Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovel 1200 -77

Aloittaja Kokkonen, 27 tammikuu 09, 15:56:37

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

Jaoin tästä Jensenin, vakavuudestaan huolimatta hauskat , rosmo-jutut ja yhdistin ne tuonne Yleiseen höpinään, aiheeseen Yleistä horinaa, jonne ne paremminkin sopivat.
Siihen voi kukin jatkaa omia irrallisia jorinoitaan, joita ei chatissa tule käsiteltyä eikä esiteltyä.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Jensen

No on siinä hommaa. Olisit voinut ne minun känniset höpinät pyyhkiä vain pois. :D Swingin laakerit oli helppo uusia ja halvat, Mulla on uudet.

Rautahauli

Swingin akseliputkessa on rasvanippa keskivaiheilla, riittääkö laakerien voiteluksi jos siitä pukkaa putkeen salvaa? Sitä varten se siinä taitaa olla...vai?
FXEF-81

Kokkonen

Meidän -77 Shovelissa ei tuollaista nippaa ole. Olisiko joku jälkiasennus? Ei muuta kuin rasvaa sisään.

Olis saanu tässäkin olla. Laakerit on ihan ruosteessa, enkä mitään stefoja sieltä löytänyt.

Lisäksi svingi onkin huonommassa hapessa. Sen akselista on mennyt jengat, samoin kuin rungon vastaosasta. Eikä reikä ole enää ihan pyöreä, väljyyttä on varmaan millin verran. Onnistuiskohan ihan helicoililla korjaaminen...? Vai pitäskö yrittää puslittaa jotenkin?
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Jensen

Joo mulla on swingissä 3 rasva nippaa. Keskellä ja sitten kiinnityksissä. Ne myy niintä akseleita jotka itte tekee ittelleen jengan kun ruuvaa paikoilleen. Vähän ylokokoinen aksila.  SELF TAP.S/ARM BOLT+025BT58-84
50,34 â,¬   

31109
Swingin korjauspultti korjaa kierteet alkuperäisestä itsekierteyttävä (+.025" ylikokokierre). Sopii 4-vaihteiset Big Twin mallit 1958-1984.

Kokkonen

Kiitos Jensen, tuo on hyvä vinkki. Joka tapauksessa tarviin uuden akselin, tilaan tuollaisen ja katson josko riittää.
Taitaakin olla aika yleinen vika, kun on tuollaista osaa tarjolla.
Tom W

Ratt

Jouduin kans turvautumaan kyseiseen apuun viimetalvena, -76 shovelin akselin kierteet oli niin sileänä että.

Loistava tuote.

Kokkonen

Ei mitään edistystä. Kävin kuitenskin rapulapäissäni hieman silmäilemässä, jos olis vaikka ittestään korjaantunut. Ei ollut.

Tuo eturattaan 3 mm päittäisvälys johtunee siitä, että ratas ei ole ollut kunnolla kiinni. Kun sen mutterin vääntää paikalleen kunnolla, välys poistuu.
Myöskään sitä pientä L-mallista, rattaan taakse tulevaa lukitusta ei löytynt. Ei liene ollutkaan paikallaan.

Mutta ainaskin sen nelosrattaan akselin sisällä oleva pusla pitää vaihtaa, joten on sitä lisää avattava.

Takasvingin kartiolaakerit ovat samat kuin pyörien laakerit. Kai tuostakin vielä kalua tulee.
Tom W

Spöke

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 21 toukokuu 11, 14:14:38
Myöskään sitä pientä L-mallista, rattaan taakse tulevaa lukitusta ei löytynt. Ei liene ollutkaan paikallaan.
Ei ollut munkaan -78 lootassa, Mannen mukaan noissa viimesissä riksraks-lootissa sitä ei ole tehtaan jäljiltä. Mikä on sääli, rattaan ei tarvii paljoo löystyä, kun holkki pääsee pyörähtämään ja vuotaan öljyä.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Rautahauli

Se puuttuu myös lehmänläjistä.
FXEF-81

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 21 toukokuu 11, 20:32:27

kyllä mulla on se lehmänläjässä ollut.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Rautahauli

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 22 toukokuu 11, 01:33:27

Varaosaluettelot mitä olen selannut tuntee sen vaan early -77 asti.  Omassa -81:ssä sitä ei ole. Mutta onhan kaikki mahdollista.

Lisätään vielä varaosanumero: OEM 35175-38
FXEF-81

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 21 toukokuu 11, 16:08:55
Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 21 toukokuu 11, 14:14:38
Ei ollut munkaan -78 lootassa, Mannen mukaan noissa viimesissä riksraks-lootissa sitä ei ole tehtaan jäljiltä. Mikä on sääli, rattaan ei tarvii paljoo löystyä, kun holkki pääsee pyörähtämään ja vuotaan öljyä.
-Spöke-

Eikös tuo lukitus nimenomaan pidä holkin pyörimässä yhdessä nelos- ja eturattaan kanssa.

Kuva alla
Tom W

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 22 toukokuu 11, 06:21:42
Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 22 toukokuu 11, 01:33:27

Varaosaluettelot mitä olen selannut tuntee sen vaan early -77 asti.  Omassa -81:ssä sitä ei ole. Mutta onhan kaikki mahdollista.

Lisätään vielä varaosanumero: OEM 35175-38

aijaa, oisko se mulla sitten jonku edellisten laittamana sinne joutunut ylimääräsenä osana.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Spöke

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 22 toukokuu 11, 12:45:53

Eikös tuo lukitus nimenomaan pidä holkin pyörimässä yhdessä nelos- ja eturattaan kanssa.

Juuri tätä tarkoitin, pyörähtämään rattaaseen nähden
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa