Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

illat pimenee ja rosvot liikkuu

Aloittaja eeko, 22 elokuu 11, 09:52:54

« edellinen - seuraava »

eeko

Aamulla töihin lähtiessä vilkaisin pihalle keittiön ikkunasta ja
mitä v**tua, pyörä oli kallellaan pensasaitaa vasten.
Ilmeisesti joku turo oli yrittänyt vapauttaa minut pyörän
omistamisen kurjuudesta. Ohjauslukko oli lukossa ja ei olleet
rosvot jaksaneet raahata sitä kuin pari metriä taaksepäin.
Kysymys kuuluukin nyt, käytättekö hälyjä sun muita vai vienkö
pyörän suosiolla tallille? Pihavalot eivät tietenkään olleet päällä,
josta jo taloyhtiön puheenjohtajalle huomautin.
Hyvä kysymys tietenkin on, että olivatko asialla ystävämme liettualaiset
vai alueen teinit?
-eeko

Hemuli

Kunnon lukot ja suojapeite on tähän asti riittäneet, nyt tosin kun oma talli valmistuu niin on saanut jo pidettyä pyöriä katon alla. Suojapeite saattaa kuulostaa typerältä mutta sateensuojan lisäksi se saa arvokkaankin pyörän näyttämään samalta kuin kaikki muut rottelot ympärillä. Itse olen aina korostanut sitä että paraskaan lukko ei auta jos pyörää ei ole lukittu johonkin kiinteään kohteeseen. Aikanaa tuli romikselta ostettua nelisen metriä ranteenvahvuista nosturikettinkiä - sen kun kiepautti kuistin betonitolpan ympäri ja toinen pää pyörään kiinni niin ihan heti ei fillarit lähde. Tosin jos joku oikeasti haluaa sen sun pyörän viedä niin silloin ei auta mitkään lukot.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

filtteri

kyseessä on olleet "teinit" proffat olis vieneet sen kepeästi esim nostamalla pyörän kahden skeittilaudan päälle siinä ei rattilukot paljon jarruttele menoa.kiinteään kohteeseen kiinni niinkun hemuli tuossa mainitsi se on paras turva.

eeko

IKH:lla näyttäisi olevan 12,5 tonnin ketjua,
luulisi riittävän. http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=7894&q=y
-eeko

valkama

Täällä 'korvessa' ei onneksi rosvoja pahemmin liiku. Mutta tarkoituksena on vielä tänä kesänä kaivaa pieni monttu pihaan ja valaa sinne betonista möykky jonka raudotan ja upotan sormenvahvusen teräksen joka tulee maan pinnalle lenkkinä.. Siihen on sitten näppärä kiinnittää kaikki irtoava peräkärrystä pyöriin.

flhx

Aikoinaan maalla omakotitalossa asuessani parkkasin pannun aina pihalle ilman sen kummempaa lukitusta,tosin aina siten että pyörää ei nähnyt tieltä. Luotin herkkäunisen saksanpaimenkoiran herättävän jos vieraita pihalle tunkee,ovelle mennessä olisi hyvin ehtinyt poimia kaapista taktisilla tähtäysvaloilla varustettuja väkivaltavälineitä mukaan.

Muutettuani viitisen vuotta sitten kaupunkiin en ole kertaakaan parkkeerannut yöksi kadun varteen pyörääni,vaikka käyttöpyörässä on hälyt ja ajonesto,aina jättänyt tallille lukkojen taakse. Tosin enemmän siksi että kämppää lähellä olevan grillikioskin takia liikennettä on lähikaduilla aamuun asti,en viitsi jättää pyörää minkään känniläisten grilliasiakkaiden kaadettavaksi. Lisäksi kun on nähnyt miten päin vittua ihmiset parkkeeraavat autojaan niin pyörän kippaaminen autolla nurin ei ole näille sankareille mitenkään mahdotonta. Hyvänä OT esimerkkinä kerran todistamani suhteellisen käsittämätön suoritus jossa oli neljän auton paikka onnistuttu saamaan täyteen kolmella fiat puntolla(jep,niitä oli kolme pesiytynyt samalle kadunpätkälle).Miten helvetissä jotkut kykenevät parkkaamaan niin päin vittua että onnistuvat kolmella hyttysenpaskan kokoisella pikkusontiaisella viemään neljän auton paikan??No,on sitä tosin vieläkin hämärämpiä suoritteita näkynyt..

