Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kysymyksiä röörikääreestä(Thermo-tec etc).

Aloittaja ma^ko, 06 syyskuu 11, 15:40:22

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Tuo hyvin suosittu tuote joka on mun silmissä varsin rumaa, on rumuudestaan huolimatta päätymässä minunkin mopoon koska mulle valkeni että sen edun ettei pläägät sula putkeen(Sieviläisten sulattelu on tuttu harrastus) niin se pudottaa varsin selkeästi äänitasoa jos fillarissa suht ohuesta putkesta olevat pakoputket kuten mulla. Kaverilla putosi yli 4db staattisena mittarin näyttö kun kääri vastaavat putket ku mulla.

Sit niihin kysymyksiin.

"Musta" Thermo-tec ei ole kovin mustaa ensimmäisen pesun jälkeen ainakaan ja tuntuu omaavan erittäin huonon kulutuskestävyyden eli kaveri kulutti jo puhki omansa kantapäällään. Motonet etc putiikit myy valkeaa 2mm paksua nauhaa, onko ko tuote oleellisesti huonompi/parempi kuin aito Thermo-tec ja miten BiilHellveten vastaava?

Ja varsin oleellisena kyssärinä, voiko tuollaisen käärepaketoidun maalata kilikalipullosta tulevalla kuumakestomaalilla jonkinmoisella menestyksellä tai sit esimerkiksi Hornalla?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

filtteri

mä tilasin tommiengineeringistä mustaa kiinalaista nauhaa oli halpaa muistaakseni 15m 30e mutta ei se kovin mustaa ollu.maalasin sen thermal kuumakestolla "uudelleen" mustaksi meni koko pikkutölkki oliko se koko 1/3 osa lit hyvin on pysyny ensi startissä tosin käryt oli mega luokkaa.tuo termal tais olla tikkurilan tuote koostumus tosi litkua ei siinä maalaamisesta voinu puhua se oli lähinnä kankaan kyllästämistä mutta tuo ainakin toimii :)

KvL

Joo oli tossa mustaa termotekkiä.
Sehän pitää kastella ennen kuin alkaa käärimään ja sinne vesipönttöönhän jäi enimmät värit, harmaa oli rätti kuivuttuaan.
Ei se mua haitannu, itse asiassa tyylikkäämpi.

Aiemmin oli vaaleaa nauhaa mustaksi maalattuna, joku mastonin peruskuumankestospray kaupan hyllystä. Ottaahan se väriä, mutta nauha meni mulla aika korpuksi. Haittaa vasta jos haluaa uudelleen käyttää samaista rättiä.

Tämän kesän tyylivillityksenä on vaalea nauha öljy- ja muilla paskatahroilla "koristeltuna".

SanttuS

Mulla on ollut useita versioita nauhasta; tai siis nauha on aina ollut sitä "oikeata" eri leveyksillä, mutta pintakäsittelyjä on ollut muutamia.

-Ensin rusehtava nauha ilman käsittelyä - se hankautui/rispaantui pilalle parissa kesässä.
-seuraavana kesänä sama uudelleen levemmällä nauhalla.
-Sitten musta nauha - sama juttu, mutta lisäksi totesin että musta "tehdasväri" ei pysy nauhassa kovinkaan hyvin.
-sitten taas rusehtava, mutta kirkkaalla kuumankestolakalla suihkittuna - huomattavasti parempi kestävyys mutta  tietysti likaantuu ajossa enemmän tai vähemmän laikukkaaksi. Nauhan kun ei oikein pysty pesemään.
-nyt vuorossa musta nauha kiiltävän mustalla kuumankestomaalilla suihkittuna ( VHT engine enamel ) - yllätyksekseni kiiltävä musta on jo yhden kesän minimaalisten ajojen jälkeen osittain himmentynyt. Maalauksen jälkeen oli kyllä melko näyttävä.

Nauha imee lakkaa / maalia reilusti. Kahteen alkukäyrään saa helposti uppoamaan yhden kilikalipullollisen.

