Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

kampuran irroitus.

Aloittaja jyystJ, 19 lokakuu 11, 13:06:43

« edellinen - seuraava »

jyystJ

Tälläinen ongelma tuli vastaan 71 vuoden rautiksen moottorissa. Kampiakseli on siis vielä kiinni vasemmanpuoleisessa lohkossa eli kytkinpuolella enkä räjäytyskuvista saanu selvää, onko se lukittu lukkorenkaalla siihen vai lähteekö se vaan prässäämällä irti? tai tarviiko siihen jonkun erikoisavaimen?
Puhun usein itsekseni, koska järkipuhetta on mukava kuunnella.

Hemuli

Tuon ikäisessä on ihan normaali tupla kartiolaakeri kampuran vetopuolella - prässiin vaan. Pyri tukemaan lohkonpuolisko mahdollisimman laajalta alalta ennen puristusta, joskus noi saattaa olla todella tiukassa. Joskus taas putoaa kouraan kuin ylikypsä omena.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jyystJ

Kiitoksia. Näillä ohjeilla jatketaan..
Puhun usein itsekseni, koska järkipuhetta on mukava kuunnella.

tejr

Minä taasen olen kasaamassa 82 rautapäätä. Pitääkö se kampura sitten vastaavasti prässätä takasin lohkoon. Clymer sanoo vain, että vie HD liikkeeseen

Hemuli

Prässääminen on vähän raju metodi asennukseen, itse käytän kampuran mutteria ja sopivia holkkeja joita lisäillään sitä mukaa kun laakeri painuu syvemmälle akselilla. Ja käsin vääntö, ei pulttipyssyä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Piese

Itte laitoin sinne kaiki mitä kuuluukin olla paikoillaan ja kiristelin mutterit kiinni, kai se meni sitten oikein, ainakin värkki toimi ja toimii edelleen.

Niin ja kiristelyt käsin (laiskimus kuten ite käyttää akkukonetta kasailuissa).