Finnbikers

  • 06 Heinäkuu 2020, 05:39:47
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: Big bore kit tms  (Luettu 4461 kertaa)

Heikkilä

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 31
Big bore kit tms
« : 17 Huhtikuu 2009, 18:57:06 »

Mitä näihin niin sanottuihin kitteihin yleensä kuuluu ja mitä alakerralle on yleensä näitä asennettaessa tehty. Ei sillä etteikö nykyiset tehot riittäs mutta ois jotain tuusattavaa ens talvenakin(Sen lisäksi että lokkari sai jo tän ajokauden ekan vamman kun asensin äänimerkin anto laitteen väärään paikkaan, no oppirahat on maksettava). Ketkä kaikki valmistajat näitä tarjoaa ja missä teho ja laatu kohtaa. Kyseessähän on -86 evon kone jossa oli vielä viime talvena näkyvissä hoonauksen jäljet, olisko ent omistaja porauttanut koneen ei tullut talvella mitattua mäntiä olisko ylikokoa??


 :P
Kirjattu

seppo2007

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 27
Vs: Big bore kit tms
« Vastaus #1 : 17 Huhtikuu 2009, 22:21:59 »

Evon sylinterinhalkaisijaa ei pysty isontamaan juuri ollenkaan ilman lohkon avarrusta,ilman lohkon porausta taitaa olla joku 83-84 kuutiotuumaa maksimi.katso esim S&S:n sivuilta.sieltä löytyy kaikki tarvittava aina yli 100 kuutiotuumaisiin strokereihin.
Kirjattu

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7360
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: Big bore kit tms
« Vastaus #2 : 17 Huhtikuu 2009, 22:24:54 »

S&S:llä taitaa olla pisimmät perinteen bigborekittien valmistajana, sitä myöten myös laatu varminta. Yleisimmin käytetty poraus on 3 5/8" joka vakioiskulla tuottaa 88cid moottorin. Homma edellyttää lohkojen kairaamisen sylinterien kohdalta jotta isommat pytyt mahtuu, tällöin sylintereiden välinen kannas jää varsin ohueksi. Muistelisinkin että jonkun valmistajan sivuilla ei suositeltu BB-kitin asentamista joihinkin tiettyihin vuosimalleihin.

Sarjoja saa eri sisältöisinä, alkaen pelkistä pytyistä ja männistä päätyen täydellisiin virityssarjoihin joihin kuuluu nokka-akseli, kannet, kaikki tiivisteet ymymymymymy.
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Heikkilä

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 31
Vs: Big bore kit tms
« Vastaus #3 : 18 Huhtikuu 2009, 09:01:34 »

Eli turha yrittää omassa tallissa käsityökaluilla ??? Kokonaisen koneen ostaminen olisi toinen vaihtoehto täytynee etsiä juttuja koneiden vaihdoista. Jollain saitilla oli juttua eri valmistajien koneista ja niiden kestävyyksistä. Kiitos vastauksista
Kirjattu

Catiska

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: Big bore kit tms
« Vastaus #4 : 20 Maaliskuu 2018, 13:53:28 »

Onko näistä kokemuksia täällä? Menisi kairaamatta lohkoon ja tilavuudeksi 92cid
https://www.ebay.com/itm/Revolution-Black-92-Bolt-On-Big-Bore-Kit-for-1984-1999-Harley-Evo-Big-Twin/232249412300?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649

Tekniikka sinänsä on jo koeteltua, eli pinnoitetaan alu ilman rautaputkea.
Kirjattu

Soikkeli

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 331
Vs: Big bore kit tms
« Vastaus #5 : 20 Maaliskuu 2018, 14:09:59 »

Siis noi  on vakio pytyt porattuna .060"  ja kampura pitäis vaihtaa 4-5/8" iskulle?

Ei noilla saa 92" ilman lohkojen purkua ja uutta kampuraa.

http://www.axtellsales.com/AXTELL-BT-85CI-CYLINDER-KIT-BLACK.html
Kirjattu
C.O.G. 
Lifemember

Catiska

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: Big bore kit tms
« Vastaus #6 : 20 Maaliskuu 2018, 14:47:16 »

No juu, linkkasin väärän setin.

Tarkoitin tätä:
https://tinyurl.com/ybelygl3

Eli vastaava mitä linkkasit.

Onko noista kokemuksia? Tekstin mukaan ei ole ylikokoon poraamalla tehtyjä vaan pinnoittamalla alumeetti kuten nykyisin on monessa auton moottorissakin tapana.

"Revolution™ aerospace-grade all-aluminum cylinders with nickel-silicon-carbide electroplated bores, which means NO SLEEVING; allows larger bore sizes and less friction for more horsepower, lower temps, and a longer lifespan"
Kirjattu

Soikkeli

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 331
Vs: Big bore kit tms
« Vastaus #7 : 20 Maaliskuu 2018, 17:52:24 »

Noista kahdesta vaihtoehdosta ottaisin Axtell:in sarjan. Sylinterin deckitasosta alas päin on rautaa ja sylinteri on porattavavissa.
Liekö sitten merkitystä tavalliselle kuluttajalle.
Kirjattu
C.O.G. 
Lifemember