennevaloissa king&queenin stashboxia, pyörä savuttaa ja kytkin ei pidä, heebo koittaa pitää cycleä paikoillaan puhkikuluneilla buutseilla siinä onnistumatta, seuraa eturenkaan hellä kosketus edessä olevaan Ladaan, Ladakuski ei nouse autostaan. Valot vaihtuvat ja Ladakuski nostaa käden pystyyn, chopperheebo morjestaa takaisin koska vanhoja tuttujahan tässä Hakiksen sillan alta ollaan....

Joe Cool

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 25 lokakuu 11, 08:24:03
Sitten vaan tällanen takaritsalle ja kohti auringonlaskua ;)

Älä hyvä mies - etkös vielä tiedä, miksei Helsingistä voi ajaa auringonlaskuun? No tietenkään siksi, että joutuu Espooseen ja jos ei pidä varaansa, jopa Turkuun ;D ;D

Ja vielä aasinsilta aiheeseen - ei uudelleen rakentaminen, vaan uudelleen erehtyminen - ajoin menneenä kesänä 2 kertaa Turkuun :P

Jack

Lainaus käyttäjältä: Joe Cool - 28 lokakuu 11, 01:10:56
Ja vielä aasinsilta aiheeseen - ei uudelleen rakentaminen, vaan uudelleen erehtyminen - ajoin menneenä kesänä 2 kertaa Turkuun :P

-Hullu -  ;D  ;D
Flatheads!!!

rodchop

Lainaus käyttäjältä: Jack - 28 lokakuu 11, 08:09:59
Lainaus käyttäjältä: Joe Cool - 28 lokakuu 11, 01:10:56

-Hullu -  ;D  ;D

Joo kannattais ottaa vaan ne kaikki lääkkeet mitä se lekuri määränny ! Tuo kyllä jo todella huolestuttavaa :o
HOG Forever Forever HOG

Joe Cool

Hemuli

Toihan näyttää ihan Vallulta?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Jos tykkää rakennella uudelleen taajaan samaa fillaria, ei kannata lähtä kovin radikaaleille linjoille, muuten uusiomuutos saa lisähaastetta. Turkuun sen sijaan voi mennä vaikka kolmastikin, ihan siitä ilosta et pääsee lähteen pois sieltä...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.