Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Minun ajokausi päättyi viime maanatai.

Aloittaja Jensen, 21 elokuu 11, 13:31:45

« edellinen - seuraava »

Jensen

Ajoin poron kuoliaaksi prätkällä. Oikeassa jalassa on nyt paljon titaania. Levy pitää säärtä kasassa ja sitten on ruuveja. Pyörälle ei tullut mitään ja en edes kaatunut vaan panin sen seisontajalalle ja sitten makoileen tienposkeen ja  ambulanssilla Ouluun. 3 leikkausta. Kaveri ajoi edellä ja kerkisi väistää kun poro yhtäkki hyppäsi tienlaidasta eteen mutta mulle ei jäänyt tarpeeksi aikaa vaan jarrutin minkä pystyin ja ja yritin sivuluisussa väistää mutta poron jalka osui minun jalkaan.
          Ei ollu poron kölli pitkälle päässyt ja silläki oli ollut jalka poikki. Muistan että kävi nopeasti mielessä silloin kun tapahtui että mitenköhän mulle nyt käy ja että meneekö henki mutta ei sentään. ;)
              Varokaa niitä poroja ja hirviä kun niilä vissiin on nyt kiima aika  ja liikkuvat . Oulun sairaalaan oli muuten vast aikoihin tuotu mies joka ajoi hirven päälle mutta hän ei selvinnyt hengissä. >:(

ma^ko

Auts, hyvä et selvisit pelkällä klabbihaverilla, ettei mennyt henki tai pahinta ehkä tullut pahaa invaliditeettia. Yritä toipua.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Leksa

Erittäin ikävä tapaus , mutta onneksi selvisit pelkällä jalkahaaverilla ,vaikka siinäkin varmasti on tällä hetkellä ihan tarpeeksi kestämistä. Ei muuta kun toipumisia ja ensi keväänä takaisin pyörän selkään .

Jensen

Joo oli tuuria ja ois voinut käydä paljon pahemminkin. Meillä oli ennen poroja ja vanhemmat tuntee entisen poroisännän ja tämä oli kertonut että vähän ennen Pelloa etelästä tultaessa tien lähistöllä oli asustellut 3 hirvas poronköllä ja tämä joka minun eteen juoksi oli niistä pienin mutta silti iso hirvas. Se oli leikattu lihaporoksi ja painoa keräämässä. Ei taineet verta saada laskettua ja taisi lihat mennä piloille. Tuomonen iso poro saattaa painaa yli 70 kg . Mie ajelin rajotuksen mukaan noin 100 kmh ja 10 metrin jarrutusjäljet oli olleet.
           Itikat ja paarmat saattaa ajattaa poroja kun ne yrittää niitä pakoon juosta ja siksi voivat käyttäytyä arvaamattomasti.

filtteri

voe perkele sulla noita vastoinkäymisiä piisaa,tsemppiä toipumiseen :)

Juvakka

Toipumisia.
Lainaus käyttäjältä: Jensen - 21 elokuu 11, 13:31:45
jarrutin minkä pystyin ja ja yritin sivuluisussa väistää         

Chopperillako sladittelit?
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Jensen

Ihme johdatus oli kyllä kun ajeltiin tälläkin foorumilla kirjoittavan Soveli 1976 kanssa ja kun tiedän että tykkää Shoveleista niin tarjosin että aja minun Shoveli meidän pajalle(noin 10 km) ja minä Triumph Tigerillä . Vaikka mulla Shovelissa orginaalia paremmat jarrut niin ei kuulemma pysähtynyt ja piti väistää. Mulle ei jäänyt enää aikaa kun 10 metriä jarrutin ja sitten paukahti. Sladissa kun yritin väistää. Tigerille ei tullu muuta kun vilkunlasit rikki ja minun henkilövahingot ne perii vakuutusyhtiöltä. Olipa erkoista että minun huoneessa oli myös pastori sairaana. Ja aikani kuluksi aukasin uuden testamentin niin siellä oli Jeesuksen kertomus lunastuksesta.
         Uudella tavalla tajusin kun luin että paholaisen mahti kuolemassa olis kasvanut liian suureksi ja piru olisi meidät kaikki perinyt mutta Jeesus lunasti ja eli ihmiselämän kuoli ja kärsi. Sielähän se oli selvästi kerrottu eikä ollut mitään akateemista saivartelua.

Hemuli

Tsemppiä vaan, kaikella on yleensä tarkoituksensa. Toivottavasti kolarista ei jää pysyvää haittaa ja pääset hyppäämään taas ensi keväänä uudestaan sarviin. Siis pyörän - ei poron ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jensen

Hyvinhän tuo. Linkuttelin pajallakin mopoja kattomassa. Taidan Shovelia kokeilla myydä tai vaihtaa. En tartte varmaan ennen ensi kevättä ja sitten mulla on Vulcankin jo ajossa.

filtteri

höpinät sikseen et sä mitään myy päinvastoin ostat lisää nythän olis tarvetta trikelle ;)

Juvakka

Lainaus käyttäjältä: filtteri - 24 elokuu 11, 18:36:29nythän olis tarvetta trikelle ;)

Miekin aattelin Jönssin olevan semmoinen Pelle Peloton, että parin viikon päästä on kolmipyöräinen alla. Ja kolmen viikon kuluttua maalattu jo ainakin kolmeen kertaan. ;)
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Jensen

Panin kuitenkin nettimotoon. Voi olla että kun Vulcanin saan kuntoon niin että kiinnostais rakennella? http://www.nettimoto.com/harley-davidson/shovel/1191709 Tosin mielessä on ollut pikku parannuksia kuten korkeammat sarvet yms mutta saas nyt nähdä.

mirka

Onnex ei käynyt pahemmin.

Oon itse mällännyt piikkisellä ja nyt 23 v myöhemmin sama polvi tähystettiin ja otettiin raudat pois. Syynä oli polvikivut liukastumisen takia.
Ei ollut hyvä ratkaisu. Yli 7 vkoa saitsua ja ymmärtäähän tuon , kun sorkkaraudalla ja vasaralla hakattiin rustoutuneet raudat esiin. Toinen rautanaula piti etsiä metallinilmaisimella.

Ajokausi mull alkoi sitten vasta 2 vkoa sitten, kun tuo polvi temppuilee vieläkin.

Tsemppiä vaan Jensenille

Jensen

Kiitti sympatioista. Näyttäsipä minun Shovel tältä.http://www.nettimoto.com/harley-davidson/shovel/1177277 Sikahieno. On ollut tekijällä silmää.