Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

-80 rautapään vääntelyä

Aloittaja Leksa, 27 heinäkuu 11, 21:00:09

« edellinen - seuraava »

Leksa

Tästä se lähtee, ensimmäinen oma pyöräprojekti  . Pari vuotta on tullut jahkailtua ja haikailtua jotain mihin käteni pääsisin upottaamaan ja nyt vihdoin sattumien summana homma nytkähti oikeaan suuntaan .

Kyselinkin jo aikaisemmin toisessa osiossa opastusta pyörän hankintaan ja paljon tuli hyviä neuvoja mikä laite kannattaisi aihioksi hommata , kiitos vaan avusta kaikille. Ideana oli ensiksi hommata shoveli, mutta jossain vaiheessa mieli vaan muuttui ja nyt perseen alla on -81 rautapää,  tai eihän se tällä hetkellä alla ole, koska  toimeliaana miehenä pyörä piti laittaa heti paloiksi ,vaikka joku varoittelikin ,että eihän sitä heti tarvitse purkaa.  ;D

Ajatus oman albumin aloitukseen tuli sen takia, että tätä kautta pystyn myös kysymään neuvoa, kun sormi suussa seison pimeän tallin nurkassa ja mietin etä mikä #%#%#% toi on .Apua otan vastaan todella mieluusti , pyytämättäkin.

Projektista en vielä osaa sanoa muuta kuin , että jäykkäperää tekee mieli ja siitä syystä pyörä on palasina ja runko lähtee huomenna ammattilaisen käsittelyyn .

Tuossa vielä vähän kuvaa


tase

Olisko sillä nyt kuitenkin kannattanut ajella muutama tonni, jos vaikka olis ilmenny jotain rakaentelussa huomioitavaa.

mista

Tavallisesta musta hopeasta tylsästä vanteesta tuli heti 10x kalliimman näköinen billet osa :) Muuttu kyl oikeesti parempaan suuntaan.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

ma^ko

Mä pidän aluvaluvantehista enemmän. Paristakin syystä, eli ensinnäkin mä muistan ajan kun vain hienoimmissa präekissä oli aluvanteet, kaikis Minskeissäkin oli pinnapyörät ja toisekseen pinnafillariin verrattuna aluvanne on huoleton, ei löysty tai katkeile pinnat ja toimii hyvin tubeleseilla. Ei ne mun silmääkään häiritse millään tavoin ja voihan ne maalata jos on väärän väriset, mul on punaset alut omassani.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

jyrggä

Mitäs jos vähän kustomoisit tuota vannetta?
tuli mieleen, että jos nuo poikittaiset harjanteet sorvais tai jyrsisi pois kokonaan, että siitä tulisi ikään kuin "tasainen" puola edestä päin katsottuna. Nythän ne poikki leikattuna on tavallaan ristin malliset.. :)
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Leksa - 27 heinäkuu 11, 21:00:09

Ajatus oman albumin aloitukseen tuli sen takia, että tätä kautta pystyn myös kysymään neuvoa, kun sormi suussa seison pimeän tallin nurkassa ja mietin etä mikä #%#%#% toi on .Apua otan vastaan todella mieluusti , pyytämättäkin.
Tämä on ykkössaitti rakentajalle, joka tarvii neuvoja ja ohjeita. Oikeasti maailmanluokan ohjeita tietosssa. Vaatii avointa ja nöyrää mieltä, että pystyy suhtautumaan kaikkiin kommentteihin oikealla tavalla. Kommentoijat oikeasti tietää näistä hommista, joten kommentit kannattaa ottaa todesta ja oikeasti huomioida niitä tekemisessä. (I know, been there ;)) Jos et ole varma tai et tiedä kysy ensin, tee sitten.

Ja onnea projektille. Prätkänrakentelu on hieno harrastus!!!!!!!!!!!

Ootko Leksa päättänyt millaisen pyörästä teet: Bobberi, Chopperi? Tuleeko runkoon rakea tai stretsiä?

