Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Delphin EFI temppuilee

Aloittaja Merimies-Toni, 25 heinäkuu 11, 19:08:22

« edellinen - seuraava »

Merimies-Toni

Lainaus käyttäjältä: Kihveli - 26 heinäkuu 11, 16:12:22
Joo 2001 softailista on tääkin boksi

boksin takana
FLSTCI/TFI/FXSTI/TBI/TSI/TDI eli sama mutta TSI lisänä
32766-01
12204780

Luulishan tuon käyvän jos saman vuotisesta jakkarasta on, vaan mistäpä noista tietää.

Tuu hakeen pois, toki pistän postiinkin. Paa viestiä/soita.



Hieno homma! Olihan toi Delphin ruiskulla oleva härpätin? Laitan sulle tekstiviestiä, kun täällä metsän keskellä on mennyt puhelin yhteydet niin huonoksi, että menee hermot puolin ja toisin kysellessä samoja asioita. Voisin huomenna aamupäivällä tulla hakemaan, jos sopii?
Pikkuvikoja, heleppo korjata

Merimies-Toni

Aamusta lähtee vanha ruumisvankkuri Buick hakemaan uutta boxia. Toivottavasti käy päikseen, vaikka vähän eri numerolla onkin ::) Huomenna palataan aiheeseen, miten kävi.
Pikkuvikoja, heleppo korjata

ss454

Toivottavasti uusi boxi korjaa tilanteen, mutta pariin asiaan piti vastata.

Omassa FLT tehdasmanuaalissa tuota hyppypiuhaa pyydetään myös ruiskun kanssa käyttämään. Joko Clymerissä virhe tai en vain osaa tuota vierasta kieltä lukea riittävän hyvin.(Clymer myös homosoffaversio)

Tuo Kokkosen kommentti korkeasta CKP jännitteestä jäi mietityttämään ja en omista manuaaleista löydä tarkkaa tietoa millä välillä tuon pitäisi seilata. cam position sensorista nuo kyllä löytyy. Toisaalta pienellä googletuksella löytyi tämä kommentti:

"1. there is no batt voltage to the CKP, period
2. the pulse is not a pulse but a constant a/c voltage PRODUCED by the ckp sensor itself
3. the drop in a/c voltage caused by the missing tooth tells the ecm what part of the stoke the engine is on, and the slow down of the crank (upon compression), and lower a/c voltage tells the ecm what phase the engine is on.
4. the only way to test the ckp, is to UNPLUG it from the ecm, put a multimeter on the 2 wires, (R/B and B) and crank the engine. it should show 1-5 VA/C.
5. this is hit or miss, some ckp show good when they are not, but if it shows bad, it is.
"

Josta ottamatta muuhun tietoon kantaa tuli mieleen, että tokihan nopeasta räpsystä kyse mutta CKP jännitettä mitattaessa pitäisi satunnaisesti ainakin tyhjäkäynnillä nähdä lasku jolloin sensori löytää kampurasta oikean kohdan ja kertoo sitten keskusboxille että kampura on tässä kohtaa nyt menossa. Ja jos tämän kommentoijan testiä ymmärrän, niin onko tuossa piuhan irroitus ja koneen pyöritys startilla jolloin pitäisi seilata tuossa 1-5V rajoissa?

Merimies-Toni

Jep. Mullahan tuli startilla pyörittäessä vähän yli 3 V, eli natsaa tän kanssa
Pikkuvikoja, heleppo korjata

Merimies-Toni

Eipä auttanut uusi boxi. Saman lailla polttaa vikalamppua. Koitin kuitenkin startata. Pari kertaa lupas, mutta ei jaksanut käydä. Ei vikakoodeja ulos. Nyt alkoi lisäksi vilkuttamaan sitä avaimen kuvaa, eikä starttaa. Avain vilkkuu myös virrat pois, sammuu, kun irroittaa akun navan....
Pikkuvikoja, heleppo korjata

