Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

STD - S&S Pan/Shovel cylinder heads.

Aloittaja rodchop, 21 elokuu 11, 11:21:15

« edellinen - seuraava »

rodchop

OK. Kiitos mä kyllä taidan ton vaihdon unohtaa kun toi mun vanha 70-77 pinion aika paskassa kunnossa & ei viitis uutta nokka rupee heti sössimään hiomalla yms..
Ei taida auttaa kun kaivaa kuvetta :P

Jos joku tarvii tollasen setin niin voin myydä 100e (siis noitahan varmaan kaikki haluu)

http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%2145330
HOG Forever Forever HOG

Kokkonen

#241
Lainaus käyttäjältä: rodchop - 19 huhtikuu 12, 20:14:01

Kysymys herää miten on mahdollista että 84-99 nokka käy mutta vain 78-87 pinion ?
mitä tuolle pinionille on tapahtunu muutosta Evo,n aikana  tai 87-99
Kun tuossa sössössä sanotaan  että on 1977-89 pinion gear mutta.
ei käy & tuota vanhempaa ei sais käyttää???

Noissa kuvissa toi mun vanha 70-77 pinion on kyllä selkeesti matalampi sakaroiltaan kun toi
S&S,n

101 Harley-Davidson Evolution performance projects-kirjan mukaan Evossa on käytössä komea erillaista pinionin ratasta, 1977 1/2 - 1990, 1991 -1992, ja 1993 ->
Ne ovat eri mittaisia ja suunnitellut eri välyksille eivätkä ole vaihtokelpoisia.
Lisäksi joka mallissa on 7 erilaista värivaihtoehtoa, eri välyksille.
Varhaimman tunnistaa helposti lukituskiilan urasta. Toisissa sitä ei ole.
Kaksi uudempaa ovat lyhyempiä. Kuvan mukaan 91-92 versio on paksumpiseinämäinen. Mitä tässä enempää selittämään, tuolla on orggistekstiä ja kuvaa jotka kertovat enemmän kuin minun tuhat sanaa: Evon pinion rattaiden erot

Edit typo
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

rodchop

No just, selvishän toikin on se niin väärin. tyhmästä päästä kärsii koko talous :P
Kiitosta vaan selvennyksistä.
HOG Forever Forever HOG

Juhana H

Aikaiset evot -89 asti pinioniratas kartiolla ja kiilalla,
uudemmat ilman kartiota ja Ö-pumpun käyttöratas ja pinioniratas samalla kiilalla.
Eli merkittävästi heikompi rakenne.

Mutta käsittääkseni sama nokka käy kaikkiin evoihin?

Tuusulan T-Bone

Tuota noin, meneekös pre 1977 1/2 ja post 1977 1/2 pinjonirattaat samalle akselille??
Long John Stroker

rodchop

En silti ihan tajuu miks tää ei käy kun tää on S&S konversio eli vanhanmallinen

S&S® Pinion Shaft Conversion Kit
Big Twin Evo models from 1990â€"up, which are factory equipped with the one-piece flywheel and pinion shaft, require this pinion shaft conversion kit in conjuntion with S&S Sidewinder or Stroker Kits, because S&S flywheels are using the earlier system with the pinion shaft bolted to the flywheel. The kit contains the pinion gear, oil pump drive gear, pinion shaft spacer and pinion shaft nut.
HOG Forever Forever HOG

rodchop

Mulla nyt lainassa tää :
http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%21WW7644

Siis tuo on aivan saman näkönen kuin tuo red mikä ei käyny ainoo ero että :
Blue Ø 37.40 mm Kun taas red  Ø 37.43 mm
eli malli oikee
No katotaan miten käy.
HOG Forever Forever HOG

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 20 huhtikuu 12, 09:48:10
Tuota noin, meneekös pre 1977 1/2 ja post 1977 1/2 pinjonirattaat samalle akselille??

Joo, käy.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Hessu

Jyrgältä tuli jo vastaus. Tarkennus. Oikeastaan pakko mennä, koska akseleissa muutos tuli myöhemmin n. v.80 (niinku tiedät) ja koskee öljyreiän ja kiilan asemaa keskenään.
Tehdas sai ostettua pidemmän poranterän ja pystyivät sen jälkeen poraamaan öljyreiän limppuun yhdellä kiinnityksellä.

rodchop

No niin jatketaas tätä soppaa. Eli nyt on kokeiltu tuolla sinisellä joka pykälää pienempi, nyt nokka heiluu välillä, mutta kun pyöritän konetta tulee välillä kohta jossa ei heilu.
No kokeilin sillä 70-77 rattaalla jota ei saa käyttää nyt nokka heiluu kokoajan,
tuntui myös että tuo vanhemman mallin ratas olisi mennyt hieman syvemmälle tuohon akseliin.

