Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

STD - S&S Pan/Shovel cylinder heads.

Aloittaja rodchop, 21 elokuu 11, 11:21:15

« edellinen - seuraava »

rodchop

No niin kertokaas viisaammat millä noi kopat saa noihin kansiin parhaiten tiiviiksi ?
Riittääkö jokin silikononin tapainen ?
Mulla on kyllä S&S,n tiivisteet mutta ovat niin pirun paksut
Saan niillä kyllä just just runkoon mahtumaan, mutta mielummin käyttäisin ohuempia.
Millä Kiiski sä olit sen sun Pannun missä vastaavat valukopat tiivistäny ?
Mikä paras ?
HOG Forever Forever HOG

Jack

en oo Kiiski, mut mun pannarissa tollasten koppien kanssa käytin suht paksuja pahvitiivareita ja Fordin tiivisteliimaa, sellasta ruskeeta mönjää. Oli bueno....
Flatheads!!!

rodchop

Mitä tarkoitat suht paksuja ? Noi sössön jotka mulla on ainakin 2-3 mm paksut, menee turhan lähelle runkoa
HOG Forever Forever HOG

Jack

about warmaan sitä luokkaa, eli sellaset niinku kunnon pahviset, ei mitään paperia. Ja tosi lähelle runkoo meni takana, mut melkeen ei oo mukana.
Flatheads!!!

Spöke

Mä Mannelta kysyin samaa ja se möi mulle sellaset korkkiset, missä on pelti välissä. Neuvoi laittamaan vielä hylomaria tai jotain inkkarinräkää kaveriksi. Uskoin kokeneempaa. Poikkeuksellisesti.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

jyrggä

Mulla on sellasta locktaitin pistoolipullossa olevaa mustaa tiivistelimaa. Sitä, s&s:n oma tiivari ja d-renkaat.
edit: niin siis peltikopilla tietysti näin, eihän noihin valukoppiin paljon d-rengasta laitella :D
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Jack

empiirinen koe osoitti ainakin mun vehkeessä noi pahviset pitävimmiksi. mut mitäs mä näistä tiedän kun ajelen lättäpäällä....kummallisia venakoppia....höh. (tosin tollasia korkkipelti tiivareita ei ollut vanhaan hyvään aikaan.)
Flatheads!!!

Soikkeli

http://www.realgaskets.com/files/motorcycle.htm

Kumiset tiivisteet toimii. Enkä ole laittanut mitään liimoja väliin.
C.O.G. 
Lifemember

flhx

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 02 huhtikuu 12, 19:26:30
Mä Mannelta kysyin samaa ja se möi mulle sellaset korkkiset, missä on pelti välissä. Neuvoi laittamaan vielä hylomaria tai jotain inkkarinräkää kaveriksi. Uskoin kokeneempaa. Poikkeuksellisesti.
-Spöke-

Just tolleen meni mullakin aikoinaan (Custom Cycle Engineering kopat ja STD kannet,tai iteasias sillon vielä orgis-pannun kannet). Paitti että en pistänyt mitään tököttejä väliin kun ei Manne tainnu sillon niistä mainita.Hyvin piti ilmankin.Tai sitte mulla ei padassa liemi kiertäny niin paljon että ois koppiin asti päässy...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

rodchop

#234
En mä nyt tiedä kuuluisko tää mille puolelle mutta.

S&S Cycle Red Pinion Shaft Conversion Package for Big Twin
• Includes 1977-89 pinion gear and 1954-89 pinion shaft oil pump drive gear, pinion shaft gear spacer and pinion shaft gear nut
• This is required when using an S&S flywheel in stock 1990-99 Evolution cases
http://www.jpcycles.com/product/432-621

Mulla on toi  & se Woodin w8 Evo nokka jossa kuuluu olla toi Red pinion.
Tää ei jostain syystä käy pitäis olla ohjeen mukaan tää mutta ?

The Retro Conversion kit requires that a 1984-‘99 style cam be used to ensure correct valve timing. 1970-’77 stock engines will also require a 1978-87 style pinion gear to mate with the late style cam gear.

Eli ratas kampee jotenki nokkaa kun laittaa jakopään paikoilleen nokka ei liiku.
Ilman pinion ratasta liikkuu, eli selkeesti ahistaa

Kysymys herää miten on mahdollista että 84-99 nokka käy mutta vain 78-87 pinion ?
mitä tuolle pinionille on tapahtunu muutosta Evo,n aikana  tai 87-99
Kun tuossa sössössä sanotaan  että on 1977-89 pinion gear mutta.
ei käy & tuota vanhempaa ei sais käyttää???

Noissa kuvissa toi mun vanha 70-77 pinion on kyllä selkeesti matalampi sakaroiltaan kun toi
S&S,n
HOG Forever Forever HOG

rodchop

Jaahas kai näissä sitten joku ero on, vaikken tajuu mikä, pitääköhän vaihtaa samalla se vanha ö pumpun rataskin,  eli taas näköjään sössin>:(
Pitää yrittää päästä vertaamaan & ilmeisesti hankkia toi toinen :'(

http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%2145330

http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%2151270
HOG Forever Forever HOG

jyrggä

Mitä vikaa siinä jutussa on, mitä tekstarilla ehdotin?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Juhana H

Josko vaihtaisit uuden nokan vanhan rattaalle?
Ongelma ois sillä ratkaistu...

rodchop

#238
Joo tuota vaihtoa toi Jyrggä,kin oli näemmä ehdottanu, pitää miettiä noi vanhat koneen osat oli vaan aika pirun huonossa kunnossa, jakopäässä oli avatttaessa n 1d vettä yms..

Eli noitten nokan rattaidenko pitäis käydä valmistajasta riippumatta & evon / Shovelin nokkiin keskenään ???

Silti mä edelleen ihmettelen mitä muutosta tapahtunu 1990 evon pinioniin ::)

Hiukka riskillä ton tuolta JP-cyclestä ostin kun luki 90-99. oli kuitenkin ainoa Red & tuossa oli myös noi muut hilut mitä tartten & luki Includes 1977-89 pinion gear.
No eipä mulla ikinä lotossakaan mitään tuu :'(
HOG Forever Forever HOG

Hessu

Nokkarattaita vaihtaessa nokista toisiin, kandee sitten mittailla vähän.
Kun olen noita sinksannut keskenään, oon huomannut että ainakin 70-77 ja 78 up ei käy heittämällä. En tiedä onko erot valmistajakohtaisia vai vuosimallikohtaisia, mutta pyöröhiomakoneelle oon joutunu akselia näyttämään.
Erot on ollu sitä luokkaa, että tönärillä ei välttämättä huomaa, mutta mikrolla kyllä.

Ja jos hiomatta olis yrittäny survoa olis tod.näk. puolessa välissä leikannu kiinni ja pysähtyny siihen.