Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

shovelin kytkin

Aloittaja trumpetti, 25 heinäkuu 11, 23:13:24

« edellinen - seuraava »

trumpetti

Tuli tämmönen havainto kun shoveliprojekti on edennyt ettei kytkin irrota,kyseessä normi nelivaihteinen 1.5 tuumasella ensiö remmillä . Kone käynissä ja ykkönen silmään ja veto on kokoajan päällä vaikka kuinka kytkinkahvaa puristaa ja vaijeria säätää tiukemmalle elikkä onko tähän mitään salaista kikkaa vai pitääkö purkaa kytkinhässäkkä, niin ja kytkin kyllä liikkuu kun puristaa kahvaa muttei vaan irrota eli lienee levyt tarttuneet yhteen.

Spöke

Kytkinrumpu pääsee nousemaan vapaasti, kun remmi ei sitä oikeastaan estä. Sovelin kytkimen perusongelma, juontanee juurensa jo pannusta ja jalkakytkimestä, mille se aikoinaan on suunniteltu. Jalkakykässä on nimittäin paaljon pidempi liike ja ongelmaa ei ole.
Laita piikkisikaan ns "Tamer" tai vastaava halvempi" Ram jett"-muoviversio. Taitaa maksaa kokonaisen kympin ja taas irrottaa ja vapaa löytyy.
-Spöke-
edit; kirotusvihreet
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

seppo

Spöke puhuu asiaa. Itse olen kokeillut tuota tameria joka oli pyörässä paikoillaan kun sen hankin. Vaihdoin tuon halvan ramjetin ja sillä alkoi toimimaan paremmin. Tuo tameri on selvästi kalliimpi joten kannattaa ehdottomasti hankkia tuo ramjetti.

Mauni

nyt paripäivää kytkimen kanssa taistellut ja säätänyt ja ei irroita vieläkään.. tameri on pitkien laakereiden kanssa, remmi kääntyy 90 jos oikein vääntää, se paine levy katseltu suoraan, välykset hierottu pois vivusta&vaijerista, 1 levy ja välilevy poistettu ja ei vieläkään irroita..

näytti olevan nuo välilevyt aika heikossa kunnossa (urilla ja puuttui kuulia niistä koloista) taidan uusia ne ja jos ei se auta niin hyvät neuvot olisivat tarpeen.

JPP

#4
Katso onko se jousien takana oleva pressure plate suora? Mulla jää vähän kantamaan kytkin ja huomasin että tuo vanha levy on mutkilla useammasta kohtaa. Liike on niin vähäinen kytkimellä että pieni mutkaisuus pressure platessa ei oo hyväksi. Asennan alumiinisen levyn loppuviikosta ja laitan sitten kommenttia toimiiko.

Mulla on uusi kytkinrumpu, uudet jouset, uudet kytkinlevyt ja välilevyt kuulilla, ram jett (B-rei'issä eli ei juurikaan välystä), Big Fix laakerit ja säätöpultti jossa kuula.

edit: toimii hyvin uudella alumiinisella painelevyllä.

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Mauni - 29 toukokuu 12, 22:45:50
ja puuttui kuulia niistä koloista) taidan uusia ne ja

Ne kuulat ei sitten paranna yhtään sen kytkimen toimivuutta. Vaan päinvastoin.
Osta kuulattomat vetolevyt tai poraa niitit veks.

Mauni

Välilevyt vaihdoin ja nyt pelaa jo kohtuullisesti.. olisi pitänyt hoksata vaihtaa tuo pressureplatekin oli aika mutkaisen näköinen.. pannaan tilluuseen mutta nyt pystyy jo ajamaan.


Ketjulapio

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 30 toukokuu 12, 08:19:27
Lainaus käyttäjältä: Mauni - 29 toukokuu 12, 22:45:50
ja puuttui kuulia niistä koloista) taidan uusia ne ja

Ne kuulat ei sitten paranna yhtään sen kytkimen toimivuutta. Vaan päinvastoin.
Osta kuulattomat vetolevyt tai poraa niitit veks.



toi on totta et toimii paremmin. ite heitin levyt väärinpäin ja kytkin säädetty ensin tehtaan arvoon ja sen jälkeen säädetty kahva pohjassa niin että painelevy nousee tasaisesti. ei luista eikä pauka kun pistää ykkösen silmään.

Mauni

Taitaa olla tämmöisessä kytkimessä ominaisuus tuo kilinä kun kahva on pohjassa?

rodchop

Joo siis se on paskana jollei kilise ;D
HOG Forever Forever HOG

petejiiii

#10
kuuluu kilistä ja kalista ja kihnuttaa sillai, että kaikki muut ihmiset pelkää kohta ilmassa lentäviä kappaleita