Finnbikers />
				</td>
			</tr>
		</table>
	<div class=
25 Heinäkuu 2017, 10:40:10 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Chatboxi avattu etusivulle ! Vain kirjautuneille.
Tarkempi haku
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Vaihdelaatikko ongelma?  (Luettu 5462 kertaa)
Hemuli
Administrator
******
  • Helsinki
  • Viestejä: 7201


    C.T.F.S.


    WWW
    « Vastaus #15 : 02 Elokuu 2012, 09:20:33 »

    ...Ajattelin tilata ne rapakon takaa ja olisi hyvä tietää numerot...

    Tätä ei nyt kysytty mutta olethan tietoinen että jenkkidiilerit ei enää myy ulkomaille? Ainoa konsti saada amerikasta orkkisosia on että sulla on joku tuttu siellä joka ostaa ne ensin itselleen ja lähettää sitten tänne. Vai meinasitko ostaa ne tarvikeosina? Silloin tuota ongelmaa ei tietty ole mutta hintaerokin kotimaisiin kauppiaisiin nähden marginaalinen.
    tallennettu

    Sportsters rule - blowing away big twins since 1957
    Eagle57
    Jr. Member
    *
  • Kotka
  • Viestejä: 73



    « Vastaus #16 : 02 Elokuu 2012, 09:38:31 »

    Kiitti tiedoista.
    Täytyy kysyä ensin mitä maksaa osat suomeen tuotuna. Jos on pieni ero, niin otan ne Suomesta. Andrews osiahan ne pitää sitten olla kun noita alkuperäisiä ei enään saa.

    Lueskelin joltain sivuilta, että ovat ottaneet tuon laakerin sisäskoolin pois ja vaihtaneet tilalle Bakerin ( PN 189-56) high torque laakerin. Toimii ilmeisesti paremmin kun tehoa on enemmän kuin orkkiskoneessa ainakin erään tekstin mukaan. Oiskohan tuossa mitään järkeä vaihtaa tuollainen laakeri omaan, meinaan loppuisi öljyvuoto sieltä stefan välistä. Vaihdoin viime talvena stefan enskaan ja taas vuotaa ( saattoi mennä asennus pieleen epäilen..kun vuotaa). Tuo Bakerin laakeri tosin vähän epäilyttää, että saa sisäskoolin sopimaan akselille ja toisinpäin jos se on hiukan väljä, niin sitten saattaa skooli pyörähtää akselissa, vaikka pitäisihän se olla tehty oikeille mitoille...
    tallennettu

    Fxdwg 1999
    ss454
    Full Member
    ***
    Viestejä: 353



    « Vastaus #17 : 02 Elokuu 2012, 16:17:28 »

    Mulle tuli ainakin jenkkidiileriltä tavara ihan sopuisasti. Kerkesin piru vain mopon vaihtamaan alta niin nyt jäi nuo true duals alkukäyrät lämpösuojineen turhiksi.  Ihmettelin itsekin tilatessa että millainenhan viesti sieltä tulee, mutta ainoa nikottelu oli siinä että tavara lähti vasta kun muistutin. Privaviestillä voin tuon liikkeen nimenkin kertoa jos Eagle sitä tarvitsee. Pelkään että joku kateellinen eurodiileri paljastaa sen HD Usalle jos laitan tähän julkiseen jakoon.

    Toinen tapa etsiä noita HD orkkisosia on Amazon ja Ebay. Satunnaisesti osanumerolla voi löytyä jotain hyllynlämmittäjää hamstraajalta.
    tallennettu
    Eagle57
    Jr. Member
    *
  • Kotka
  • Viestejä: 73



    « Vastaus #18 : 03 Elokuu 2012, 08:37:40 »

    Kyselin amerikkalaiselta myyjältä noista "versiokirjaimista A,B C jne" ja sain seuraavanlaisen vastauksen:


    "From what I can tell you by the numbers 35622-79c 115.99 -98.59 special order,  is a 1340 counter shaft gear fitment would 5 sp 79-87 on the original number, The suffixes shows the part had been updated three times, & that "C" is the newest fitment. This may be due to a model change or addition, Or later year fitment
     
    35025-79b 115.99, same as above for the new suffixed part. Main shaft gear.
     
    A lot of times parts are produced for the a specific year " 79" is the year the part debut, 35025 indicates a  tranny part and that more in the 35 number, However A suffix on the end shows later fitment on other models.
    A suffix , can also happen when a vendor is changing , Now HD usually cuts it's own gears while in a production year. The vendor may be added for post production, or back up parts so to speak."

    Näyttää siltä, että on samanlaisia osia EVO:n laatikon kanssa tai ainakin tehty sopimaan EVO:n.  Tuo ei kerro mitä modifikaatioita on tehty noille hammaspyörille, mutta luulisin, että tuskin ovat muuttaneet kovinkaan paljoa niitä.

    Andrewsin sivuilla näyttäisi olevan 3.24 stock ratiolle, (taitaa olla normilaatikko) seuraavat ykköshammaspyörät:

    #35622-79A, 31T counter
    #35025-79,  18T main

    että näillä taitaa mennä.
    tallennettu

    Fxdwg 1999
    Hemuli
    Administrator
    ******
  • Helsinki
  • Viestejä: 7201


    C.T.F.S.


