Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sportster siirtosarjat

Aloittaja kaiffari, 01 lokakuu 11, 01:08:03

« edellinen - seuraava »

kaiffari

Elikkäs ongelma olisi tuollaine ko sportsterissa jää polvet kauhean korkealla vaikka on jo paikalla siirtosatjat. Nyt ne on kohdassa missä runko loppuu niin suorilla putkilla mutta tarttisi saada vielä 10-20cm kauemmas, Onko tällaisi siirtosarjoja missään valmiina, missä olisi tuollaiset heitot kun muuten tää 185cm vartalo näyttää pyörän päällä vähän hölmöltä.. :D eikä auta nyt ostaa mitään isompaa pyörää kun rahat riittää sporaan ja hd on vaan pakko saada!  :)

makkepuu

tuttua huttua, mulla se perus-halppis-mikä kaikilla on eli o-rengas tapeilla oleva siirtosarja. matalalla penkillä ja pitkillä raisereilla sain ajoasennon kohtuulliseksi mutta pitkillä matkoilla on joskus mukava heittää koivet tappien yli. itse olen lyhyt selkäinen -ja kätinen 186cm, koita nyt sitten survoa noi koivet johonkin  ;D

niin lisäystä sen verran että sporaan saa +2" eteenpäin siirtäviä tappeja, hotbikessa näyttäisi olevan 04-up passaavia mut kai ne saa kikosteltua vanhempaankin?
Chrome forward control kit +2" XL04-up
056137 619,93 â,¬
Kromattu jalkahallintalaite sarja missä jarru- ja vaihdevivut ovat valmistettu alumiinista ja ovat kromatut. Vastaavia on käytetty 2004 ja uudemmissa H-D tehtaan siirtosarjoissa. Kumi vaimennuksella varustetut jalkatapit sisältyvät toimitukseen mukaan. Tässä sarjassa jalkatapit on 2" edempänä kuin sarjassa 056135.

Rautahauli

Itselläni vajaa parimetrisenä samaa pulmaa, tosin eri mallin kanssa. Siirtosarjaa muokattiin niin että tappeja siirrettiin kolmisen senttiä eteenpäin mutta 5 alaspäin. Jos vaan on varaa pudottaa niin siitä on paljon apua. Tosin kantatessa saattaa korko osua asfalttiin mutta sitä osaa jo varoa, rauta ei ole vielä katuun kolissut eikä kyllä kolisekaan jos pystyssä pysyy. Liian kaukana oleva setti ei näytä hyvältä missään tapauksessa.

Hommaa lisäksi satula jossa istutaan vähän taaempana, joka sentistä on apua. Ostin vanhan satulan jota oli helpompi muokata, hanuri siirtyi nelisen senttiä taaksepäin ja vanhaan satulaan verrattuna kuutisen senttiä.

Harkinnassa norsunkorvasatula jonka saisi vielä vähän taaemmaksi.
FXEF-81

makkepuu

joo toi penkkihomma on tosi tärkeä. mulla oli ensiks corbin hollywood, tosi matala ja siinä sai takamuksen todella taakse mutta siinä ei ollut minkäänlaista pitoa housuihin ja ei mitään "pättärää" mihin persaus olisi tökännyt. pari kertaa kävi että kiihdytyksessä huomasi istuvansa takaloksun päällä. hommasin lähinnä muijaa varten lepera silhuette 2up:in jossa istuin 5-6cm edempänä kuin aiemmin ja ajoasento oli aivan hirveä! 5 ylös 2 taakse-raisereilla ihan hirveä, 4" suorilla kamalaa ja 6" suorilla kädet rinnassa kiinni ja koivet puuduksissa. ja lisäksi muija sano että se terveyssiteen kokoinen penkki siellä takana on aivan hirveä istua. nyt lepera bare bones jakkara, jossa on aika hyvä pätti siellä perällä ettei liu'u ylitse ja helpotti kummasti. muija taas keksi että vanha kunnon kottikärryn sissugummi on miljoonakertaa parempi istua kuin mikään padi

kaiffari

Eli mikäs olisi paras penkki tollaseen 2000mallisee sporaan ja onko antaa vinkkejä mistä liikkeestä saa?Ei oo helppoa olla pitkä mies..:D

kaiffari

ja eiko kaiken järjen mukaan mitä paksumpi penkki on niin sitä pidempi matka tulisi jalkatappeihin niin luulisi että jalat olisivat vähemmän koukussa..voi silti olla et olen kyllä väärässäkin kun kokemus 2-pyöräsistä rajoittuu vanhaan "mummikseen" :D

makkepuu

itse ostin ohuen penkin jossa saa takapuolen lykättyä mahdollisimman taakse. toimi ainakin mulla. onhan noita osapuljuja vaikka kuinka ja paljon, itse tilaan kamani lähinnä hd sunriselta, siellä Tapilla riittää aikaa ja viitseliäisyyttä neuvoa noviisia, siitä isot pisteet heille.

mulla siis tällanen lätyskä penkkinä

Lyytinen

Minusta tuo on aivan hirvee jakkara. Persiiseen sattuu niin hirveästi, että ei ole tosikaan. Orggis paljon ergonomisempi, ei ehkä esteettinen ::)

kaiffari

Kiitos vastauksista. Pitääkin olla sinneppäin yhteyksissä, jos löytyisi sopiva satula ja sopiva siirtosarja. =) ei olisi kyllä satula tullut ikinä mieleen. Noh tätä varten nää forumit on kyllä olisi näin aloittelijana vieläkin vaikeampaa tää harrastus jos tää nyt pitkälle ja köyhälle voi vielä vaikeampaa olla..:D mut kiitos vielä.