Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Hitsauslaitteet

Aloittaja Leksa, 19 syyskuu 11, 23:29:46

« edellinen - seuraava »

Leksa

Tigistä löytyi jotain keskustelua mutta itseäni kiinnostaisi mig hitsauslaitteet .
Mitä tulisi ottaa huomioon kun laitetta hankkii ja mistä hitsauslaitteista muilta löytyy kokemusta?
Olen katsellut Telwinin ja Weldexin koneita , hinnat niissä olisi suht kohdallaan mutta onko ne ihan turhia hankintoja ?

ma^ko

Kaikki halvat valovirtamigit on suht turhakkeita, jos mitään vaativampaa ajattelee tehdä. Voimavirtakoneet pääsääntöisesti ihan kelpoja.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kiiski

Kemppi Minarcmig 180 valovirtakone. Sillä rykii saumaa vähän surkeempikin hitsari.

Nim. kokemuksen syvä rintaääni.

hillbilly

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 19 syyskuu 11, 23:35:06
Kaikki valovirtamigit on suht turhakkeita, jos mitään vaativampaa ajattelee tehdä. Voimavirtakoneet pääsääntöisesti ihan kelpoja.

niin luulin minäki enne ko hommasin 180sen minarcmigin, on hyvä kone. päihittää mennen tullen noi "halvat" voimavirtakoneet. Ei voi puhua samana päivänäkään esm jonku telvinin tai vikatronikin kans.
Paas ma^ko kokeillen joskus, olen varma et yllätyt ;) varmaan se invertteritekniikka tekee sen, et sillä voi jopa heftailla, mitä ei niillä sinisillä halpahallin 99e. täytelankakoneilla  pysty tekemään. tosin toi minarcci sit maksaaki 10xenemmän.

Leksa

Hintahan Kempin koneessa on aika kova , vai onko tuo kuitenkin hyvä hinta siitä, että saa hyvän laitteen mikä kestää käytössä seuraavat 10+ vuotta?
Sitä vaan aina ensimmäiseksi koneekseen etsii sitä halvinta.

O.S.K.U

Itse ainakin suosittelen ostamaan Kempin koneen. En menisi itse ostamaan noita halpis koneita. Tosin en kyllä muutenkaan osta mitään halpis työkaluja. Kyllä se vaan niin on että hinta ja laatu menee käsi kädessä.

Hemuli

180 Minarcmigillä on myös 300â,¬ halvempi pikkuveli 170 Minarcmig - se menee näissä hommissa oikein hyvin, siitä puuttuu oikeastaan vain alumiinin hitsausmahdollisuus. Alumiinin hitsaaminen migillä vaatii paljon muutakin kuin vain nappulan painamisen, polttimen langansyöttöletku pitää vaihtaa ja kaasukin pitää olla puhdasta argonia. Eli aika iso vaiva ja kustannus sen takia että kerran viiteen vuoteen pitää jotain alsaa sulatella.

Olen noilla molemmilla koneilla hitsannut ja hyvää jälkeä tulee, itselläni on tällä hetkellä noista vanhempi malli 150 Minarcmig jolla pärjää ohutlevyhommissa oikein hyvin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

013

kuulopuheiden mukaan tossa 180 adaptive mallissa olis ollu jotain piirilevy vikaa, 170nen vissin on yksinkertaisempi elektroniikaltaan.
itse olen kans turannut tolla 180 malllilla ja pirun hyvä oli, parempi käsitellä kuin semmonen vanha arkkupakastimen kokoinen kemppi.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

ma^ko

Voip olla et löytyy sit joku kelpo valovirtanenkin, mut on kummatkin mig:it yli 20v vanhoi, toinen o Kemppi ja toinen o joku Italo halpis ydinlankakone, kummatkin valovirtasia ja en kumpaakaan kehuisi. Toki niillä saa kummalla tahansa jonku mätäpaikan autoon rätkittyä tms, ydinlangalla saa halutessaan turttua hieman tuhdimpaakin kamaa jotenkin kiinni. Ja ei mulla kyllä ole mitään kokemusta noista kaikkein halvimmist kiinalaisist voimavirtasistakaan. Mä en ole(vielä) oikeasti huonoa voimavirta-migiä tavannut enkä oikeasti hyvää valovirtasta.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Lyytinen

Tuosta minarcmigistä todettakoon, että paikallisessa romulassa oli yhdellä ukolla minarcmig, ja itse tuollaisella 100 kg Kempin voimavirtamigillä turaavana tietty heti epäilemään, että mitä tuollaisella yhdellä kädellä kannettavalla valovirta-aparaatilla tekee. Sanoi siihen, että hän on kaivinkoneitten kauhojen huulilevyjä sillä hitsannut yhdellä vedolla ja vielä jäänyt alkukohta hehkumaan kun toisessa päässä oli valmis sauma.

Hessu

Ostin 28 vuotta sitten valovirtasen Kempin Super kempomatikin.  Se on handeli mitä ei oo tarvinnu katuu. Takuuaikana piti kerran vaihtaa kaasunohjausventtiili. Nyt alkaa olee maakaapelin clipsi vähän huono.
Vaikka oon kaikissa vehkeissä 3-vaihe sähkön kannalla, tolla on ollu hyvä hitsailla kaikenlaista.
Mallista viis, mutta ääni Kempille!
Kun aikoinaan noi snadit invertterit tuli markkinoille kuulu Esabeista paljon huonoa. Ei kyllä enää. Kempeistä ei ikinä. Siktoiseks, jääpähän fyrkka suomeen eikä vinkuintiaan.

Juvakka

Vuosi sitten ostin MinarcMig 170:n. On hyvä. Toimii ammattikäytössä.
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Mr.Horsepower

Minulta... Ääni kempille  230 kempomat ja homma rokkaa kunnon kahvan hommaa siihen... Esim binzel polttimen. ja mittee hitsaa kaasut sen mukaan mut autoja tälläist räppäly hommoo niin puhas... hilari... co halpoo ja hyvee....

mut mopo hommis joko mennää puikolla tai Tigillä.... ;)
Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

Make

Itse maksoin vuosikymmenten ikäisestä puhelinkioski-luokan 163S:stä yhtä paljon kuin Bilteman uudesta.
Kaksi syytä:
-Saan varaosia ostettua, ovat jopa vaihdettavissa ( saa ne siihen muovipuristeeseenkin vaihdettua )
-Saan myös koneen myytyä lähes samaan hintaan kuin ostinkin.
-On sekä voima- että valovirta mahdollisuus
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Soikkeli

Täällä luotetaan Kempin tuotteisiin. Ei ole tarvinnut katua. Sain vuosi sitten uuden halpis migin. Kokeilin huvikseni että onko eroa Kempin vastaavaan: se ritsa lähti heti myyntiin.

Tallissa on minarc mig 150, tig 180 mlp ja 150 puikkokone.
Kannattaa syödä vaikka marjoja ja sieniä tovi ja ostaa kerralla kunnon kone joka toimii kunnolla.
Niitä satasen ritsoja kannata ostaa.
C.O.G. 
Lifemember