Merimies-Toni

Ja tekee muuten samaa vanhalla boxillakin, eli avain vilkku, vikavalo palaa, ei starttaa....
Pikkuvikoja, heleppo korjata

flhx

#36
Tekisköhän tuota avaimen vilkkumista siksi että boksi vaihdettu toiseen. Tuohan on ajoneston/hälyn merkki kun avain vilkkuu näytössä. Eihän sulla ollut hälyt/ajonesto päällä(meneekö automaagisesti sun fillarissa?) kun vaihdoit boxin? Häly/ajonestohan lienee lisävaruste ja sille taitaa olla joku oma kalikkansa, mutta jotain älyä lienee tuossa boxissakin?

Tosin sanot että ei jaksanut käydä vaikka lupaili, jos ajonesto menee päälle niin ei pitäisi antaa sytytysvirtaa ollenkaan. EDIT:jaa tai se avain tais ruveta vilkkumaan lainaboxilla vasta sen jälkeen kun oli lupaillut mutta ei jaksanut käydä?
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Merimies-Toni

#37
Hälytintä tossa ei ole, eikä tietääkseni ajon estoakaan (tai no nyt on, ei paljon ajella), ja jos on, niin ei mitään hajua niistä. Avain muuten vilkkuu, vaikka ei olisi koko boksia kiinni :o

Ensin lupas parikertaa, avain ilmestyi sen jälkeen...
Pikkuvikoja, heleppo korjata

flhx

Mystistä. Ehdotan soittoa Vatikaaniin, pyydä lähettämään manaaja koska pyöräsi on selkeästi riivattu.

Onko tuo avain muuten ollut tyrkyllä mittarissa myös vanhalla boxilla vai ilmestyikö nyt vasta? (pitäisi normaalisti tulla näkyviin ajonestolla/hälyillä varustetuilla pyörillä muutamaksi sekunniksi kun sytkävirran kääntää päälle,sen jälkeen avainlamppu sammuu) Jos nyt vasta niin olisiko niin että lainaboxi haluaisi keskustella ajonestoboxin kanssa jota ei pyörässäsi ole? (Puhdasta arvailua koska tämä(kin)alue on sellaista josta ei allekirjoittaneella ole faktatietoa...)
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Merimies-Toni

Nyt tapahtui semmoinen ihme, että sain tosta vanhasta boxista vikakoodeja ulos. Antoi 11 ja 41 Clymerin mukaan Throtle position sensor ja Cranksaft position sensor. Avain vaan jatkaa vilkkumista.
Pikkuvikoja, heleppo korjata

Merimies-Toni

Ihme ja kumma, sillä aikaa, kun olin netin syövereissä, niin avain valo sammui ja pyörä käy. Vikavalo kyllä palaa. Katson vielä uudestaan antaako samat koodit.
Pikkuvikoja, heleppo korjata

Merimies-Toni

00-03 Harley Davidson Motorcycles
1. Remove right side saddlebag and side cover if so equipped. Remove protective plug from data link connector. Other models will be under the seat.

2. To activate the diagnostic feature,follow these steps.
a. Create diagnostic test wire or use a female spade clip which will bridge the two terminals perfectly.
b. Install diagnostic test wire/clip across Terminals 1 and 2 on the data link connector, they are marked.
c. Turn Ignition/Light Key Switch to IGNITION and wait approximately 10 seconds (4 seconds lamp ON, 6 seconds lamp OFF) for check engine lamp to start flashing.

3. All trouble codes are sent out as a series of flashes. To retrieve the first digit of the trouble code simply observe the number of times the lamp flashes.
a. The lamp will then flash one or more times to indicate the first digit of the trouble code.
b. The length of time the lamp is illuminated and the length of time in which it is off are each about 0.5 second in duration.

4. The second digit follows:
a. Following the transmission of the first digit, there is a 1.2 second pause in which the lamp is off.
b. The lamp will then flash one or more times to indicate the second digit of the trouble code. Count the number of times the lamp flashes to retrieve the second digit.

