Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

STD - S&S Pan/Shovel cylinder heads.

Aloittaja rodchop, 21 elokuu 11, 11:21:15

« edellinen - seuraava »

Kiiski

Se nokanratas pitää mittaa ellei siinä ole valmiina väritäplää. Niitä pinionin kokoja on ainakin 6 ellen väärin muista. Mulla on tallilla värikoodi taulukko ja koko taulukko siitä et mikä käy mihin. Jos et muualta löydä, mun mitta tapit taitaa olla 77 ja alaspäin et niillä ei pysty mittaa noita uudempia rattaita.

rodchop

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 02 tammikuu 12, 15:33:30
Se nokanratas pitää mittaa ellei siinä ole valmiina väritäplää. Niitä pinionin kokoja on ainakin 6 ellen väärin muista. Mulla on tallilla värikoodi taulukko ja koko taulukko siitä et mikä käy mihin. Jos et muualta löydä, mun mitta tapit taitaa olla 77 ja alaspäin et niillä ei pysty mittaa noita uudempia rattaita.

No just tuota tuossa yritän hakee, että oisko Wood, sta jollain kokemusta, onko noissa värikoodit tai jotain tietoja, mukana paketissa vai joutuuko mittaamaan. Jotenki luulis että laittavat saman kokoset kaikkiin wood Evo nokkiin jne. Pitää varmaan yrittää kysellä valmistajalta S-postilla että onko joku standarti.
HOG Forever Forever HOG

Kiiski

Tuskin on mikään standardi eikä tarviikkaan olla, kun pinioni on kuitankin jotain muuta kuin standardi. Viimeksi kun mittasin Andrewsin nokkaa oli suurin ratas ja pinionia ei meinannut löytyä mistään niin pientä. Haikeudella muistelen 90-luvun alkua jolloin vanhempiin vehkeisiin ei vielä ollut noita värikoodauksia eli nokat oli melkolailla standardeja eipä ollut kyllä kellään mitään mittausmetodejakaan ainakaan niin että mulle olis kerrottu. Mannella ja Juholla on varmaan noi Evon rattaan tapit millä voi mitata sen rattaan, ollos huoleton tuskin veloittavat kyseisestä operaatiosta juuri mitään?

Hemuli

Aina pitää mitata jos hyvän haluaa. Vaikuttaahan välykseen rattaiden koon lisäksi pienikin heitto laakeroinnin sijainnissa.

Tähän astisista virinokista on kyllä löytynyt pienenpuoleinen ratas ihan sen takia että 99% "asentajista" ei viitsi nähdä vaivaa mittauksen kanssa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rodchop

Selvis toi pinioni homma.
Our Knight Prowler cam have a RED gear so use a RED pinion.
Bob Wood
HOG Forever Forever HOG

jyrggä

#200
JeeJee, kannet tulossa. Parin tunnin päästä ne on mulla käytännössä kädessä jo! Mukavaa ku saa viettää useempaan kertaa joulua vuodessa 8)

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 14 joulukuu 11, 20:22:55
Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 14 joulukuu 11, 19:26:18
Tässä ketjussa on nii paljon höpötystä ja kaikkee, et en oo enää yhtää kärryillä tuosta rodchopin koneesta, eikä mistää muustakaan? olikos se 1200cc? Tuota nokka-asiaa nyt lähinnä puin.. Mulla tulee nyt siis 3 5/8 x 4 3/4 poraus/isku, pitäs saada sellanen nokka millä se vielä käy tyhjää alle 4000rpm ja toimii. Eli ihan sellanen lievästi kiree katunokka ois hakusessa? Onks se nyt sitten just tuo W8 vai?
Riippuu kantista. Noi W8 ja W9 on aika tiukkoja nokkia ainakin nostonsa puolesta Shoveliin. Tollanen kone kuin sulle on tulossa 98cid ei tee mitään millään lievällä katunokalla, vittumainen saada käyntiin ja detonoi homona kun yrittää yhtään väännättää paitsi jos kantti 7:1. Ei pidä rinnastaa yksnokkasii noihin kaksnokkasiin, tollanen 98 on jo melkonen maximum effort high performance vehje joka takoo itsensä paskaksi alta aika yksikön väärillä osilla.

