Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Foorumilaisten pyöriä haukuttavaksi..

Aloittaja Jake, 28 elokuu 11, 21:28:42

« edellinen - seuraava »

streamliner

Takarenkaan irroitus on myös kätevä. Pyörä keskijalalle ja viisi pulttia irti - tyyliin kuten autonrenkaasta. Siinä kaikki. Jarrulevykin jää siihen monoleverin keskiöön.
Niin ja teleleverin ansiosta pyörä ei niiaa etujarrutuksessa. Ja suurinpiirtein kaikki on kiinni torxeilla, ei tarvitse montaa eri työkalusarjaa, mut eipä noita tartte ruuvaillakaan. Niin ja katteet(?) on kiinni peltisillä kasettikierteillä. Jos kierre korkkaa, kasettikierre nakataan mäkeen, uusi klipsautetaan tilalle ja ruuvi kiinni. Kyllä saksalainen osaa.

Mutta armottoman tylsiä ajeltavia, ellei tosiaan ole kyseessä joku kunnon matkareissu. Vakiopakoputkestakin kuuluu vain sirinää.

ma^ko

Aika usein tuntuu nuo vaan vaativan uusia periä... jopa sen verran usein et tuntuu ketjuvetoisenki voimansiirtoremontin välit kohtuullisen pitkiltä. Väittävät noita BaijerinMööpeliWerstaan prätkiä järkeviksi, voi olla, prätkän ei kuulu olla järkevä, vautintoaineet on harvoin järkeviä, noi on just niin nautittavia et päähän sattuu. Jossain poronhoitoalueella tuollainen ehkä menee jonkinmoisena käyttölaitteena, ehkä, tai jotain... edes semiurbaanissa ympäristössä en kyllä keksi mokomalle mitään virkaa(voi toki olla et multa vaan puuttuu ymmärrys).
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Lassi

Kaverilla halkes vaihteiston kuoret. Seuraavassa lootassa tais pudota joku pykälä päältä.

Kirottu jalkatappi teki reiän miun sääreen, kun siirsin pajalla pois tieltä sitä.

Make

Piesen pyörä se herätti keskustelua eniten pitkään aikaan. Duunikaveri paineli tollasella Neuvostoliiton läpi Mongolian rajalle ja Turkin kautta takaisin. Sen se ainakin kesti ja tais olla muutenkin hyvä siihen touhuun.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

hazzinen

mullakii yks kaveri harjottanu tuota bmw- sarvikuonorumilus touhua jo parilla eri vuotisella pyörällä. viikko sitte saapu äkäslompolon reissulta, oli käyny ajaa Norjat ja Ruotsit siinä samalla joutessaan kahtomassa. vajaa 5 tonnii oli tullu mittariin ja kuulemma vetotikun stefa märkii ja paljekumi on menossa myös vaihtoon, eturenkas oli kulunnu kantilleen joten ei enää michelinin renkaita kuulemma tule. ilmeiseti ollut ihaa hyviä kojeita toimivuudeltaan kun kaveri näät on vähä semmoi että ei kyllä käsiään paskaa kun aivan laitimmaisessa tilanteessa.

kyllähää tommosessa ois potentiaalia aina semmosee madmax- rottapyörään ;D
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

streamliner

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 09 elokuu 13, 00:21:58
Aika usein tuntuu nuo vaan vaativan uusia periä... jopa sen verran usein et tuntuu ketjuvetoisenki voimansiirtoremontin välit kohtuullisen pitkiltä.

Jos perälaakeri vaihdetaan 50 - 100 tkm:n välein, niin se on harvoin. Ajoin omalla gessulla neljässä kesässä 66 tkm ja kävin 26 maassa. Siihen hommaan loistopuörä, mutta lähialueen käyttöpyöränä yhtä kätevä kuin matkailuauto.

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: streamliner - 09 elokuu 13, 10:54:27
Jos perälaakeri vaihdetaan 50 - 100 tkm:n välein, niin se on harvoin.

Mitäänhän en noista sinällään tiedä, mun Bimmerikokemukset o pari K100:sta, R90S ja wanha Emma. Sivusta vaan seurannut et nois tuoreis, on noit periä ollut auki ja käyttäjät happamina huomattavasti alle 50tkm ajetuista, mikä on muo ihmetyttänyt, mut niinpäs niit vaan tuntuu hajoilevan.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

SOHVELI-76

 Oon kuullut että se perän katkominen olisi vain jonkin tietyn erän ongelma, siis tekovika tms. Muuten virallisestikin maailman luotettavin mp. Kaverin vanhempi 1200 GS hönkä muutoksilla tuntui ihan eri laitteelta kuin uusi malli vakiona.
Pieselle giitu gummista..
0405691644

Urho K.

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 08 elokuu 13, 22:25:52
Lainaus käyttäjältä: Pande - 08 elokuu 13, 16:47:02
Lainaus käyttäjältä: JPP - 08 elokuu 13, 11:10:00
Menee aika ovelasti nuo pinnat aivan ulkolaitaan tossa bemarissa  ::)
Eikös ne ole siksi tuollalailla toteutettu jotta voi käyttää tubeless-renkaita pinnapyöristä huolimatta.

Ja jokainen pinna on helposti vaihdettavissa jos tien päällä sattuu napsahtamaan poikki. Joskus tuollaisen härvelin vannetta tutkailin lähietäisyydeltä ja tulin siihen tulokseen että saksalainen insinööri on oikeasti miettinyt pyörän käyttötarkoitusta ratkaisuja tehdessään.
Miten se pinnojen vaihto tapahtuu?
Panheads MC

ezmo

Kyllä noissa GSissä miusta on nykypyörien yhdet äänekkäimmistä putkista. Hyvät murinat.
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: ezmo - 09 elokuu 13, 17:51:04
Kyllä noissa GSissä miusta on nykypyörien yhdet äänekkäimmistä putkista. Hyvät murinat.

Yep. Viime kesänä mittasin ohiajomelun melkeen pakasta vedetystä vehkeestä. Vakioputkella yli 10 dB(A) yli sallitun... :P
Long John Stroker

streamliner

Lainaus käyttäjältä: Urho K. - 09 elokuu 13, 16:58:59
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 08 elokuu 13, 22:25:52
Lainaus käyttäjältä: Pande - 08 elokuu 13, 16:47:02
Lainaus käyttäjältä: JPP - 08 elokuu 13, 11:10:00
Menee aika ovelasti nuo pinnat aivan ulkolaitaan tossa bemarissa  ::)
Eikös ne ole siksi tuollalailla toteutettu jotta voi käyttää tubeless-renkaita pinnapyöristä huolimatta.

Ja jokainen pinna on helposti vaihdettavissa jos tien päällä sattuu napsahtamaan poikki. Joskus tuollaisen härvelin vannetta tutkailin lähietäisyydeltä ja tulin siihen tulokseen että saksalainen insinööri on oikeasti miettinyt pyörän käyttötarkoitusta ratkaisuja tehdessään.
Miten se pinnojen vaihto tapahtuu?

Replacing broken spoke on BMW R1200GS Adventure traveling the world

raider

Ilmeisesti toimiva ,mutta on se Ruma  :)

Piese

"tuo on niin vitun ruma että on jo komia" tullu kuultua jo useemmasta suusta.
RUMA=KESTÄVÄ ja susirumalla voi sitten matkata kauas ;D

Lassi

Seuraavalla tallireissulla pääsis tätäkin kokeilemaan..?