5. If more than one trouble code is sent:
a. Following transmission of the second digit of the first code, there is a 3 second pause in which the lamp is off.
b. Once all codes have been sent, the data string is repeated. When you have recorded the same trouble code twice, it is an indication that the transmission has been restarted and that all trouble codes have been retrieved.

IMPORTANT NOTE ..If diagnostic test wire is installed across Pins 1 and 2 on connector in lieu of a Scanalyzer, the ECM is placed in a diagnostic test mode and the engine will start. The test wire must be removed from the data connector and the ignition switch turned OFF or the check engine lamp will continue to flash codes. A historic trouble code resides in the memory of the ECM until the code is cleared by use of the Scanalyzer or a total of 50 trips has elapsed. A “trip” consists of a start and run cycle, the run cycle lasting at least 30 seconds. After the 50 trip retention period, the trouble code is automatically erased from memory (that is, assuming no subsequent faults of the same type are detected in that period). The numbers after the 'historic' or 'current' is the speedo code number, but without the electrical diagnostics manual you're not going to know what they mean.

1 Current 53 ECM flash error
2 Historic 53 ECM flash error
3 Current 54 ECM EEPROM error
4 Historic 54 ECM EEPROM error
5 Current 63 ECM serial data low
6 Current 63 ECM serial data open/high
7 Current 63 TSSM serial data low
8 Current 63 TSSM serial data open/high
9 Current 61 Loss of TSM/TSSM serial data
10 Current 14 Loss of all ECM serial data (state of health)10 24 Loss of vehicle speed10 33 Loss of vehicle inhibit motion10 43 Loss of powertrain security status
11 Current 33 System relay contacts open
12 Current 33 System relay coil high/shorted
13 Current 33 System relay coil open/low
14 Current 33 System relay contacts closed
15 Current 99 Incorrect password
16 Current 99 Missing password
17 Current 41 CKP sensor intermittent
18 Current 41 CKP sensor synch error
19 Current 11 TP sensor open/low
20 Current 11 TP sensor high
21 Current 12 MAP sensor open/low
22 Current 12 MAP sensor high
23 Current 14 ET sensor voltage low
24 Current 14 ET sensor open/high
25 Current 15 IAT sensor voltage low
26 Current 15 IAT sensor open/high
27 Current 24 Front ignition coil open/low
28 Current 25 Rear ignition coil open/low
29 Current 24 Front ignition coil high/shorted
30 Current 25 Rear ignition coil high/shorted
31 Current 24 Front cylinder combustion intermittent
32 Current 25 Rear cylinder combustion intermittent
33 Current 23 Front injector open/low
34 Current 32 Rear injector open/low
35 Current 23 Front injector high
36 Current 32 Rear injector high
37 Current 16 Battery voltage low
38 Current 16 Battery voltage high
39 Current 43 VSS sensor low
40 Current 43 VSS sensor high
41 Current N/A (no speedo code for this) Check engine light open/low NO CHECK ENGINE LAMP AT KEY ON or CHECK ENGINE LAMP ON CONTINUOUSLY
42 Current N/A (no speedo code for this) Check engine light high NO CHECK ENGINE LAMP AT KEY ON
43 Current 35 Tachometer low
44 Current 35 Tachometer high
45 Current 25 Rear cylinder no combustion
46 Current 24 Front cylinder no combustion
47 Current 34 Loss of idle speed control IDLE AIR CONTROL
48 Current 35 Accelerometer fault
49 Current 34 Starter output high
50 Current 25 Ignition enable output high
51 Current 21 Left turn output fault
52 Current 22 Right turn output fault
53 Current 11 Battery voltage high
54 Current 31 Alarm output low
55 Current 32 Alarm output high
56 Current 41 Ignition switch open/low
57 Historic 63 ECM serial data low
58 Historic 63 ECM serial data open/high
59 Historic 63 TSSM serial data low
60 Historic 63 TSSM serial data open/high
61 Historic 61 Loss of TSM/TSSM serial data
62 Historic 14 Loss of all ECM serial data (state of health)
63 Historic 33 System relay contacts open
64 Historic 33 System relay coil high/shorted
65 Historic 33 System relay coil open/low
66 Historic 33 System relay contacts closed
67 Historic 99 Incorrect password
68 Historic 99 Missing password
69 Historic 41 CKP sensor intermittent
70 Historic 41 CKP sensor synch error
71 Historic 11 TP sensor open/low
72 Historic 11 TP sensor high
73 Historic 12 MAP sensor open/low
74 Historic 12 MAP sensor high
75 Historic 14 ET sensor voltage low
76 Historic 14 ET sensor open/high
77 Historic 15 IAT sensor voltage low
78 Historic 15 IAT sensor open/high
79 Historic 24 Front ignition coil open/low
80 Historic 25 Rear ignition coil open/low
81 Historic 24 Front ignition coil high/shorted
82 Historic 25 Rear ignition coil high/shorted
83 Historic 24 Front cylinder combustion intermittent
84 Historic 25 Rear cylinder combustion intermittent
85 Historic 23 Front injector open/low
86 Historic 32 Rear injector open/low
87 Historic 23 Front injector high
88 Historic 32 Rear injector high
89 Historic 16 Battery voltage low
90 Historic 16 Battery voltage high
91 Historic 43 VSS sensor low
92 Historic 43 VSS sensor high
93 Historic N/A Check engine light open/low NO CHECK ENGINE LAMP AT KEY ON or CHECK ENGINE LAMP ON CONTINUOUSLY
94 Historic N/A Check engine light high NO CHECK ENGINE LAMP AT KEY ON
95 Historic 35 Tachometer low
96 Historic 35 Tachometer high
97 Historic 25 Rear cylinder no combustion
98 Historic 24 Front cylinder no combustion
99 Historic 34 Loss of idle speed control
100 Historic 35 Accelerometer fault
101 Historic 34 Starter output high
102 Historic 25 Ignition enable output high
103 Historic 21 Left turn output fault
104 Historic 22 Right turn output fault
105 Historic 11 Battery voltage high
106 Historic 31 Alarm output low
107 Historic 32 Alarm output high
108 Historic 41 Ignition switch open/low

