Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

H-D Early Shovelhead -66

Aloittaja JPP, 22 elokuu 11, 16:09:02

« edellinen - seuraava »

JPP

Tässä on meikäläisen Shovelhead projekti. Ollut edellisellä omistajalla 40 vuotta, joten ei onneksi kiertopalkinto. Laatikko ja kone rempattu viime talvena.

Orkkis osia on jäänyt muista projekteista ylimääräiseksi niin tehdään nyt tällainen Low Budget ajopyörä. Rumpujarrukeula edellisestä projektista, Shovelista öljysäiliö, banaanijarru taakse, mittarit yms. Ironheadista raiserit ja stonga. S&S Super E myös edellisestä Shovelista ja 21" ja 16" vanteet kulkeutuneet jostain. Crazy Frankin takalokari ja orkkis Shovelhead tankit ostin kesällä, kun sopii mielestäni hyvin tyyliin.

Kuvia pyörästä yhden iltapäivän kokoamisen jälkeen. Kuvat vähän heikkolaatuisia, kun kännykällä otin. Mukava kun on "laatuosia" niin sopii mukisematta.


#82

Siisti ajopyörä! Takaloksu ei ehkä ihan omaan makuun, mutta muuten kyllä kelpais.

hdkaide

takalokari herättää täälläkin hilpeyttä.ei varmasti tule samanlaista vastaan, varmasti taltioimisen arvoinen  ;D

Kiiski

#3
Toi lokkari on ihan helmi, samoin kun kone ja swingi peräsyys. Öölari paras H-D. Eikä mitenkään leikisti vaan aikuisten oikeesti.

Laita neste rumpu taakse ja heitä se banaani lepikkoon, niin hyvä siitä tulee. Kato se on aivan turhaa sotkea tota AMF shittiä tollaseen helmeen.

JPP

Lokari varmaan jakaa mielipiteitä. 70-luvun/80-luvun alun tekele USA:sta. Outoudessaan omasta mielestä hieno. Tuohon pitää vielä tehdä King&Queen satula syksyn aikana.

Kiiski: Jos kohtuu hintaan tulee rummullinen nestejarru tarjolle niin pistän toki sellaisen. Tuo banaani takajarru jäi edellisestä Shovelista. Kyllähän se toimii, mutta on aika ruma ja tehoton :)

Koneesta sen verran, että nyt on menossa .040" ylikoko. Siftonin 414 nokka ja Siftonin venttiilinjouset. Muuten vakio.

Make

Lokari taitaa olla ehdottoman aitoa 60's - 70's, kamaa. Iso peukku!
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Leksa

Tyylikäs shovel kaikin puolin, täältä myös iso peukku takalokarille .

Jude

Crazy frankille king&queenillä +2

Jensen

Hei..Katoppa kun torniossa ois hieno king and queen satula  http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/1180420 kävisköhän tämä sulle.

JPP

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 24 elokuu 11, 21:53:28
Hei..Katoppa kun torniossa ois hieno king and queen satula  http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/1180420 kävisköhän tämä sulle.

Ei ois pahan hintainen, mutta tuo mun lokari on vähän erilainen takaosasta. Teen millisestä pellistä pohjan ja sitten paksu pehmuste. Oisko vinkkejä mistä sais hyvää pehmustetta joka ei ime vettä? Neopreeni ois kai parasta, muttei taida oikein Suomesta löytyä. Jotain jumppamattoa taisi myös joku foorumilainen käyttää.

Shoveliin asentelin S&S imusarjan ja Super E kaasarin tänään. Suuttimiksi laitoin pienimmät, mitä löytyi eli 28 ja 70. Pannusta jäänyt puola tuli myös asennettua. Samasta pyörästä jäänyt Malloryn jakaja pitäis myös asennella (kunhan etsin netistä ohjeet mihin kohtaan se jakajan sisällä oleva pyörä ja led(?) tulee).

shoveltimppa


JPP

Tuli pitkästä aikaa tehtyä jotain projektille. Ajattelin että on maalarin mukavampi aloittaa työ puhtaalta peltipinnalta ja otin maalit pois tankeista Solmasterin maalinpoistoaineella ja siklillä. Kannattaa muuten tehdä ulkona ja käyttää henkityssuojainta ja nitriittihanskoja. On aika jytyä kamaa. Melko hyvin lähti suht suorilta pinnoilta maalit, mutta takaosasta ei aivan niin hyvin. Lopuksi puhalsin sitten vielä soodalla peltipinnalle. Vähän jäi vielä kesken, kun alkoi satamaan vettä.

Sateen alettua kiillottelin sitten sisällä käsin Chopperdaven tekemän ilmanputsarin. Hyvin sopii tuo 66x tämän pyörän vuosimalliin :)

Jäi vielä arveluttamaan otanko takaloksusta maalit pois. Loksu on valmiiksi pakkeloitu ja maalin pinnalla lakka. Kelpais varmaan maalarille karhennettuna... Mika?

JPP

Nyt tuli vihdoin postin mukana vanha kromattu Morrisin magneetto. Sellainen tuossa koneessa on ennen ollut, koska kansia ja sylintereitä oli hiottu aikoinaan Oaklandissa.

Sisuskalut lienee vaihdettu kohtuu vasta, kun oli niin uuden näköiset. Pääseepähän aina jatkamaan matkaa vaikka tasavirtalaturi ja akku temppuilis.

Takaloksusta tuli otettua kans maalit pois. Solmasterin uusi koostumus laimentunut tai vanha maali vaan niin tiukassa, kun ei lähtenytkään enää niin hyvin.

Chrome will get ya home     Vai miten se oli... :)

JPP

Kytkin tuli kasattua Big Fix laakereineen tänään, sekä Ram-Jetteineen. Vanha kunnon kolmipiikkinen piikkisika, kun sellainen on tullut joskus kerättyä talteen. Super Seal -mutteri ei mahtunut eturissan päälle, joten tuli käytettyä orkkis mutteria ja silikoonia. Enskaksi tulee BDL:n 1,5" remmiveto.

Pientä värkkäämistä etu hammaspyörän kanssa on tiedossa. Pulleyn alle pitää saada spacer. Vaihdelaatikon pääakseli on uudempaa mallia eli 316,74mm pitkä, kun 66-69 vuosimalleissa pitäisi olla 304,42mm. Liekö tuo uudemmassa kasvanut pääakselin pituus ois tullut suoraan kytkimen tienoille, jolloin erotus olis 12,32mm. Tätä hieman epäilen kuitenkin?

JPP

Tässä kuvia konerempasta viime vuodelta jos jota kuta kiinnostaa. Uudet valumännät ja venttiilit tuli, sekä porautus + stefoja ja tiivisteitä.

Toiseksi viimeisessä kuvassa valmis kone, jonka jälkeen venttiilikopat on vaihtunut kromaamattomiin ja kaasutin vaihtunut Super E:hen.