Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Diggeri

Aloittaja Jude, 19 elokuu 11, 13:11:33

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Hae jostain japsipyörähautuumaalta tohon '70-'80-lukujen taitteen Honda 750KZ:tan ComStar-vanne, ei voi maksaa paljoa, on 18", rumpuijarrulla ja olis ainakin mun silmään vähemmän paha kontrasti tuolle etuvanteelle... jonkun toisen silmis toki voi olla toisin.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

jyrggä

ihan perkeleen hieno laite!!!!
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Rezi

Huikea pyörä ja pisteet ötökkätakalampusta. Onko tuo valkoinen väri siis primer? Sopisi ihan lopulliseksikin väriksi.

Jude

Tein siis tohon ensin lasikuitukitillä suurimmat täytöt jonka jälkeen polyesteri kitillä kireesti yli, hiontaa ja sprayfiller, hiontaa ja nyt siinä on sealerinä noille kitti saumoille teknodur primer ( 2k ).

Itsekkin tykästyin ideaan " lampunhenki " kun Thaimaasta löyty noita ötökkä avaimenperiä, siitä valmiista reijästä sitten kiinnitys runkoon ja väliin epoksihartsi ( kirkasta korukamaa ) niin eiköhän se kiinni pysy.

Sain tossa käsivaihde harpäkettä tehtyä , tein sellaisen "rungon" joka kiinnittyy runkoo ja konelevyyn, lärpäkkeistä 22mm putki läpi ja päätyihin tuli sorvista skedelaakereille sopivat kupit. Siihen vielä se liikkuva 8mm akseli ja nivelletyt tangot vaihteen siirtäjälle. Pistelen kuvaa kun jotain konkreettista saatu aikaseksi.
Ihan kaikkea en vielä maalauksesta paljasta , mutta sanotaan että primeri on tarkoituksella valkoista :)

Jude

Kytkimen poljin hakee paikkaansa.
Samalla saapui turusta pyörään gold starin putki, bsa:n kytkin jolla saadaan lopulliset mitat siihen vaihdehärpäkkeeseen ettei oo sormet ketjuissa kun sauvaa hakee vauhdissa.
Kytkin itsessään tarvitsee jonkun verran duunia tullakseen toimivaksi.
Laittelen kuvia kun kerkeän ottamaan siitä vaihdehäpäkkeestä, nyt se on heftattu kiinni.

MKK

Tää suorastaan kerjää lehtikultaisia "koukeroita" kylkiinsä  :)

mista

Tuo etuvanne on vaan jotain käsittämättömän kaunista.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Jude

Koukeroita tulossa , kuuluu kulttuuriin.  ;)

JVa

Huippu tyylikästä jälkee! Ei uskalla ees kuvitella minkälaisia koukeroita sielt on tulossa ;D  ,tääl on kans kohtapuoliin kullitus edessä.

JVa

Paljo tossa on muuten etujättö?

Jude

En itse ole tehnyt noita runkomuutoksia, Jussi muisteli jätön olevan 115mm ja asteita paloissa on 5. Korjailen jos on väärin informoitu.

Ihmettelinkin sun myynti-ilmoituksesta että puuttuu se rocket tankki, eli sen ympärille on muotoutumassa jotain ? Maltan tuskin odottaa  :)

Japanilaisethan on ollut rakentelu suuntauksen pop lähivuosina, verrattaen esim. jenkkeihin, nyt ne japsit sit kopio ton "fuck you" vanne valinnan,
Taidan sittenkin hommata sen puolavanteen...no en.

Jack

huomatkaa muuten törkeen hieno öljytankki....
Flatheads!!!

eeko

Ei menis läpi Räsäsellä  ;D
-eeko

JVa

Lainaus käyttäjältä: Jude - 30 maaliskuu 12, 13:02:53
En itse ole tehnyt noita runkomuutoksia, Jussi muisteli jätön olevan 115mm ja asteita paloissa on 5. Korjailen jos on väärin informoitu.

Ihmettelinkin sun myynti-ilmoituksesta että puuttuu se rocket tankki, eli sen ympärille on muotoutumassa jotain ? Maltan tuskin odottaa  :)

Japanilaisethan on ollut rakentelu suuntauksen pop lähivuosina, verrattaen esim. jenkkeihin, nyt ne japsit sit kopio ton "fuck you" vanne valinnan,
Taidan sittenkin hommata sen puolavanteen...no en.

No perhana sulla on sprinkussa oikee asteiset palat, hyvä niin. Ite oon ihmeissäni ton jätön kanssa, rake 47 ja Nessin wishbone springeri ei tuo hirveesti helpotusta  :P
Heh, meinasinki et toi myynti ilmo herättää ihmetystä.. Enhän mä nyt rojektista luovu, raketti tankki on ja pysyy ;)  mut runko vaihtu swingiperäseen (ainaki tällä hetkellä), sain sillä myös ton aikalaisen lasikuitu lokarin käyttöön.. On meinaa viimesen päälle nolon näkönen kapeen kumin kanssa ;D
Saa nähä mitä täst tulee.

Jude

Tälläiseen ratkaisuun päädyttiin siinä vaihde vivun siirtämisessä vasemmalle puolelle, puuttuu vielä viimeinen kiinnike vaihdevipuun.
Ajattelin rosteri tankoa jossa kierre sisällä, hitsaten kiinni vaihdevipuun ja rälläkällä ylimääräiset pois.
Siinä on siis 22 putki jossa laakeripesät päädyissä, 8 mm rosteri tanko sisällä, vielä pitää itse vaihdekeppi tehdä ja kiinnittää tankoon, tulee kiinni hitsattuna .
Kuvassa myös uusi putki, jonninmoinen kantikas änkkäri sopisi tohon jatkoksi....