Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

H-D Early Shovelhead -66

Aloittaja JPP, 22 elokuu 11, 16:09:02

« edellinen - seuraava »

JPP

#15
Vanha Good Yearin takakumi oli saanut jossain vaiheessa osumaa takalokarista ja kylki aika pahan näköinen. Koska kyseessä budget pyörä niin takarenkaaksi tuli aiemmasta HD:sta jäänyt Continental Conti Twins K112, jossa pintaa oli vielä paljon ja rengaskin vasta 5 vuotta vanha. Etuvanteesta lähti Metzelerin kumi pois, koska etunavaksi tulee vanha kromattu tähtinapa ja sen kaveriksi rumpujarru. Rengas on tarkoitus toki käyttää vielä, koska siinäkin on pintaa vielä.

Vanteet tuli myös puhdistettua Nevr-Dullilla. Lähti aika hyvin ruosteen väri pois ja kaikki ylimääräinen lika. Etuvanteesta tuli vähän liiankin hyvä verrattuna takavanteeseen, kuten kuvista näkyy :)

Tankeissa on pitkän säilytyksen takia pintaruostetta sisällä. Toisesta tankista jo otin 3% sitruunahapposeoksella ruosteet pois. Yössä lähtee kaikki kuvassa näkyvä ruoste pois. Pikkasen polttoöljyä tankin kuivatuksen jälkeen sisään niin toivottavasti pysyy uusi pintaruoste pois.

JPP

Tänään sain tehtyä penkinpohjaa jo pitkälle. Verhoilija käski tehdä kyttyrän matkustajalle, koska muutoin saattaa kuulemma pehmusteet painua liikaa ja penkki menettää muotoaan. Penkki tulee etureunasta kiinni kahdella koukkumaisella latalla ja takaa pultilla. Vielä pitäisi hitsailla, jonka jälkeen saa aloittaa pehmusteen laiton. Pehmusteeksi Biltemasta hommattua äänieristemattoa (40mm ja 20mm paksuisia).

Alla kuva, jossa näkyy muotojen puolesta tavoite.

Jake

Hauskan näkönen jakkara. Tein tosta vastaavasta Motonetin levystä lisäpehmustetta istuimeen ennen itä-suomen turneeta ja jo alkumatkasta se oli painunut olemattomiin. Perse kiitti. Tiedä sitten miten eri laatuisia ovat..

Make

Tästä on lupa odottaa varsin maukasta laitetta.

Lainaus käyttäjältä: Jake - 04 marraskuu 11, 21:34:53
Perse kiitti. Tiedä sitten miten eri laatuisia ovat..

No onhan niitä perseitä eri laatuisia. ;D

EDIT:typo
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Jake

 ;D ;D  Okei okei.. Tarkoitin siis, että onko Motonetin ja Bilteman levyjen laaduissa eroja. Perseissä on, sen tiijän jopa minäki ;D

Lexus

Liian pehmeää tavaraa toi on kyllä.
Ei säilytä sit yhtään muotoa.
Kokeile löytää jostain sellaista matskua jota löytyy pelastusliiveistä.
Ei ime vettä, säilyttää muotonsa ja ainakin mun perseelle sopivan pehmeä (110 kg)..
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

JPP

Päivitelläämpä tätäkin taas välillä. Penkin pohja tuli valmiiksi, sekä pehmuste. 60mm tuli pehmustetta kuljettejan paikalle ja matkustajallekin mukavat 40mm. Penkki lähti sitten verhoiltavaksi mestarille Toijalan suuntaan. Varmaan parin viikon päästä pääsee mallailemaan paikoilleen.

Tankit ja loksu kävi kevyessä hiekkapuhalluksessa, jonka jälkeen suhautin 2K-hionta/ruosteenestomaalin pintaan, jottei vetäis pintaa heti ruosteeseen. Nyt on kaikki pinnat jo pakkeloitu kertaalleen (2K-hiontamaali sellasta että saa pakkeloida sen päälle eikä pakkelin kovetin sulata maalia). Meni varmaan lähemmäs puoli kiloa pakkelia :) Väriksi tulee aikanaan valkoista "Super White" nimistä akryylimaalia. Maaliliike tosin varoitteli että valuu herkimmin tuo valkoinen väri, mutta minkäs teet kun sellainen väri oli mielessä.

JPP

Tollaiset niistä tuli. Kuulemma joku Toyotan valkoinen. Kaukanahan nuo on täydellisestä, mutta budjetti pyörään sopivat. Merkit tosin hyvän näköiset :)

JPP

Tuli tehtyä veljen kanssa rihtauspukki, sekä pinnattua ja rihtattua vanne. Päästiin milliin sivu- ja pystyheitossa. Kyseessä on vanha taka tähtinapa, joka laitettiin eteen, ja kehänä Softailin 21" Drop Center kehä. Arvelisin, että ois orkkis vannekehä. Made in Japan D.I.D. lukee sisäpuolella. "Vetävät" pinnat tuli toisella puolella ulkokehälle ja toisella puolella sisäpuolelle. Kokeiltiin laittaa ne "samalla" tavalla, mutta nippoja jäi ko. tavalla laitettuna säännöllisesti 15mm koholle muihin nähden.

Aikaa otti homma varmaan 6 tuntia sisältäen pukin teon, mutta ihan mukavaa touhua oli.

Kuva pukista.

Hemuli

Näenkö ihan väärin vai onko niin ettei toi akseli ole mitenkään kiinni pukissa?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rodchop

Toihan on Pro lakrut yms. myyvät noita monen mallisia käytetään RR-puolella tasapainotus hommiin. Jos haluu niin akselin saa vaik nippareil jumitettuu, kun rihtailee

http://www.mototrade.fi/tuote/renkaan-tasapainoitusteline-takapukille/000002003/

Tuossa erikseen rihtaukseen nuo kiinteet akselit.

http://www.duell.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=40563&nav=70010019&q=5
HOG Forever Forever HOG

JPP


Hemuli

Niin vähän epäilinkin että tasapainotusvehkeestä tehty. Laakereitahan rihtauksessa ei tarvita kun navassa sellaiset jo on. Kyllä tuollakin ihan riittävään tarkkuuteen pääsee.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JPP

Jep. Termit oli vähän hakusessa näin alkuun.

Noiden akseliin lukittavien kartioiden takia ostettiin tuo Bilteman sarja. Kohtuu laadukkaalta vaikuttaa tuo bilteman laite ja samalla toki saa tasapainoitettuakin renkaan. Yhden 15g pinnapainon vaatii.

JPP

Penkki tuli Satula Ilkalta tänään ja piti tietenkin heti päästä asentamaan paikoilleen. Ei voi kun ihailla miehen työnjälkeä. Suosittelen, jos on tarvetta penkin päällystykselle!

Hoijakkakin tuli tehtyä veljen kanssa 1/2" rosteritangosta. Prässillä taivutettiin vähän kaarelle kärestä ja veli hitsas vanhan kuulakaakerin päähän. Vielä pitäis hioskella saumoja ja tankoja, että saa hoijakan kiiltään edes jollain lailla.

Myös uusi Pirellin katuenduro 21" rengas ja rumpujarru tuli keulalle alku viikosta. Ajovalona 80-luvun alun Aris lisävalo.

Kuvat liitteenä.