Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

STD - S&S Pan/Shovel cylinder heads.

Aloittaja rodchop, 21 elokuu 11, 11:21:15

« edellinen - seuraava »

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 01 syyskuu 11, 22:23:35
Joo, siis mulla on toi L3S tossa pansovelissa ollu jo kolme kesää. Ja kun kannet vaihtuu, mielelläni sen pitäisin. Ja Jim on huipputyyppi. Vaikkei laittanutkaan tarroja ???

Mutta shovelin nostajakoneisto säilyy? Silloin ei tartte luopua nokasta, nostoa tulee vaan vähän lisää, jos vippasuhde muuttuu (1,43 -> 1,5 = .482 -> .505).

Evoversioina mutta 1.5 vippasuhteella noissa Narunkutojan nokissa tulee vähän vähempi nostoa kuin esimerkiksi Wood W9:ssä. Esim. E3S tekee öpaut .470, E4S öpaut .490.

Nykyajan hapatus tuntuisi olevan enemmän nostoa - vähemmän asteita. Narunkutoja taitaa olla enempi old school-mies.
Long John Stroker

seppo

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 01 syyskuu 11, 22:23:35
Joo, siis mulla on toi L3S tossa pansovelissa ollu jo kolme kesää. Ja kun kannet vaihtuu, mielelläni sen pitäisin. Ja Jim on huipputyyppi. Vaikkei laittanutkaan tarroja ???
-Spöke-

Ettäkömitenkäkö? Siis nokka tuli muttei tarraa liimattavaksi tarrakirjaan? Perkele, en tilaa tyypiltä mitään vaikka on meilejä turbonokan tiimoilta vaihdettu jo useasti. Kysyn tuota tarra-asiaa ennenkuin tilaan mitään. Ymmärsiköhän T-bonekaan tämän asian vakavuutta kun alkoi tuosta nokasta nostoista höpisemään.

Tuukka

Joo jos spöke meinaat std:n kannet laittaa niin ei tarvii mitään evon nostajia laitella. Jim taitaa tosiaan olla old school, on muistaakseni jotain 70v... Leinewebereissä on panostettu ramppeihin ts.nokka on pitkään max nostolla. Ja kyllä mulle tuli ainakin tarra...
C.O.G.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: seppo - 01 syyskuu 11, 22:46:05
Ymmärsiköhän T-bonekaan tämän asian vakavuutta kun alkoi tuosta nokasta nostoista höpisemään.

Arschloch! Perun kaikki hyvät puheeni hetimiten.
Long John Stroker

rodchop

eli tallanen ko sen pitas olla ?

.554'' Lift Camshaftâ€"Alternator


Back to List
MSRP: $185.00
SKU: 33-5058
Qty:
  Dealer Only Item


 
  Email a Friend
  Print Page
 
These camshafts are for 1954â€"'84 big twins with either the Hydraulic Conversion kit or the Cylinder Head Replacement kit for panhead engines. They are also replacement parts for Flathead Power® P-Series and SH-Series engines. Since these kits and engines include 1984â€"'99 style hydraulic lifters,the larger late style roller diameter requires that cams designed for 1984â€"'99 models must be used to achieve correct valve timing. When choosing a late style cam for this type of engine, be aware that, due to the approximate 1.5:1 rocker ratio of most aftermarket rocker arms for shovelheads, the total valve lift will be reduced by about 9% from the specified value. The specification chart shown here shows specs as used in a pan or shovel engine. These cams are available in generator and alternator styles.

Fits:
1954â€"1965 engines with S&S Head Update kit
1966â€"1984 engines with Hydraulic Conversion kit
P-Series and SH-Series engines
Custom generator style engines with 1984â€"1999 style top end


Features and Benefits
Quality construction â€" Made in-house by S&S Cycle in Viola, WI
Higher lift and increased valve timing for better performance
Quiet, dependable hydraulic valve train when used with S&S Hydraulic Conversion kits


Late Style Cam Recommendations for Shovelhead Engines with Retro Conversion Kit 
Application     RPM Range     Compression Ratio    If You Used...     Then Use...     Generator Style    Alternator Style 
74" - Stock 84" low compression     Low - Mid     8.5 and below     S&S 450 or Andrews®
J or A     S&S 513     106-6028     106-6027 
74" and 80" - Modified     Mid - High     8.5 - 9.5     S&S 514 or Andrews
#3 or B     S&S 585     33-5131     33-5109 
84" - 93"     Low - Mid     8.0 - 9.0     S&S 514     S&S 585     33-5131     33-5109 
93" HC - 103"     Mid - High     9.0 - 10.0     S&S 495
or 560S     S&S 600     33-5132     33-5058 
High Compression     High     Over 10.0     S&S 495 or 565S     S&S 640     106-4639     33-5108 










NOTES: In order to achieve stated timing specifications, these cams must be used in engines with 1984â€"'99 style tappets.
These cams should not be ordered as replacement parts for early S&S SH-Series engines, or for any shovelhead engine equipped with stock valve train. For replacement parts for these engines, select stock style cams and tappets.

HOG Forever Forever HOG

rodchop

Tuoossa tietoja S&S,n omasta shovel/pan mosasta. siina nakojaan 585 nokka. tosin tuo 93 cui.

The S&S P93 features:
Designed for custom 1970-1999 Harley-Davidson® alternator style chassis
Super E carburetor and Super Stock ignition
Heads are a new design based on S&S heads for shovels
Uses S&S roller rockers for shovel engines 1.500 ratio
Uses readily available S&S cylinders for shovels
S&S hydraulic valve train
1970 and later style alternator style crankcase
S&S 585 Camshaft
S&S Cast Pistons
8.2:1 Compression
Two Year Warranty
HOG Forever Forever HOG

Tuusulan T-Bone

Siis mit vit? Noi on shovelin nokkia, eikös tossa pitäny käyttää evon nokkaa?
Long John Stroker

rodchop

Shit. No niimpä tietenkin (urpo kun oon) menin varmaan sekasin kun tuossa puhuttiin jotain 84-99 vuosista & P- serie,sistä.

