Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Apua Yamaha XS 650 -75 jytärin kanssa?

Aloittaja Raimo-Raato, 03 elokuu 11, 15:47:04

« edellinen - seuraava »

Raimo-Raato

Eli löytyiskö piäkaapuntiseevulta innokasta yamaha harrastajaa joka haluis tutkia miks ruottipojan XS pyörii vain yhdellä? Kipinä tulee, puristuspaineet on molemmissa pytyissä samat ja präkkiksen pruuttaaminen sylinteriin ei tee mitään vaikutusta.

Liekkö noissa kanssa samanlainen hukkakipinä kuin hoodeessa eli josko syynä että joka toinen kipinä uupuu?

Allekirjoittaneelta saa privalla yhteystietoja.
A.K.A. Rambe

ma^ko

Kumpikin tekee kipinää? Sit molemmat kärjet et puolat toimii, jollei ole vaihdettu jotain dualipuolallista kärjetöntä sydeemiä siihen. Kärjet on kannessa, tulpan yläpuolel olevan luukun alla nokan päässä, helppo tarkistaa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Raimo-Raato

Joo en siis tunne noita rivikakkosia sit yhtään. Ei päässyt näkemään tankin alle että onko siellä molemmille sylintereille omat puolat vaiko vaan yksi josta dualfirenä molempiin sylintereihin kipuna samalla (eli toiseen hukkakipinä). Mut Makohan voi käydä fiksaa sen mopon sit tuolla jossain kerta tuttuja pelejä ;D

A.K.A. Rambe

ma^ko

Työntää sen tänne pihaan niin jossain vaiheessa voin irvistää sille mopolle. Alunperin on kahdet kärjet ja kaks puolaa kuitenki. Innostus tosin jonkun vieraan mopon suhteen kovast vähäinen kun ei omillekaan tahdo saada tehtyä mitään.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Jude

Mulla hajos parivuotta sitten se orkkis puola, hain stormilta kaks tarvike puolaa ja niillä on pelittänyt. Oma pyörä on -72

mviirret

hep

no vakiossa ainkin mulla 79 mallisessa oli kaksi puolaa, jotka sitten saivat poistua yhden tieltä, vaihdoin boyer:n kärjettömän sytkän niin rupes ennakon sätköin oleen ja pysyyn kohdillaan.

Mikko

Smokie

Nyt minä olen pulassa jytärin kanssa. Kaveri toi pärränsä josta toinen pytty aivasteli. Kaasuttimista puuttui sen verran tärkeitä osia että ostin siihen alkuperäiset kaasuttimet. Pyörä lähtee käyntiin hyvin, toimii hyvin PAITSI tyhjäkäynti joka on joko liian korkea tai liian matala. Kylmänä toimii OK mutta kuumana aluksi huutaa yli 2000rpm ja ~15 sekunnin päästä putoaa todella matalalle tyhjäkäynnille. Vaihtoehtoisesti jos moottoria kuormittaa tai koskee ryyppyyn niin kierrokset putoaa. Jos tyhjäkäynnin säätöruuveja kiristää moottori huutaa kuin mielipuoli tai jos niitä löysää niin sitten moottori sammuu kun kierrokset putoaa. Venttiilit säädetty 0,10 imu ja 0,15 pako, kärjet 0,30 molemmat. Imuvuotoja en oo löytänyt. Seosruuvilla ei juuri mitään vaikutusta. Männöö hermoja, mitäs nyt pitäis tehdä ??? ???

Lyytinen

Näitten maamoottorien kanssa tuommoinen on johtunut monesti aivan liian aikaisella olevasta sytytyksestä.

Smokie

Luulis että potkii takaisinpäin kun käynnistää? No enpä tierä, en oo tsekannut ajoitusta. Kuulemma voi johtua jumittavasta ennakonsäätimestä mutten mä vaan nähnyt koko säädintä kun kärkiä säädin ??? Pitänee vielä tuijottaa tuota hässäkkää oikein ajatuksen kanssa.

Lyytinen

Sen olen huomannut, että jos kaasuläppä on ihan kiinni tai siis sen verran mitä nyt tyhjäkäyntiruuvi pitää sitä auki, ei se välttämättä kovinkaan hanakasti potki takaisin vaikka olisi 30 - 40 astetta aikasella. Yhtään jos raottaa kaasua niin silloin kyllä iukaisee. Pintakaasulla liian ennakolla just aivastelee ja sitten kun tyhjäkäyntiä säätää, niin jossain vaiheessa tulee semmoinen kohta, että pikku hiljaa kierrokset laskee ja plöts koko paska vaikkei sitä ruuvia itse enää vääntäisikään. Ja muistelenpa, että semmoinen tulee myös, että kun päästää kaasusta irti niin käy korkeampaa tyhjäkäyntiä jonkin aikaa. Sitten vaikka samat ennakkolimput jousineen niin kun pisti ennakon kohdalleen niin toimi kuin kello eikä mitään noita kummitteluja. Mutta voipihan siinä toki olla muukin.

Smokie

Käynnistyy kyllä hyvin ja mukisematta vaikka kaasua pitää auki. Tais löytyä vika, ennakonsäädin oli ihan hengetön! Kun nokan väänsi etiäppäin niin jouset ei jaksanut vetää sitä takaisin kuin puoliväliin. Pitää huomenna purkaa koko paska ja viritellä vähän stydimmät jouset josko ne auttais. Toivottavasti, vituttaa nussia tuon vehkeen kanssa.

eeko

_Juha_

toi ennakon säätöhän on jytässä aikamoinen murheenkryyni.mä nakkasin roskapönttöön kärjet ja ennakon säätimet ja tilalle boyerin jär..kärjetön :)

oli meinaan sen näkönen se keskipakosäärin että oli sillekin koitettu elvytystä antaa :P

too fast to live    too young to die

Smokie

Ei oo oma pyörä. Lupasin vaihtaa kaasuttimet että kaiffari pääsee ajelemaan mutta enhän mä sitä tuollaisena kehtaa luovuttaa. Mulla ei oo mitään näppituntumaa tuohon säätimeen, katotaan nyt mitä tapahtuu. Kai siinä pitäis tuntua vastusta? Abaut puolet liikeradasta on nyt ihan hengetöntä. Voinhan mä vetää jumiin koko paskan, Rautis ainakin vaikuttaa ihan tyytyväiseltä kiinteällä sytkällä :D

Smokie

Papukaijamerkit menee Lyytiselle, sytkästähän tuo oli kiinni. Säätö sinällään sinnepäin mutta ennakonsäätimestä oli jouset kaputt. Parempien puutteessa lyhensin vanhoja ja nyt toimii. Tietenkin prosessiin kuului polkea muutaman kerran jalka maitohapoille, pari kertaa olan yli lentäviä kaasuttimia ja lukemattomia vittusaatanoita + muutama fak juu.