Tuo Hemulin mainitsema suojapeite on kaikkea muuta kuin typerä,itse käytin espanjan talvien aikana sitä miltei aina kun parkkasin pyörän tien varteen yöksi. Aina kun pyörä oli ilman peitettä niin vierellä pyöri ihmettelijöitä (Harleyt,varsinkin big twinit,kalliita paikallisille ja eksoottinen näky),peite päällä kukaan ei kiinnittänyt huomiota kun paikallisten skootteritkin oli peitelty vastaavilla.  Varkaiden määrä tuolla oli melkoisen korkea ja olen suht varma että ilman peitettä olisi pyörästä häipynyt osaa melkoisesti, nyt ainoa tappio kahden talven aikana oli arpakuution mallinen venttiilinhattu..
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Juvakka

Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

eeko

Mä kyllä aattelin sellaista peitettä mallia Biltema.
-eeko

akrapu

Lainaus käyttäjältä: eeko - 22 elokuu 11, 14:02:11
Mä kyllä aattelin sellaista peitettä mallia Biltema.
-eeko

Kaupungissa asuessani minulla oli k-raudan "mansikkamaanmuovi" pyörän suojana silloin, kun parkkeerasin pihalla. Muovissa on valmiit reijät reunoilla ja niistä sen saa sinisillä pyykkinarujen pätkillä kiinni pyörän vanteisiin. Tiedä sitten oliko ns. huomaamaton...  halpa ainakin oli. :) :)

Sittemmin halusin oman autotallin ja varojen puutteessa jouduin hankkimaan talon autotalleineen täältä maaseudulta.

edit: lainaus korjattu.
- akr

mista

Lainaus käyttäjältä: akrapu - 22 elokuu 11, 14:34:42

Kaupungissa asuessani minulla oli k-raudan "mansikkamaanmuovi" pyörän suojana silloin, kun parkkeerasin pihalla. Muovissa on valmiit reijät reunoilla ja niistä sen saa sinisillä pyykkinarujen pätkillä kiinni pyörän vanteisiin. Tiedä sitten oliko ns. huomaamaton...  halpa ainakin oli. :) :)

Sittemmin halusin oman autotallin ja varojen puutteessa jouduin hankkimaan talon autotalleineen täältä maaseudulta.

Kyllä maalla on mukavaa. Ei tarvi känniääliöiden pyörän pahoinpitelyistä stressata.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Ratt

Meikältä veivät ruohonleikkurin pihasta joku viikko sitte, tuskin lähelle meni ku ei ottanu bensakanisteria vierestä mukaan. Tulipahan siivottua piha kaikesta ylimääräsestä ja vaihdettua lamput pihalle. Meinashan tuo pistellä, vakuutusyhtiöstä sain rahat jouhevasti ja vastaava kaupasta tilalle.

Make

Mulla alkoi maallemuuttoprojektikypsymään mielessä heti sen jälkeen kun oli pyörän öljy- ja bensatankin korkit aamulla pitkin parkkipaikkaa. Ihan huippufiilis tihrustaa tankkeja fikkarilla ja nuuhkia että mitähän kusta siellä on kun ei hiekkaakaan näy.  >:(
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Leksa

Itse asun Helsingin keskustassa ja pyörää olen joutunut pitämään kadun varressa nyt pari kesää . Pressun olen aina laittanut yöksi päälle , vaikka sen kanssa päivittäinen puljaaminen välillä käykin hermoille .Pressu tai hyvä tuuri lienee syy , että pyörälle ei vielä ole käynyt mitään .
Kaikkea tämä pyöräharrastus tuo mukanaan , olen ruvennut jo suunnittelemaan muuttoa vähän syrjemmälle oman autotallin toivossa . Emäntä tykkää ;D

Juvakka

Kyllä maalla on huoletonta. :)
Autoissa avaimet virtalukossa, pyörät ajovalmiina etc. Sakemanni irti pihamaalla 24/7 ja isäntäväki nukkuu yönsä sikeästi.
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Rautahauli

Pyörä on yöt tallissa vajaan 7km:n päässä kämpästä. Onhan siitä vähän vaivaa mutta kerrostalon pihaan en sitä kyllä jätä.
FXEF-81