Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

mittarin välitykset?

Aloittaja mopar72, 23 huhtikuu 09, 22:29:07

« edellinen - seuraava »

mopar72

Mistä tietoo etta millä välityksellä tarvike mittarini olisi 1:1 vai 2:1. Oon pyöritellyt sitä käsissä löytämättä siitä mitään merkintöjä tai numeroita.Mittari on semmonen valkopohjainen fatbob tankkiin tarkoitettu.

-Esa

Hemuli

Auttaisko tällainen...

Eli jos saat jossain pyöritettyä sitä 2000 rpm nopeudella niin mittarin pitäisi näyttää vähän vaille satasta jos se on 2:1.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mopar72

Kiitokset.On ilmeisesti toi tarra päässyt katoamaan siitä kyljestä. Eiköhän siihen joku sähkövatkain keksitä sitä pyörittelemään,niin välitykset selviäis.

-Esa

Hemuli

Ei niissä ole yleensä mitään tarraa uutenakaan, tuossa taiwaallisessa mittarissa kun sellainen nyt sattui olemaan niin pitihän siitä kuva ottaa...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

RBR

Eli mittareita ja pyörittäjiä on siis kahdella eri välityksellä. Se selittääkin sen miksi minun nopeusmittari näyttää tasan puolet liian vähän.

Jos jollain on ylimääräisenä pyörittäjä joka pyörii vähän ripeämmin, niin olen kiinnostunut.

erakko

11-,13- ja 23-hampaisia pyörittäjiä olemassa,mikähän sulla niistä lienee?  :o Tietenkään se ei niin yksinkertaista et vaihtaa vaan pyörittäjän,se vaihteistossa oleva vastaratas olis oltava sopiva.

Mittareita kahdella välityksellä, 2:1 ja 1:1. Eli todemmäköisemmin pääsisit oikeaan nopeuteen mittaria vaihtamalla.?
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

flhx

Itseasiassa mittareita taitaa olla ainakin kolmella välityksellä, noiden yllämainittujen lisäksi vielä olikohan se ny jotain 2,24 : 1 ? Ettei elämä ois liian helppoa.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

masa

60 M.P.H = 1000 rpm  (=1:1) vaihteisto
60 M.P.H = 2000 rpm  (=2:1) etupyörä
60 M.P.H = 2240 rpm  (=2.24:1) uudemmat etup. ?
60 K.M.H = 700  rpm  (=1:1)
60 K.M.h =1400 rpm  (= 2:1)

1:1 on vaihteistosta
2:1 on etupyörästä

masa

Niin tämmösiä merkintöjä voipi löytyä mittarin takaa ,tai sitten ei :-\

prätgäng

Samaa vikaa itellä tankkimittari näyttää liian vähän? Mittarissa 700kierr. 60kmh eli onko se 1:1?
pitääkö vaihtaa 2:1 välitteinen mittari?Harvempi toisiovälitys edessä 24 hampainen .siis shoveli kyseessä.

Kapteeni sika

En tainnut ihan jummartaa, mut ottaako mittari kierrokset etupyörästä vai vaihteistosta? Minkälainen mittari?

prätgäng

laatikosta ottaa ja mittari tankki malli

Kapteeni sika

Ei oo tuttu toi lootavetonen vaijeri, mut tämmönen löyty:

Mittareitahan on sit erilaisia.

Jos se veto olis etupyörästä niin Drive Unit:a olis parilla välityksellä, mailimittarille ja km-mittarille omansa.

prätgäng

Toi 23 hampainen pyörittäjä on mulla lootassa,Jos se on 1:1 niin pitäis olla oikea .mittarissa tarra 700kierr/60km/h siis 1:1  sama välitys kummassakin .pitääkö välitys olla kummassakin sama?

ma^ko

Pitää molemmissa olla sama välitys ja jos näyttö on puolet, niin asiahan ei silloin ole niin...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.