Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

NykyBritti Bonneville

Aloittaja MacAllu, 25 elokuu 11, 01:20:02

« edellinen - seuraava »

MacAllu

Eli nyt tehdään lieviä muutoksia uuteen vm2011 Triumph Bonnevilleen. Lieviä, koska taidot ja tilat ei riitä parempaan ;)

Ekaksi ylimääräisten osien poistoa, etulokkari pois.

Ennen:


ja jälkeen:
Triumph Bonneville SE vm11. Cafe Racer tyyliin väännettynä päivä päivältä enemmän.

MacAllu

Ketjusuoja pois, ennen:



ja jälkeen:

Triumph Bonneville SE vm11. Cafe Racer tyyliin väännettynä päivä päivältä enemmän.

MacAllu

Vaimentimet pois, tilalle kyhätty yksinkertainen putken sisään laitettu teräsvilla + prikkasatsi






Triumph Bonneville SE vm11. Cafe Racer tyyliin väännettynä päivä päivältä enemmän.

MacAllu

Sivukoteloiden maalaus meni munille (valumia, appellsiinia) , tehty aerosolimaalilla ja straippaus päälle. Pitäis tehdä  täysin uudet vaikka alumiinista tms...

Triumph Bonneville SE vm11. Cafe Racer tyyliin väännettynä päivä päivältä enemmän.

Redneck

Jaa´ah...suosittelisin muutoksissa harkintaa, ettei tehdä vain kun jotain pitäisi tehdä  ;)



Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

MacAllu

Juuh, kyllähän nää enemmän (tai vähemmän) harkittuja muutoksia on, ja tosiaan koska vain bolt-on juttuja niin takaisin päin on aina helppo mennä.
Seuraavaksi on vuorossa mm. ohjaustangon ja valojen vaihdot, takalokkarin poisto ja muuta pientä. Tällä hetkellä pyörä on tämännäköinen:

Triumph Bonneville SE vm11. Cafe Racer tyyliin väännettynä päivä päivältä enemmän.

Kokkonen

Trumppa on onnisunut retro-perusstuukissaan melestäni kohtuu hyvin näiden twinien kanssa. Moottorikin on edelleen kaunis.
Onko tuo sautula alkuperäinen?
Pinnavanteet sopis mun mielestä paremmin brittiin. Tuohon vielä vanhempi tankki.....  ;)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

MacAllu

Satula on alkuperäinen ja aikalailla orkkistyylinen. Soolosatulaa oon koittanu löytää, mutta valmiina on saatavilla lähinnä vain sitä perinteistä cafe racer tyylistä (jossa "kyhmy" takana) tai sitten scramblerin versiota, jossa on apparin istuimen kohdalla tavarateline. Kummatkaan ei vaan oikeen omaan silmään istu, joten etsintä jatkuu...
Triumph Bonneville SE vm11. Cafe Racer tyyliin väännettynä päivä päivältä enemmän.

JaZZo

Soolosatula nykybonneen on hiukan "hankala" kun joutuu ton värkin sähkövermeet piilottaan sit johonkin muualle mikäli meinaa siistiä tehä. Lisäks altapäin suojaa tuo lokari joka on neljällä pultilla takahäkissä kiinni. Takarunko pilkkeiksi ja modifiointia että tulee kliini, mutta soolojakkara -mikäli nyt oikein ymmärsin että cafea siitä rakennat, on sit tuo kyhmy joko thruxton -tyylisesti taikka hieman lyhyempää mallia tarvikkeena mikäli vyöruusuja ei tartte kyyditellä. Omassa on toi thruxton -penkki & seatcowl -yhdistelmä ja mielestäni se on hiukan pitkä..



Airtech streamlining usa tarjoo tommosta.



Taikka tuota Cup-versiota



Taikka Triton -tyylistä versiota.

Tossa kyseisen narikan ossu: http://www.airtech-streamlining.com/




Kyl näihin palikoita löytyy..  :)
Shovelpiä

MacAllu

No nyt tuli ainakin muutaman päivän tauko pyörän rakenteluun, jalka on sen verta kipeänä. Tuli kaadettua pyörä aamulla firman parkkihallissa, jossa on ollutkin pidemmän aikaa ihmettelyn aiheena peilikirkkaaksi käsitelty lattia. Vauhtia ei ollut nimeksikään, joten pyörälle ei sinänsä käynyt oikein kuinkaan, pientä lastua lähti irti jarrupolkimesta ja peili sai vähän siipeensä.
Tämä oli omani n. 20 vuotisen 2-pyöräilyni toinen kaatuminen edellinen sattui vuosia sitten lähes samoissa olosuhteissa, nupit kaakossa on paljon turvallisempaa ajella ;)
Triumph Bonneville SE vm11. Cafe Racer tyyliin väännettynä päivä päivältä enemmän.

MacAllu

#10
Lisää modauksia tehty, mm. valot vaihdettu, takalokari poistettu, etulokari laitettu takaisin mutta reilusti lyhennettynä, stonga vaihdettu ja muuta pientä:


Triumph Bonneville SE vm11. Cafe Racer tyyliin väännettynä päivä päivältä enemmän.

MacAllu

Stongan vaihto matalampaan oli hyvä valinta, ulkonäköseikkojen lisäksi ohjaus tuntuu parantuneen, herkempi ja tarkempi ohjata. Näin ainakin ekan koejon jälkeen  :P
Triumph Bonneville SE vm11. Cafe Racer tyyliin väännettynä päivä päivältä enemmän.

MacAllu

Vaihdoin Bitubon iskarit alle, todella hyvät, kuin pilven päällä leijuisi. Laitoin about sentin lyhyemmät, nyt on ajoasento todella sopiva (olen 178 cm).
Triumph Bonneville SE vm11. Cafe Racer tyyliin väännettynä päivä päivältä enemmän.

MacAllu

Tuli väkerrettyä vähän lisää, vakio filtteri/akkuboxi poistettu, k&n kartiot asennettu

Triumph Bonneville SE vm11. Cafe Racer tyyliin väännettynä päivä päivältä enemmän.

Tony

Suunta on oikea ja vanteetkin istuu omaan silmään vallanmainiosti, mut toi satula.... ???
Toi JaZZon linkittämä cup, istuis tohon paremmin kuin hyvin, tai peitäppä tosta kuvasta peukulla takasitsi..vingulle hommia ;)