Edit Mä varmaan kokeilisin L5 Leineweberiä maltillisempi nosto ja enemmän asteita = kevyt polkee ja onnellisempi venttiilikoneisto.


juu, eli ruttua on 9.1:1.
Tuolta leineweberin kataloogista kyyläsin tuota L5:sta.. ainut mikä hämää, on tuo että sielä sanotaan että tarvii jouset vaihtaa. eiköhän tuolla s&s-kansissa taida olla riittävän tiukat jouset tuohon hommaan jo valmiiks? vai?
http://www.leinewebercams.com/shvlpancatalogue.pdf
Mutta joo, kyllä mä varmaan tuon nyt sitte kallistun hommaamaan, ehkä.. Noilla specseillä se kuitenki vaikuttaa siltä että varmaan saa ihan hyvin polkemalla vielä käyntiinki.

Toinen mitä oon meinannu on S&S 561.. Elikkäs toi: http://www.hollywoodpowersports.com/images/catalog/bc0111c0707.jpg
Eräs kangasalabaman herra sitä mulle suositti.. Mitäs herrat kiiski ja hessu on tosta mieltä?

Nii joo, ja pitääkös mun nyt sitte tosiaan ottaa joku evo-nokka? Toi L5 on shovel/pan käyttöön? Ja mikäs pinjoni tuohon menee? Tossa shovelissahan on vakiot ´81 rattaat sisässä, eli eikös evo-nokan pitäs mennä suoriltaan tonne? ainaki niitä myydään vuosimalleihin 78-99, tai jotain sinnepäin ainaki muistan et oon nähny..
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

rodchop

#201
Hieno homma ovat kyllä pirun siistiä duunia. Joo eli tarviit Evon nokan & pinion rattaan. Itse päädyin tosiaan siihen Wood W8, siin.
kysyin maililla niin Wood nokkien kanssa laitetaan red code pinion ratas.
Tuolta hankin tuon nokan & Primon skygän
http://stores.ebay.com/Dr-Rider-HARLEY-Parts/engine-valve-train-/_i.html?_fsub=2&_sid=167055424&_trksid=p4634.c0.m322

Edit: eli mullahan oli tuo kone siis 1200cc eli vakio isku & +20 ylikoko Wisecon 9,1:1 männät & sylintereitä hieman lyhennetty yläpäästä että istuivat tiiviimmin kansiin + ohuimmat pytyn alapään tiivisteet.
HOG Forever Forever HOG

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 02 maaliskuu 12, 09:54:13
Hieno homma ovat kyllä pirun siistiä duunia. Joo eli tarviit Evon nokan & pinion rattaan. Itse päädyin tosiaan siihen Wood W8, siin.
kysyin maililla niin Wood nokkien kanssa laitetaan red code pinion ratas.
Tuolta hankin tuon nokan & Primon skygän
http://stores.ebay.com/Dr-Rider-HARLEY-Parts/engine-valve-train-/_i.html?_fsub=2&_sid=167055424&_trksid=p4634.c0.m322

Edit: eli mullahan oli tuo kone siis 1200cc eli vakio isku & +20 ylikoko Wisecon 9,1:1 männät & sylintereitä hieman lyhennetty yläpäästä että istuivat tiiviimmin kansiin + ohuimmat pytyn alapään tiivisteet.