Eli tulin tulokseen että vielä pienempää sais olla. No R R mittaili mulle nokan pinnien kanssa ja sai lukemaksi vihree - musta
Hyvin pienistä eroista todella puhutaan no nyt mulla yks hieman käytetty pinion ratas mikä on green tai black sillä kokeillaan seuraavaks.

Yritin myös mittailla heittokellolla pinion akselin heittoa kun konetta pyörittelin se oli 0,10mm tosin en kauheen tarkasti saanu kun niin pieniä lukuja että kaikki miten pyörität konetta hieman vaikuttaa. Nokka koppa menee nätisti paikoilleen, sitäkin oon kokeillu kahdella kopalla.

Tiedä sitten kuinka uutuuttaan mikäkin nahistaa kun kaikki uudet laakerit, nokka pinion akseli , ratas yms... No mielummin hieman väljä kuin hieman liian kiree (ei päde naisiin ::) kait)

red, Ø 37.43 mm
blue, Ø 37.40 mm
green, Ø 37.38 mm
black, Ø 37.37 mm

Mikähän muuten olisi optimi nokan päittäis välys ? 
Voiko sitä shimmata myös jakokopan & nokan välistä jolloin nokka ei siirtyisi ulospäin ?
HOG Forever Forever HOG

Kiiski

#250
Kai sulla on breather gearkin samalla rattaalla/ ratas profiililla kuin pinion ja nokka?

Kun shimmaat sitä nokkaa niin tsiikaa että nostajarullien niitit ei nappaa naapuri rataan/nokkaan kiinni missään asennossa, nostajapesän aukoista tähyilemällä.  Mulla tehnyt tiukkaa monesti just tosta ja tehnyt nokan shimmauksesta erittäin tarkkaa puuhaa eli ei puhettakaan mistään millin välyksistä pikemminkin 0,1mm.


rodchop

No sehän on se mikä oli tossa Shovelissa.
S&S ei tuon vaihdosta kyllä mitään maininnut.
Mietin kyllä sitäkin, no tutkaillaan. Ootko sitämieltä että sekin tulisi vaihtaa & onko niitäkin erilaisia.
Mulla metallinen.

Mä rupeen ihan just harrastaa asuntovaunuja, tosin niissäkin varmaan erikokoisia koukkuja yms.
HOG Forever Forever HOG

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 20 huhtikuu 12, 12:57:18
Jyrgältä tuli jo vastaus. Tarkennus. Oikeastaan pakko mennä, koska akseleissa muutos tuli myöhemmin n. v.80 (niinku tiedät) ja koskee öljyreiän ja kiilan asemaa keskenään.
Tehdas sai ostettua pidemmän poranterän ja pystyivät sen jälkeen poraamaan öljyreiän limppuun yhdellä kiinnityksellä.

Joo, nyt kun ajattelin asiaa, niin totta: pakkokin mennä. Ajatteleminen on järkevää...
Long John Stroker

rodchop

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 20 huhtikuu 12, 14:28:54
Kai sulla on breather gearkin samalla rattaalla/ ratas profiililla kuin pinion ja nokka?

Kun shimmaat sitä nokkaa niin tsiikaa että nostajarullien niitit ei nappaa naapuri rataan/nokkaan kiinni missään asennossa, nostajapesän aukoista tähyilemällä.  Mulla tehnyt tiukkaa monesti just tosta ja tehnyt nokan shimmauksesta erittäin tarkkaa puuhaa eli ei puhettakaan mistään millin välyksistä pikemminkin 0,1mm.



Juuri tuontakia voiko nokkaa shimmata myös jakopään pulelta jolloin asemointi optimi pesiin nähden ?
HOG Forever Forever HOG

Kiiski

S&S:llä kolme eri breatheria. 36-47 eli Knuckle, 48-77 eli Pan/ Shovel ja 77-99 Shovel / Evo. Eli pitäis vaihtaa jos ei samanlainen/ sopiva, ja vähän vaikuttais jos nyt ahistaa.