Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovel korjailua

Aloittaja rodchop, 18 elokuu 11, 09:54:35

« edellinen - seuraava »

rodchop

Tollanen tuli hankittua. Amerikan Joe pistanyt taas parastaan ;D
Tuossa ilmeisesti jokin tee se itse tuplatulppa kansi, voiko tuota enaa paremmin tehda.
Taitaa tulla koneeseen muutenkin isompi remppa. Ainakin poraus, uudet mannat, takakannen korjaus.
Etupytyn kansi taas mallia 1340cc, kone muuten 1200cc joten tuo pytyn kannen sovitus huullos erikokonen.
Veivit tuntuis heiluvan liikaa, pitaa kayda kysymassa ammattilaiselta ?
Koneessa oli H-nokka & hydraaliset nostajat. Onko tuo H- nokka millainen ?
Lehman laja askiin pitaa ainakin 4 rattaan tuo pusla vaihtaa 
Luultavasti menee pari nostajaa myos vaihtoon.
Rockerit tuntus olevan OK, samoin oljy pumppu & laturin osat
HOG Forever Forever HOG

rodchop

HOG Forever Forever HOG

ma^ko

Toi lisätulpanreijän porauksen sijainti on kerrassaan upea.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

rodchop

HOG Forever Forever HOG

trumpetti

kerrassaan kunnon räpellys tuo kansi

erakko

Porarilla pari promillea,toinen silmä kiinni ja tähtäys!  ::)
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

eeko

Mutta ei osunut venttiiliin.  :)
-eeko

ma^ko

Hienoa osumatarkkuutta kyllä kruunaa toi jäähdytysrivoituksen puolelle tehdyn tulpanmestan viimeistelty kauneus.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

seppo

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 18 elokuu 11, 09:54:35
Tollanen tuli hankittua. Amerikan Joe pistanyt taas parastaan ;D
Tuossa ilmeisesti jokin tee se itse tuplatulppa kansi, voiko tuota enaa paremmin tehda.
Taitaa tulla koneeseen muutenkin isompi remppa. Ainakin poraus, uudet mannat, takakannen korjaus.
Etupytyn kansi taas mallia 1340cc, kone muuten 1200cc joten tuo pytyn kannen sovitus huullos erikokonen.
Veivit tuntuis heiluvan liikaa, pitaa kayda kysymassa ammattilaiselta ?
Lehman laja askiin pitaa ainakin 4 rattaan tuo pusla vaihtaa 
Luultavasti menee pari nostajaa myos vaihtoon.
Rockerit tuntus olevan OK, samoin oljy pumppu & laturin osat

Kyllä on Joe tehnyt hyvää työtä.

Jos kyseessä on ihan räpeltämätön std kansi niin kyllä tuo 1200cc kannen huullos käy ihan semmoisenaan 1340cc:een, ei niissä ole eroa. Itellä 1340 pytyt ja stroukki sekä 1200cc kannet ja ihan heittämällä meni paikoilleen. Olen kaverille taas puolestaan laittanut 1200:n 1340:ksi poratut pytyt vm -80 soveliin ja tuossakin tuo huullos passaa ihan justiinsa. Eli ei niissä huulloksissa ole eroa.

Paljonko kanget heiluu sivusuunnassa kangen yläsilmästä mitattuna? Keskitapissa olevaa tapin suuntaista sivuttaisliikettä ei oteta huomioon eli pitää mitata paljonko kanki keikkuu yläsilmästä mitattuna. Etukangelle tuo raja on 3/32" (2.4mm) ja takakangelle 1/32" (0.8mm).

Jos kyseessä on s&s:n setti niin silloin mitataan keskitapin suuntainen sivuttaisliike rakotulkilla keskitapin kohdalta. s&s käyttää omissa seteissään isompia neuloja ja joita on vähemmän jolloin niissä on jo uutena enemmän tuota sivuttaiskeikkumista. Lisäksi näissä pitää tietenkin varmistaa ettei kangissa tunnu ylös-alas välystä.

KvL

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 18 elokuu 11, 09:54:35

Kutina ja tutina sanoisi että H olis vakionokka.

rodchop

kylla noi kanget tuntuis ihan silmamaaraisesti heiluvan n. 4mm & 1mm.
Pitaa mitata tarkemmin.
Kylla tuo etukannen huullos on n 3mm leveampi. Eli tuossa tuon 8,85mm kun pytyssa uros huullos n8,5mm.
Tuossa viela tuo H nokka, hammasrattaaseen stanssattu nelion sisaan W Tai M riippuen kummin pain katsoo, pitas nakyy toisesta kuvasta. Mikahan toi on ?
HOG Forever Forever HOG

seppo

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 18 elokuu 11, 16:07:07
kylla noi kanget tuntuis ihan silmamaaraisesti heiluvan n. 4mm & 1mm.
Pitaa mitata tarkemmin.
Kylla tuo etukannen huullos on n 3mm leveampi. Eli tuossa tuon 8,85mm kun pytyssa uros huullos n8,5mm.
Tuossa viela tuo H nokka, hammasrattaaseen stanssattu nelion sisaan W Tai M riippuen kummin pain katsoo, pitas nakyy toisesta kuvasta. Mikahan toi on ?

Eli tuo etukansi on 3 5/8" sylinterin huullokselle kairattu eli ns. big bore vekotin. Onko takakansi sitten normikokoinen - entä sylinterit ja männät? Jos sylinterien sisähalkaisija on luokkaa 92mm niin sitten koko vehje on big bore, kunhan sylinterit menee lohkoihin. Tuossa big boressahan pitää lohkotkin kairata.

Komppaan kvl:n kommenttia, nokka on vakio.

rodchop

Olin mittaavani etta olis stanu 1200cc,n isku & mannat.
HOG Forever Forever HOG

Tuusulan T-Bone

Mitä ny kuvasta sain selvää, niin ei oo bigbore. Huullos on ihan vaan kötöstelty... ;D

Aukase yksin tein koko kone ja tee uusiksi. Sitten ei tarvii syyttää kuin itseään, jos jotain räjähtää.

Muoksis: veivien heilumisesta ei kovin paljoa voi päätellä, koska keskitapin suuntaista liikettä on jonkin verran aina.

Muoksis 2: joo, toi tulpatulpan viimeistely ripojen puolella hakee tosiaan kauneudessaan vertaistaan... :D
Long John Stroker

seppo

Kun tuota veivin "keinuntaa" mittailee niin pitää tosiaan katsoa ettei veivi liiku tuon keskitapin suunnassa. Kyllä se helposti onnistuu. 4mm olisi jo ihan kelpo lukema, eipähän jää epäilyksen varaan pitääkö purkaa ;D.