Sit pari itsestäänselvyyttä, mutta mainitaan nyt kuitenkin...
1 käsittelemätön nauha tuhoutuu painepesurilla heti. Punos on sen verran harvaa, että rispaantuu paineessa hetkessä.
2 nauha sitoo hyvin vettä. Sateella kuivuessaan savuttaa vähän perhanasti, varsinkin liikennevaloissa ;D.
Lisäksi nauha ruostuttaa / tummentaa helposti putken jos ei rosteria. Voi olla, että jos on kerran nauhaa laittanut, ei paluuta ole.
3 nauha kannattaa kieputtaa putkelle märkänä. Asettuu helpommin ja kuivuessaan pintaan muodostuu jonkinlainen kovahko kuori.
Olemme matkalla kohti maailmanlaajuista yhteiskunnallista, taloudellista, poliittista ja ekologista

ma^ko

Eli summa summarum...

Mun "ground poundereist" ensin alastaitto-osa katki pois, sit kromwerkin vaimentajahuilut sisään, sit jos suoraa osaa riittää ni niiden perään nykyiset snadit "noide killerit", sit muumioidaan putket rumien rättien sisään, lätkästään vinot endcapit ja maalataan muumion käärinliinat ja toivotaan että ollaan edes likellä juridisia rajadesipelejä...

(sit kuitenkin todetaan muumioputket rumiks ja aletaan etsiä uutta ratkaisua pakoputkistoksi...)

Hemuli

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 06 syyskuu 11, 22:39:36
Tarkoitukseen on ihan omaa silikonipohjaista ainetta:

http://www.deicycle.com/Silicone_Coating

Vaan myykö joku tuota Härmälandiassa ja eroaako oleellisesti monista muista kuumamaaleista, ne kun on monet silikonipohjaisia kuten esimerkiksi Tikkurilan Termal. Tokihan kyseiseen käyttöön tarkoitettu tuote varmaan hyvä ratkaisu, mut jos sitä ei kukaan täälpä myy ni se siitä, ajattelin viel ajaakin ennen talvea.

Hemuli

No varmaan asiaa voi ihan itsekin lähteä selvittämään, hyviä paikkoja aloittaa vaikka US-Parts jolla kattava valikoima esim. VHT:n tuotteita hyllyssä.

ma^ko

Toki joop, mut tuo DEI on outo tuotemerkki. Termal on silkonipohjainen myöskin, luultavasti sillä mennään ku sillä on ainakin hyvä saatavuus ja olihan sitä käytettykin ko tarkoituksessa ja toimivaksikin mainittiin. US-partsin haku ei ainakaan tunne ko tuotemerkkiä, joten luulenpa että tuo DEI saa mun osalta olla jollei joku pointtaa helppoa mestaa mist hakea.

mikko39

Ite oon ollu tyytyväinen piilteeman kääreeseen, hintalaatusuhde mielestäni ok. Märkänä kun kieputtaa putken ympärille, niin ensistartissa näyttää niinku olis turkkilaisessa saunassa. Höyryttää melko näyttävästi ja melko pitkän aikaa. Kääreet kun laittaa kiinni vielä rosteriklemmareilla, niin tulee melko hyvä, ainakin omasta mielestä. Rautalanka kuuluu kai lähinnä betoniraudoitushommiin. Samalla saa hitsisaumat kätevästi piiloon jos on värkkäilly putket ihan ite, eikä luokkahitsari.

Hemuli

Lähinnä tarkoitin että olisko VHT:llä vastaavaa tarkoitukseen sopivaa ainetta ::)... Maailma ei ole valmis...

ma^ko

VHT:llä on flameproof, barrelblack ja engine enamel lämpökestoisissa, ei tuoteselosteen perusteella mikään tarjoa mitään etua muihin vastaaviin tuotteisiin tai tuohon Termaliin.

Jack

empiiriset tuotekokeilut ovat kyllä osoittaneet VHT'n kuumakestomaalin olevan omaa luokkaansa.

Tämä ihan OT'nä, en oo kokeillut termoteciä tms maalata, vaan ihan lättäpään pyttyjä....
Flatheads!!!

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Jack - 07 syyskuu 11, 09:59:54
empiiriset tuotekokeilut ovat kyllä osoittaneet VHT'n kuumakestomaalin olevan omaa luokkaansa.

Spray-mallisten vertailussa pärjää hyvin. Kilikalipulloon pakaamattomana löytyy parempaakin.

Jack

Flatheads!!!