No jokatapauksessa homma etenee, eli mulle tulee tuohon Wisecon 9.1 männät, voi olla et Juhon kaa viel kasvatetaan puristuksia muilla keinoin mikäli tarpeen.

Jos sä T-luu haluut öljyn kierron tuolta tankojen sisästä niin osta multa pois  erittäin halvalla Evon nostaja pesät :D Nillä & Evon nokalla kuulemma onnistuis ;D

HOG Forever Forever HOG

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 02 syyskuu 11, 12:36:20
Jos sä T-luu haluut öljyn kierron tuolta tankojen sisästä niin osta multa pois  erittäin halvalla Evon nostaja pesät :D Nillä & Evon nokalla kuulemma onnistuis ;D



Kiitti tarjouksesta, mutten halua. Outside oiling boiling on kaunista! Sitä paitsi oon jo jotenki orientoitunu kovien nostajien turvalliseen kalpatukseen, joten täytynee miettiä pikemminkin parempia rahansijoituskohteita. Kuten stroukkaaminen. ;D

Evon nokkavalikoimasta tsekkaa näin ollen ainakin Woodin ja Narunkutojan nokat, joista tossa yllä oli puhetta. Siis jos haluut jotain muuta kuin Datsunin nokkia...
Long John Stroker

Spöke

Ebaystä oon katellut täydellistä kansisatsia vippoineen ja koppineen. Pyyntiä 2290$ obo. Mutmut, onkos noissa aina tuplapulttijako eli sopiikos tollaset STD:n pipot automaagisesti myös shovelin pytyille? Kuvan perusteella noissa on tuplajako, mutmut....
Näitä kattelin:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/S-T-D-PANHEADS-COMPLETE-w-ROCKER-BOXES-GASKETS-/330582611650?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item4cf84256c2
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

erakko

Sopii nuo. Ja jos tarjoat ni noissa hinnas aika paljon ilmaa kun kaikki diilerit ja tukkurit puuttuu välistä..
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

rodchop

#56
Mitäs raati sanois tästä onko vieläkin lussu ?

SE-11 Cam -Screamin’ Eagle® Evolution® 1340 Cams

Mouse over for detail

Click to enlarge photoThis is the next generation SE-1 bolt-in cam for lighter bikes. Advanced profile design, creates power from 3500-6000 RPM. This is an awesome horsepower cam in a bolt-in disguise. Unless specified, not for use on EFI models.For Race Application Only!
Note: 1340 Cams over .510” lift may require case and/or tappet guide machining for cam lobe clearance. 84-85 model’s pistons may need to be fly-cut to obtain proper clearance. Please refer to instruction sheets and service manuals for more details.
* Warning Harley’s® equipped with some Screamin’ Eagle® High Performance engine parts may not be used on public roads and in some cases must be restricted to closed course competition. Engine Related Performance Parts are Intended For Experienced Riders Only!
Warranty Implications: Installation of these products (and similar products from other manufacturers) may void your Harley-Davidson® Limited Vehicle Warranty.
Click icon for more information
 
Specifications:
Lift @ valve Intake/ Exhaust:(.508”/.508”)
Duration @ .053 Intake/ Exhaust:(246°/249°)
Timing @ .053 lift Open/Close:
(Intake: 19° BTDC/47° ABDC
Exhaust: 55°BBDC/14°ATDC)
TDC Lift @ valve int/exh: (0.181”/.153”)
* Theoretical based on rocker arm ratio of 1.65. Valve train components, operation temperature and tolorence stack-up will affect actual lifts.Item Number:
HOG Forever Forever HOG

Spöke

Ohan se lussu, mut haetsä rallinokkaa vai mitä? Leineweberillä löytyis totakin kireempi bolt-in nenu ja Jimi laittaa nyttemmin taas tarroja messiin ;D. Oisko tossa ideaa:
E4S*: nostoo 0,528  asteita  @ 0.053  247. Imuvenakin aukee jo 45 astetta eykk:ta. Papereilla jo mieto ralli.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

rodchop

#58
Tollanen nyt ois ollu käytettynä kaupan. Kyllähän se sais kulkee & vääntääkin ;D
Ko en nyt noita suhteita osaa laskee & oo muutenkaan mikään nokka specialisti,
Paljonkos noissa kahdessa käytännössä eroa?

Niin siis noissa kansissahan on noi 1.5 rulla vipat tuon 1.65 sijaan & 590 lift
Männät 9.1 / 1200cc
HOG Forever Forever HOG

Tuusulan T-Bone

Evon nokkien nostot ilmoitetaan yleensä 1.625 vippasuhteella. Tämän saapi muutettua 1.5 vippasuhteelle yksinkertaisella laskutoimituksella:

N1 = N2/1,625*1,5

jossa N1 = nosto 1.5 vippasuhteella ja N2 nosto 1.625 vippasuhteella.

En osaa sanoa, mikä on "paras" nokka, mutta jos itelleni tekisin, niin nostoa saisi olla vähän enemmän kuin tossa SE nokassa toteutuva nosto (0.469"). Ite tähtäisin jonnekkin vähän yli 0.500" nostoon.

(Mulla siis ton viime kevään polveilevan ja kukkean nokka-akselikeskustelun tuloksena S&S 514 nokka 1.5 vippasuhteella, jolloin toteutuva nosto on 0.540". Vetää keskialueelta öpaut 5000 rpm saakka erittäin hyvin pienelläkin kantilla.)
Long John Stroker