Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

-80 rautapään vääntelyä

Aloittaja Leksa, 27 heinäkuu 11, 21:00:09

« edellinen - seuraava »

Redneck

Lainaus käyttäjältä: Leksa - 09 syyskuu 11, 12:46:49
.
Voiko/kannattaako lokaria taivuttaa jotenkin järkevästi , että sen saisi istumaan hyvin?

Voit kysellä pelti- tai custompajoilta jos ne muokkaisivat englanninpyörällä. Tai ostaa vaikka oikeanlaisen alumiini/teräslokkarin esim Britti-osia myyvästä liikkeestä. Ehkä Storm´ilta .
Oikean kaarevuuden voi merkitä vaikka pahviin malliksi.   
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

ma^ko

Varovasti levittää eli sivuja ulospäin niin säde menee tiukemmaksi. 3mm riittää jollet meinaa hirveää rahtia tai tukevaa Kerttua kuskailla sen lokarin päällä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Tossa hyvät ohjeet säteen pienentämiseen kotikonstein ilman ihmeempiä erikoistyökaluja:

http://www.lowbrowcustoms.com/index.php?l=page_view&p=tech_how_to_radius_motorcycle_fender
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuukka

jos löytyy nurkista kutistaja, rälläkällä reunoista taitokset pois, kutistajalla varovasti kumpaakin reunaa kutistellen kunnes säde on oikea. Klommot tai suorat kohdat vasaralla ja vasteella kondikseen ja sikkikoneella uusi taite reunaan...
C.O.G.

Hemuli

Onko siinä tosiaan alunperin takanakin tuollainen puristaja? Näyttää erehdyttävästi rautapään etupuristajalta. Onhan tuohon paljon hyviä vaihtoehtoja ilman että törsää vaivalla ansaitut rahansa kiinanpillettiin. Softailin takajarruista saisi varmaan helposti soviteltua kun ne alun perinkin ovat tuossa rungon kolosessa. Tietysti aina helpompaa jos löytää sportin jarrun niin tulee oikein päin. Varsinkin 2000 ja uudempien sporttien puristajat on helppo sovittaa - jos ei runkoputkien väliin mahdu niin sitten roikkumaan alapuolelle ja reaktiotangolla kiinni runkoon.

Hemuli

No en sanoisi että ne KÄY, ne voi saada käymään. Suurin ongelma tulee kun ne käännetään toiselle puolelle jolloin kaikki kiinnikkeet, letkulähdöt ja ilmausruuvit heittää häränpyllyä.

hdkaide

kyllä se jarru puristaja oli ihan orkinaali rautapään taka puristaja. se on jonkin verran isompi kuin etu puristaja. muuten melko saman näköinen. taisi tulla 1980

Jack

keulan lyhentämiseen lienee parempia ja "oikeempia" keinoja kuin jousien lyhennys.

Haku saattaisi auttaa.....
Flatheads!!!

Jensen

Kannattaisi lyhentää teleskooppiputkia eikä jousia. Jäykempää jousta tarttis ja sorvari pyöräyttäis lyhempiin  tuubeihin uudet jengut.
        Jep. En halua olla ilonpilaaja hitsamisesta mutta kun olen 30 vuotta hitsannut migillä niin tiedän että sauma voi olla huokoinen joten suosittelisin tiivisteainetta saumaan. POR15 pasta voi olla soppeli ja päälipuolelle sormella pyhkäiset ja sitten karkealla santiksella teet tartuntaa niin voit kitata yli ja sauma pitää . ;) Tuossa tuo pasta http://www.mobitive.com/porpatch.html

repe

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 29 syyskuu 11, 18:25:18
En halua olla ilonpilaaja hitsamisesta mutta kun olen 30 vuotta hitsannut migillä niin tiedän että sauma voi olla huokoinen joten suosittelisin tiivisteainetta saumaan. POR15 pasta voi olla soppeli ja päälipuolelle sormella pyhkäiset ja sitten karkealla santiksella teet tartuntaa niin voit kitata yli ja sauma pitää . ;) Tuossa tuo pasta http://www.mobitive.com/porpatch.html

mites, onnistuuko moinen sauman tiivistys tinaamalla saumat? eka siis juoksutteet pintaan, poltto ja tinat niskaan. tai sit sitä valmista kamaa missä molemmat on samassa tökötissä, maikka tossa näytti kaverille koululla moisen mäskin käytön ku halus tinata pakottamansa kuparikipponsa elintarvikekelpoiseks.

Jensen

Minun mielestä kyllä voi. Täytyy vain koko sauma tinata yli. Sitten pikku vinkki kun esim pellittää tunnelia niin käyttää täytepeltiä vahvempana ja varoo että orginaaliin tankki peltiin ei vain pala reikää. Jos vaikka 1.5 millisestä plootusta tekee tuon täytepellin niin on hyvä heftata se paksu ohuempaan.
        Kannattaa valita ohuempi tinatanko kuin kortina on yleensä kaupassa niin on helpompi saada se sulamaan ja se leviää ilman tohoa tai kaasupilliä vaikka tehokkaalla kolvilla. Toki tarvii hyvän juotosaineen. Peltisepät ennen käytti lampaantalia mutta minun tietääkseni sitä ei enää saa mistään.Esim motonetistä löytyy juotosainetta mutta haittapuolena on se että täytyy se saada 100% pois tinauksen jälkeen kun on voimakkaasti ruostuttavaa. Hemulin koritinaus juttu täällä pelti oisiossa oli erittäin opettavainen ja kannattaa lukea ennen kuin touhuaa niin paremmin onnistuu. http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=1022.0

Lappi

Jep. En halua olla ilonpilaaja hitsamisesta mutta kun olen 30 vuotta hitsannut migillä niin tiedän että sauma voi olla huokoinen joten suosittelisin tiivisteainetta saumaan. POR15 pasta voi olla soppeli ja päälipuolelle sormella pyhkäiset ja sitten karkealla santiksella teet tartuntaa niin voit kitata yli ja sauma pitää . ;) Tuossa tuo pasta http://www.mobitive.com/porpatch.html
[/quote]

Kiitos tästä vinkistä!!! Tämmöistä ainetta on tässä tullut etsittyäkin jonkin aikaa...ja tosiaankin migillä hitsattu sauma on huokoinen..kannattaa tehdä huolella saumojen tiivistys niin ei tarvi itkeä kun paska on jo houssussa.

Nimim. itkenyt ja uudelleen maalannut

Jensen

Jos oikein huolella ja varmasti tekee niin por pastalla päälipuolelta kittaa saumat ja tästä por 15 tankkiin sisään niin takuulla pitää  http://www.mobitive.com/starter.html

Hemuli

Toi on kiksipelin akku, ei mitään toivoa sähköstartilla. Vähintään 14 Ah akku jos meinaat myös ajaa. Melkein suosittelisin vaikka Vrodin akkua, se on tehoonsa nähden varsin sopivan kokoinen.

Hemuli

Joku varmaan tietää mikä ton rodin akun tyyppi on että ei välttämättä tarvi viralliselta diileriltä hakea kahdensadan orkkisakkua (vaikka se kyllä on ehdottomasti paras). Mä olen keskeneräisten projektien kanssa tehnyt niin että olen kaivanut jostain akun mitat ja tehnyt niiden perusteella kartongista laatikon jonka kanssa sitten mallannut paikat kohdalleen. Ei tartte investoida kalliisiin akkuihin jotka ei kuitenkaan tykkää seisonnasta.