Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

STD - S&S Pan/Shovel cylinder heads.

Aloittaja rodchop, 21 elokuu 11, 11:21:15

« edellinen - seuraava »

Tuusulan T-Bone

#210
On se siellä vieläkin. E7:n asteet 0.053" nostolla imu 30/59 duration 269, pako 63/25 duration 268. On ainaki asteita... :)

Mä laskeskelin joskus tota vippasuhteen muuttumisen vaikutusta venttiilin todelliseen aukioloon. Jos on jyrggä ramppi, teoreettinenkin merkitys on vähäinen.

Muoksis: aivopierahduksen korjailua...
Long John Stroker

rodchop

Tuossa vertailun vuoksi Wood W9

053 timing 22/50
               52/20   

053 duration 252
                  252

valve lift     .580
                 .580

lift TDC       .205
                 .187   

Spring         HI-LIFT
   
80 in. - 113.9 HorsepowerWinner - 1997 Daytona Dyno Shootout
HOG Forever Forever HOG

Hessu

No joo. Toi alkaa olee jo melkoista lukemaa. Varmaan mahtava työntö kun rundit on yli kolmessa tonnissa. Kiksistä käynnistäminen voi olla aika työlästä. Ei se raskas polkea ole, mutta varmaankin pirun tarkka kaikesta mahdollisesta.
Eiköhän Kiiskillä oo täällä kirjottavista eniten kokemusta ton kaliperin nokista.

rampo63

Kyllä Jyrggä sen kiksin kanssa pärjää ku tulee helpot ja tarkat oheislaitteet,,,lortto,pari mankkuu ja ainaki yx turpo  ;)

rodchop

ihanaakin ihanampi W8 nokka, vanhat cromatut valukopat, SU, ribbon tönäriputket, Hurst jarru & muuta kivaa sälää tuohon projektiin tuli matkalaukuissa & käsimatkatavaroissa Daytonasta raahattua :o
HOG Forever Forever HOG

Spöke

Höh! Tommoset kuvat saavat aikaan voimakkaita pullistumia sepaluksessa. Olisit laittanut mielummin kuvia suklaapintaisista rullaluistinprinsessoista. ;D
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Tuusulan T-Bone

Mukavastihan sieltä kaikkea löyty! Ja toi Woodikin näyttää ihan oikeelta nokka-akselilta... :)
Long John Stroker

Hessu

Tiedä kuinka harvinainen, mutta en oo nähny koskaan tollasta kohokammion "jatkosta".
Veikkaisin kokemuksesta, että siitä voi jopa olla hyötyä, jos siihen kuuluu myös pidempi suutinputki joka imee gasoa alempaa.

rodchop

Joo tuosta kaasarista osasivat viisaammat kertoa että tuossa lisäksi oisko ollu Riveran tai jonkun toi messinkinen joku ryyppy tsydeemi & toi korotettu kohokammio jne pyöräkäyttöön muutettu on & ajossa ollu, sama kaveri myi L-sarjan sössöjä jotka täysin prepattu, niihin ei vaan rahat riittäneet.

Tossa vielä noi kopat olivat kuulemma olleet myyjällä n. 20 vuotta, ovat Custom cycle engineerin valmistamat & cromatut.
Taitais olla kaikki osat tuohon koneeseen nokka & oikee pinion ratas puuttui aikasemmin.
HOG Forever Forever HOG

Hessu

Toi messinkinenpumppu on ihan joutava tuote. Se on kyllä Riveran tekeleissä ja siitä ne helpoiten tunnistaa. Sen pumpun kun purkaa ja tutkii mihin kanava menee, huomaa että sillä ei oo mitään tekoa. Mutta ei siitä haittaakaan oo.
Riveran preppaamien SU:n tärkein pointti taitaa olla riittävän iso ns. neulaventtiii. Joka ei ole neulaventtiili, vaan neulan paikalla on kaksi kuulaa.
Ja tolla isommalla kohokammion tilavuudella ei tuu kunnon kiihdytyksessä hetkellistä bensan loppumisongelmaa. En muista että Rivera olisi tehnyt tollasta kohokammin jatkosta.
Ehkä muistan väärin.
Kun Rivera nimenomaan korjas bensan hetkittäistä loppumista tekemällä tosta neulavenasta riittävän hyvin virtaavan.
Oikeestaan kaikki SU:n autoversioiden preppaukset liittyy tohon bensansaantiin ilman pumppua.

jyrggä

Mitäs niistä L-sarjalaisista pyydettiin? Oisit soittanu ni oisin laittanu rahaa tulemaan  ;D
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

rodchop

Heh no eipä tullu mieleen ;) Mulla vois ehkä olla sen kortti zägällä. 500$ se pyys, en tiiä millä ois lähteny.
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Oliskohan sama kaveri jolta ostin aikoinaan ton S&S Two-Throatin, sillä oli ebayssa kaikkia mahdollisia vintagekaasareita - kaikki uusilla osilla rempattuja. Hitto kun en nyt löydä sitä...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Juhana H

Toi kohokammion laajennussatsi on Riveran tavaraa,
saatavilla siis yhä.
Uusimmassa kataloogissa numerolla RE-680-S.
Sisältää laipan,ruuvit ja jatkoksen suutinputkeen....
Retail hinta huimat 11,95$

Natking

Ai pelastit Rodchop ton kaasarin, kattelin sita kans mut paadyin sitten toiseen kun siina oli ainakin 20cm pitempi imusatsi. Oli paljon rayhakkaamman nakonen  ;D Ja jos hyva tuuri kay niin toimii huonommin.
Ei ne L kaasarit sentaan mitaan uudempaa jalkivalua ollu? Tai sita vaan kuulapuhallettua.

Noita kohokammion jatkoja on yleensa kaytetty juurikin sen takia ettei soppa lopu kunnon kiihdytyksissa, suurimmaks osaks johtuen joko liian ahtaasta neulaventtiilista tai hanasta.
Taas jos vedetaan pidempaan taytta niin siinahan ei tommonen kuppi auta kovin pitkaan, jos ei soppaa tuu niin se loppuu :o

Eikos SS paskaputkenpatkiin saa isompaa neulaventtiilia? Myytasko sita lahinna alkoholi kaasariin, mutta se ajaa just ton asia mita tolla kupilla hajetaan.
Just trying to be different (like everyone else)