Ilmeisesti rengaskoot pysyy orkkiksena kun fiksailet puolavanteita.

ma^ko

Käytännössä kaikista pääkaupunkiseudun ruuvi- ja pultti-liikkeistä löytyy vähintään auttava valikoima tuumajakoisia ruuveja ja muttereita, jotain lajitelmasarjana jopa BiilHellvetestä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Helsingissä ehdottomasti paras valikoima tuumaisia ruuveja löytyy Manulta Helsingin Ruuvihankinnasta. Tää ei vaan ole mikään valintamyymälä joten suosittelen miettimään valmiiksi mitä mittoja tarvitset ja kuinka paljon, tekevät enimmäkseen teollisuuskauppaa ja joskus kypsyivät kaiken maailman jahkailijoihin ja pistivät stopin käteismyynnille. Käsittääkseni nyt taas onnistuu.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Make

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 28 heinäkuu 11, 21:42:11
Kommentoijat oikeasti tietää näistä hommista, joten kommentit kannattaa ottaa todesta ja oikeasti huomioida niitä tekemisessä

Näillä Rezin neuvoilla kommentoin tähän:

Lainaus käyttäjältä: Leksa - 28 heinäkuu 11, 22:12:32
Ehdottomasti bobberi on aikomus rakentaa

,että tee diggeri!  ;D Haluan nähdä sellaisen seuraavaksi.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Don Quijote

Tuumaisia ja muitakin pultteja ja muttereita olen hakenut yleensä Helsingin Ruuvikulmasta. Ainakaan minuun ei olla hermostuttu, vaikka ostokset on usein aika pieniä, tyyliin "10 pulttia ja 4 siipimutteria, kiitos" 8)

Käteisellä ja kortilla voi maksaa ja valikoimaa löytyy kattavasti.

http://www.ruuvikulma.fi/
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Juvakka

Lainaus käyttäjältä: Don Quijote - 29 heinäkuu 11, 15:26:45
Ainakaan minuun ei olla hermostuttu, vaikka ostokset on usein aika pieniä, tyyliin "10 pulttia ja 4 siipimutteria, kiitos" 8)


Oot varmaan muistanut pyytää tukkualennusta  ;D

Mie ostan tuumakoon kiinnitystarvikkeet vähän samalla tavallakuin aikanaan irtokarkit. "Kympillä tuumasia muttereita." Iltakin menee kivasti inventoinnin merkeissä, kun ne on kaikki yhdessä ja samassa pussissa iloisesti sekaisin.
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

tuuba

noi orkkis puolavanteet ei muuten oo ollenkaan vitumman näköset tollalailla alumiinin värisenä
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

tuuba

mukavaa pikku kiillottelu projektia jos meinaat kromata ;D
mä ehkä vain vetäisisin alumiininvärisen maalin tai sit en mitään
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

Rezi

Hyvältähän tuo alkaa näyttämään. Varsinkin Sporsterin tankilla ja vieläpä noin, että runko on syvällä tankin tunnelissa.

Aika roimasti pyörässä maavaraa, ootko ajatellut pitää sen noin vai lyhennätkö keulaa?

Toinen kyssäri taka-akselin kiinnikkeistä. Onko nuo valetut orkkiskopio palikat vai levystä leikattu.  Runkoputkien liitosmenetelmä viittaa levykappaleisiin. Anyway, hyvältä noi näyttää. Lähikuva rungon takaosasta olis jees.

rodchop

Laittaisin ennemminkin muutaman tuuman pidemman keulan (keulia sen pitaa)
Keulaa jos lyhennat niin muuttuu kyntoauraks, eli runko vaaraan suuntaan kallellaan.
Kun laitat koneen yms...
Tulee painoa eli pumput painuu kasaan jo pelkastaan siita. Kuskin kaa tietysti viela enemman.
Eikohan tuota voi ajettavuuden kannalta helposti pelaa muutaman tuuman suuntaan jos toiseen.
Unohda kalliit cromit vanteista, pelkka kiillotus ajaa lahes saman asian. Hyva siita tulee ;D
HOG Forever Forever HOG