Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

STD - S&S Pan/Shovel cylinder heads.

Aloittaja rodchop, 21 elokuu 11, 11:21:15

« edellinen - seuraava »

rodchop

Do diin. Tollasen saisin sopivasti, mitäs raati sanoo ? mulla vielä mahdollista kasvattaa noita puristuksia mikäli tarpeen.
V-Thunder EVL-3060
V-Thunder Cams, FITS: 84-99 EVOLUTION BIG TWIN, STYLE: EVL-3060, INTAKE OPENING: 24°, EXHAUST OPENING: 61°, INTAKE CLOSING: 54°, EXHAUST CLOSING: 29°, INTAKE DURATION @ .053: .260°, EXHAUST DURATION @ .053: .270°, INTAKE LIFT: .585", EXHAUST LIFT: .585"
HOG Forever Forever HOG

Spöke

^Aika race. Riippuu tietty ramppien muodosta, mut kyllä ton pitäisi kevyttä pyörää viedä yläkierroksilla ripeästi.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kiiski

No nyt alko lyyti kirjottaa!

V-Thunder on CompCamsin tuotemerkki ja vaikuttaa Memphisissä ja niinku kaikki tietää,kaikki hyvä tulee Memphisistä!

rodchop

No prkl, sehän taitaa olla sit siinä.
Pitää varmaan kattoo Juhon kaa noita puristuksia rajummaks, tolle nenälle ;D
HOG Forever Forever HOG

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 16 syyskuu 11, 13:30:20
No prkl, sehän taitaa olla sit siinä.
Pitää varmaan kattoo Juhon kaa noita puristuksia rajummaks, tolle nenälle ;D

Asteita ainakin piisaa... ;D

Nostoa tulee .540".
Long John Stroker

rodchop

Asiaa rupee vihdoin komponentit loytya ;D

OT. tuolta T-luulle S&S,n stroukki setti, vois kysymalla loytyy 4 3/4 iskulla & 1340 mannillakin,
ainakin tuolla lukee etta pirusti osia naiden lisaks
Toi ei meinaan oo pahan hintanen. Mulla vastaava mutta 4 3/4 iskulla, on muuten pirun hyva ei tarvii sroukki plateja pyttyjen alle kun noi S&S,n spessu mannat jossa tapin paikka ylempana.

http://www.ebay.de/itm/Harley-Shovelhead-Motor-4-5-zoll-Stroker-Kurbelwelle-/260686158860?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3cb21b1c0c#ht_644wt_1113
HOG Forever Forever HOG

Tuusulan T-Bone

Kiitti vinkistä.

Ku keula on pitkä, niin pitkä on oltava iskunkin... ;D
Long John Stroker

Spöke

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 16 syyskuu 11, 14:26:29
Mulla vastaava mutta 4 3/4 iskulla, on muuten pirun hyva ei tarvii sroukki plateja pyttyjen alle kun noi S&S,n spessu mannat jossa tapin paikka ylempana.
Niin mullakii!
-Spöke-

erakko

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 16 syyskuu 11, 15:28:40
Lainaus käyttäjältä: rodchop - 16 syyskuu 11, 14:26:29
Mulla vastaava mutta 4 3/4 iskulla, on muuten pirun hyva ei tarvii sroukki plateja pyttyjen alle kun noi S&S,n spessu mannat jossa tapin paikka ylempana.
Niin mullakii!
-Spöke-
Paljonks noissa sit on se tapin korkeus? Jotai 1.2" vai jopa vähemmän?
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

rodchop

En nyt muista mulla kyllä joku vanha mäntä tallilla,josta vois mittaa.
Itseasiassa mulla pyttyjen alla on oisko max 1 millin pelti lätkät stefojen lisäks. Voi olla et nekin kyl pystys varmaan ottaa pois, laitoin ko oli siin alun perin.
HOG Forever Forever HOG

Spöke

Päädyin sitten ostamaan STD:n kannet tyhjinä. Hintaakin jäi rahteineen alle tonnin. Tarkoitus käyttää nykyisistä sovelin kansista ainakin Leineweberin jouset kilkkeineen. Ostettavaksi jääkin sitten loput; Ohjurit, venttiilit, keinuvivut pukkeineen ja kopat. Niinja venttiilityö tietysti. Ehdotella saa millasilla osilla noi kannattaa kasata, laitetaan sitten listaa vaikkapa Debrixille.
-Spöke-

rodchop

No niin huomenna saan koneen & paasen kasailee ;D
Osaisiko joku matemaattinen nero laskea,
mita tuossa puristukset eli pytyista otettin 0,5mm -0,7mm (huomenna selvii tarkka mitta)
Ylareunasta pois jotta saatiin istumaan natimmin kuparisen kansitiiviteen kanssa & puristuksia ylos pain

Eli teoriassa jos mulla noi 9.1:1 mannat niin paljonko tuon sylintereiden 0,5mm madalluksen jalkeen ? En jaksais rupee minkaan nesteiden kaa pelaamaan, palotilan kokoa laskemaan.
Saako tuon ihan paperilla laskettua ?
HOG Forever Forever HOG

ma^ko

Porauksen ja iskun tiedät, kuten myös niillä syntyvän puristussuhteen. Jäännöstilavuus on puristussuhteen mukainen osa iskun tilavuudesta, joten saahan sen laskettua kun vaan alkaa laskemaan. Mä luulen etten jaksa kuitenkaan. Eli ensin laskea jäävä tila ja vähentää siitä tuon puolen millin tilavuus ja verrata sitä iskutilaan, toi vaatis pullollisen Caol Ilaa jos paperil pitäs.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 19 syyskuu 11, 18:06:23
Eli teoriassa jos mulla noi 9.1:1 mannat niin paljonko tuon sylintereiden 0,5mm madalluksen jalkeen ? En jaksais rupee minkaan nesteiden kaa pelaamaan, palotilan kokoa laskemaan.
Saako tuon ihan paperilla laskettua ?

Mun excel kaava antaa tulokseksi staattisen rutun noin 9.35:1
(Isku 4,75 tuumaa ja poraus oli 3,498 tuumaa)

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kiiski

Tosta Makon selityksestä mitään ymmärrä. Yritys suomeksi. Puristussuhde on sylinterintilavuus+palotila jaettuna palotilalla.
Palotilasta pitäis vähentää männänlaki ja ynnätä ventiilitaskut ja tietty tiiviste. Eli se nesteillä läträily varmasti helpompaa.
Mä veikkaan että se puolenmillin pytyn lyhennys on jotain 4-5cc luokkaa.ja se vähennetään nykyisestä palotilasta niin saadaan tämänhetkinen puristussuhde.