Juu, nii mää muistinki että sulla on 1200 + jonku verran ylikoossa.
Mutta siis, mua nyt hämää tuo edelleen. Kun mulla on siis noita viimesiä soveleita tuon peruskone, niin eikös siellä pitäs olla sama pinjoni ku evossa? vai hä? vittu ku mä oon taas sekasin näi aamusta..
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

rodchop

#203
Joo musta niissä vikoissa Shoveleissa sama pinion kuin ekoissa Evoissa.
Tuossa Wood linkki.
http://www.woodcarbs.com/cams.htm

Tai tuolta.
http://www.leinewebercams.com/EVOCatalog05052010.pdf

Eikös noston puolesta muihin arvoihin puuttumatta toi E7 ois hyvä en tiiä onko E8 jo liikaa kun S&S oli 590 lift jouset, tosin toi nokan nostohan tippuu kun vippasuhde muuttuu. Joku kuka tajuu sulle ton laskee.
HOG Forever Forever HOG

Hessu

Noissa jousissa ongelma ei niinkään katukäytössä ole toi jäykkyys, vaan riittävä liike.
Jos noissa s&s:n kansissa on samat jouset mitä myydään irtokittinä, niin eiköhän ne riitä.

En oo perehtyny evo-osien sovittamisesta shoveliin, enkä lukenu tätä ketjua läpi, mutta voiko siis käyttää evon nokkaa ja shovelin nostajia? Taitaa olla jo moneen kertaan väännetty asia, mutta en oo seurannu.

Mutta kun kysytään: Shovelin vipoilla tossa 561:ssä nosto jää puolen tuuman hujakoille. Sehän on ihan käypänen. Mutta mun mielestä asteita liian vähän. Varsinkin toi imun 40 asteen sulkeutumien. Kerää karseet paineet koneeseen.
Vääntää varmaan alhaalta kuin Cummingsin diisseli ja kiertää saman 3000.

Onks muuten pienihalkaisijaiset limput? Muista öljynkaapijalipan modifiointi lohkoihin.


rodchop

Eli tuossa S&S,n sarjassa tulee mukana Evo tyyliset nostajapesät & nostajat yms. siksi pitää käyttää Evo nokkaa myäös vippa suhde muuttuu samaksi kuin Evossa, Niin siis noissa kansissahan on noi 1.625 rulla vipat tuon 1.5 sijaan & 590 lift

Tuossa vielä kuva osasta S&S,n hiluista. & Tässä T-luun laskukaava-
Evon nokkien nostot ilmoitetaan yleensä 1.625 vippasuhteella. Tämän saapi muutettua 1.5 vippasuhteelle yksinkertaisella laskutoimituksella:

N1 = N2/1,625*1,5

jossa N1 = nosto 1.5 vippasuhteella ja N2 nosto 1.625 vippasuhteella.
HOG Forever Forever HOG

Kiiski

Mä en tiedä kenelle tulee ja mitä, mutta kun jossain mielipidettä kysyttiin niin vastataan viritys raamatun sivulla.




Kokkonen

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

jyrggä

No joo, koitan nyt tuota Leineweberin E7-keppiä. Kallis koitos jos ei skulaa hyvin, mutta ohan tää muuten ollukki niin ihanan halapaa. http://www.leinewebercams.com/EVOCatalog05052010.pdf
Nosto (0,540 muunnettuna 1,5 vipasuhteelle) ois ymmärtääkseni nyt ihan ok tollaseen strokeriin, mutta mitäs hessu noista aukioloista mieltä?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Hessu

Ei noista leineweberin asteista mitään tajuu.
Puolisen vuotta sitten luin taulukkoa missä oli Leineweberin asteet .053 nostolla.
Muistelin sen olleen Riveran sivuilla. Nyt en enää sellasta löytänyt. Muistaako joku mistä sellanen löytyy?
Mutta kyllä toi duranion .053 nostolla näyttää siltä, että hengittää...

Jos käyttää evon nokkaa ja shovelin vipuja, niin venttiilin todelliset liikkeet on loivempia mitä on suunniteltu. Vaikutus taitaa kyllä olla aika vähäinen. Lyytinen panee varmaan aiheesta kaavan.