    WWW
    « Vastaus #19 : 03 Elokuu 2012, 08:46:49 »

    Toihan nyt on ihan normikauraa, ei sitä olis tarvinnu ameriikasta asti kysyä. H-D saattaa tehdä samaa osaa vuosikymmeniä ja käyttää sitä eri malleissa. Vuosien saatossa osaan saattaa tulla joitain päivityksiä joita kuvataan osanumeron perään liitettävällä kirjaimella (A, B, C jne.).

    Niin kauan kuin osanumero pysyy samana, sopii kalikka kaikkiin laitteisiin päivityskirjaimesta riippumatta. Sitten kun tulee sellainen muutos joka estää sen käytön vanhemmissa laitteissa, vaihtuu myös osanumero.
    tallennettu

    Sportsters rule - blowing away big twins since 1957
    Eagle57
    Jr. Member
    *
  • Kotka
  • Viestejä: 73



    « Vastaus #20 : 03 Elokuu 2012, 11:16:30 »

    No niin ei olisikaan tarvinnut kysyä jos olisin tiennyt, että kertoisit sen  Virnist&#228;&#228;. Mutta onhan nyt asia varmistettu, jos joku toinen tietämätön lukee näitä keskusteluja.
    tallennettu

    Fxdwg 1999
    Mika_P
    Jr. Member
    *
    Viestejä: 107


    « Vastaus #21 : 08 Syyskuu 2012, 14:56:04 »

    Toi Bakerin myymä laakeri on perus yksirivinen kuulalaakeri 6205 2rs, all balls myy kanssa päivitystä ja siihen kuuluu kaksirivinen laakeri 5205 -tyyppinen, tosin on leveämpi joten kytkimen puoleista lukkorengasta sisemmässä enskassa ei voi käyttää.

    http://www.amazon.com/All-Balls-Primary-Bearing-25-3102/dp/B00316Y57O
    tallennettu
    Jonev
    Newbie

  • Nastola
  • Viestejä: 46


    « Vastaus #22 : 12 Kesäkuu 2017, 17:28:27 »

    Jatketaan tällaiseen vanhaan säikeeseen, kun liippaa läheltä. -88 softailin laatikossa ongelmana ollut ykköseltä kakkoselle vaihto. Aina ei tahdo vaihde irrota ykköseltä ja myöskään kakkoselle ei ns. imaise vaihde päälle vaan joutuu painattamaan pykälän sisään.
    Purin vaihteiston ja osa laakereista vaikutti olevan melko kuluneita. Nuo dog clutch?it varsinkin 2. ja 5. rattaissa on melko kuluneet. 5.sen pääakselin rattaan meinasin vaihtaa ja 1.sen rattaan sivuakselilta. Tarkastelin noita 2. ja 3.vaihteen rattaita. Nämähän on samat mutta eri päin akseleilla. Kulumajäljistä vaikuttaisi että dog clutch ottaa kiinni eri puolilta.

    Olenkohan ihan hakoteillä, jos vaihdan nuo ratasparit päittäin niin saisi dog clutchin kulumattoman pinnan käyttöön? Rattaat näyttää muuten hyväkuntoisilta.
    1.sen ratas on hitsattu keskiöön kiinni. Mahtaako olla alkuperäinen rakenne.

    Oliskohan kellään jäänyt kohtuu/hyväkuntoista laatikon kantta ja päätykoppaa. Kromaamaton olisi plussaa. On tuo kuulahässäkkäkin kuluttanut päätykoppaan poteroa.
    tallennettu
    Jonev
    Newbie

  • Nastola
  • Viestejä: 46


    « Vastaus #23 : 14 Kesäkuu 2017, 05:14:04 »

    Kysellään lisää tyhmiä. Käykö uudempi 5-ratas 35029-91 vanhemmalle pääakselille vanhempaan laatikkoon. Eli mikä on ero 35029-85seen?
    tallennettu
    etelahelsinki
    Jr. Member
    *
  • Turhia
  • Viestejä: 112


    « Vastaus #24 : 14 Kesäkuu 2017, 18:43:58 »

    Jep
    Vm 85-89.      Vm 90 vain 1990.
    Vm 91 eteenpäin johonkin vuoteen.
    Tuumaset vanhois, tuuma/mm vm. 90, mm 91 uudemmat. Tai jotain.

    http://www.vtwinmfg.com/webapp/wcs/stores/servlet/VTwinCat1_10101_10102_141351_-1__0__

    Tuonne hakukenttään varaosanumero niin löytyy.

    Ile
    tallennettu
    Jonev
    Newbie

  • Nastola
  • Viestejä: 46


    « Vastaus #25 : 14 Kesäkuu 2017, 22:06:05 »

    Hitaalla on taas sytytys. Tosiaan 5 rattaan sisään tuleva laakeri onkin eri kokoinen eli noin jotenkin mitoitus muuttuu kuten laitoit.
    tallennettu
    Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
    Tulostusversio
    Siirry:  


    add banner fakeblock

    Support MMAF

    Finnbikers

    Finnbikers

    Finnbikers

    Facebook