Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mistä Kreemiä

Aloittaja Lappi, 09 lokakuu 11, 20:02:49

« edellinen - seuraava »

Lappi

Mistähän tuotakyseistä ainetta pystyy suomesta ostamaan?? Paikallinen autonosaliike ei ainakaan osannut auttaa, eikä googlesta löydy kuin jonkun parturi-kampaamon tiedot  ???

Make

Myyrään-palstalta  ;)
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Hemuli

Autonosaliike? No ei kai sitä sitten oo missään ;D... Vai ootko kenties paikallisesta Siwasta käyny kysymässä :P...

No joo, vakavoidutaanpas... Jos ihan väkisin haluat Kreemiä tunkea tankkiisi niin sitähän saa ihan mistä tahansa H-D -tarvikkeita myyvästä liikkeestä. Parempiakin aineita kyllä on, kuten esimerkiksi POR15 jota saa osoitteesta www.mobitive.fi
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jensen

Myös por pastaa kannattaa panna päälipuolelle saumoihin. Ei kannata panna paksuun kun silloin helposti jää kovettumattomia taskuja. Ohuesti vaan ja sen kuivuttua  p 80 karkeudelle teet siihen tartuntaa niin voit vetää pakkelin päälle  http://www.mobitive.com/porpatch.html  sekä tässä setti tankkiin sisään http://www.mobitive.com/starter.html. Liruttele se joka puolelle tankkiin ja valuta ylimääräinen pois niin hyvä tulee ja tankki pitää.
        Oletko mistäpäin Lappia? Mulla olis tuota por pastaa tuubinperä kotona. Sitä ei mene paljoa. Kremiä ei kannata panna ja sitä kaikki haukkuu.

Lappi

POR15 on tuttu tuote, mutta sen huono puoli on se, että kun se kuivuu niin uutta kerrosta ei voi laittaa ennen kuin vanha on poistettu. Kreemiä pystyy minun käsittääkseni lisäämään.

Tuo PORpasta voisi olla pelastus tähän minun ongelmaan. Onko se kuinka juoksevaa ainetta??

Tuo minun nimimerkki saattaa hämätä :D olen kotoisin Pohjois-Savosta. Lappi on sukunimi

Jack

Kreemiä en kyllä vetäisi toista kerrosta. En kyllä sitä ekaakaan.

Enkä mä sitä kreemiä vanhan Por'in päälle laittais.... Ei oo näissä hommissa oikotietä onneen vaikka savolainen oletkin.

Nimim. kaks kertaa kreemiä, eka ja vika.
Flatheads!!!

Jensen

Por pasta leviää kumipelkalla tai sormella. Porilla on myös hyvä por strip http://www.mobitive.com/porstrip.html
        Olen pikku reikiä korjaillut myös erikoisvahvalla epoksilla jota saa joka rautakaupasta ja motonetistä.

Hemuli

Miksi sitä pitäisi lisätä jälkeenpäin? Lähtökohtaisestihan tankit hitsataan tiiviiksi ja tuollainen pinnoite on lähinnä varotoimenpide jonka tarkoituksena on tukkia ne mikroskooppisen pienet huokoset joista vain bensahöyry pääsee läpi.

Jos hitsaat tai rälläköit tankkia pinnoitteen laiton jälkeen, olisi se joka tapauksessa syytä ottaa pois kokonaan ennen uuden levitystä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Onko noihin kreemeihin tai porreihin joku oikea syy? Vai haetaanko niillä vain helppoutta verrattuna esimerkiksi saumojen juottamiseen tiiviiksi tai koko tankin sisäpuoliseen tinaukseen verrattuna?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

filtteri

kait sillä saa ruosteet jemmaan ainakin joksikin aikaa,se kait on ollu alkuperäinen tarkotus ???

Jensen

Jep. Niistä mikroskooppisen pienistä huoksista kun höyry pääsee läpi niin tuleepi rakkula. Lapilla ei ole ilmeisesti kaasu tai tig hitsiä eikä mullakaan. Toinen ois että veis jollekki osaavalle tig tai tai kaasuhitsarille niin se vetäis saumat? Por ei sekään aukoton ole vaan jos on isoja huokosia niin vuotaa sittenkin. >:( Kerran tein omatekoisen tankin ja hitsisaumaan jäi isohko huokonen ja por petti ja alkoi vuotaa ja kupli.
 Meilä ois iso tig mutta en taida sillä osata hitsata ja siihen ei ole kaasua ja vähän käyttöä ja ei maksa vaivaa sitä panna hitsauskuntoon. No en ole tankkeja varmaan enää pahemmin tekemässä.
         Jos ei luota hitsaukseen niin por pasta päälipuolelle ja por aine sisälle tankkiin. Pastalle pitää hioa tartunta vaikkapa p 80 paprulla.

Lappi

Joo migillä olen hitsaillut. Tig olisi ostoslistalla kunhan sopivan oloinen laite löytyy. Sitä tarvitsee muutenkin aina välillä.

Ensimmäistä kertaa kun tekee tankkia niin tuppaa kaikki oppi tulemaan kantapään kautta. Vaikka olisi kuinka huolellinen niin silti jää jokin kohta huonoksi...mutta siitä se lähtee.

Jälkeen päin lisääminen lähinnä sen takia, että jos saumaan jääkin kohta johon kreemi ei ole vielä mennyt ensimmäisellä kertaa niin voi laittaa uudestaan. Hemuli on oikeassa siinä, että hitsaamalla se tankki tiivistetään.

Rälläköimään en tankkia enää ala, koska vuotavia huokosia ei ole kuin muutama...siinä mielessä tuo PORpasta olisi näppärä.

Jack

Lainaus käyttäjältä: Lappi - 11 lokakuu 11, 06:58:32
Rälläköimään en tankkia enää ala, koska vuotavia huokosia ei ole kuin muutama...siinä mielessä tuo PORpasta olisi näppärä.

FAIL...
Flatheads!!!

Kiiski

Sama asia toiseen kertaan. Se Porin tankkipaikkaus aine reagoi metallinkanssa ja tekee paineen sinne tankkiin ja näin ollen menee niistä huokosista läpi ja paikkaa ne, jos käytetty oikein ja tankinkorkinreikä ja muut isommat reijät tukittu tiiviisti.
Kreemi on ihan paskaa. Ainoa asia mitä se tukkii on hana.

filtteri

kannattaa ehkä lukea kreemi perkele topicci uskonvahvistukseksi ;)