Tää lista antaa kyllä, eri selitykset koodeille. Kumpi on sitten oikea???

Toisaalta mittasin ton tps:n ja cps:n ja minusta kunnossa, eli.....
Pikkuvikoja, heleppo korjata

flhx

Holy handgrenade !! Heti kun mainitsi Vatikaanin...

Ainakin tuon listan nro 41 mukainen tilannehan sulla on päällä eli CHECK ENGINE LAMP ON CONTINUOUSLY...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

ss454

Sinänsä tuo koodi 11 looginen, että TPS vikaan tuo korkea tyhjäkäynti viittaa. Ei laitos tunnista missä asennossa läppä on. Omassa manuaalissa sellainen tieto sattui silmään, että jos useampia koodeja niin vikaselvitys aloitetaan pienimmästä numerosta.

Autoon joskus tuon TPS sensorin joutunut vaihtamaan ja ei mielestäni mittaamalla/päällepäin katsomalla pystynyt sanomaan miksi ei toiminut. Engine valo ei vain suostunut tuolta osin sammumaan ennekuin oli anturi vaihdettu. Tästä aikaa ~10v.

Merimies-Toni

Näin on, nyt ei taas tule vikakoodit ulos. Avainta polttaa välillä vielä uudemman kerran startin jälkeen, mutta ei vilku.

Mitäs toi koodin11 system relay tekee? Luulis ettei toimis oikein mikään jos ei mene päälle?
Ei edes vanhan kunnon twilight zone:n jaksot ollut näin jännä, kuin elektroniikka pelin ihmettely
Pikkuvikoja, heleppo korjata