Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Delphin EFI temppuilee

Aloittaja Merimies-Toni, 25 heinäkuu 11, 19:08:22

« edellinen - seuraava »

Merimies-Toni

Saakos tota ECU:a jossain pajalla testattua irrallaan? Ei viitsisi koko pyörää alkaa raijaamaan mihinkään pajalle, kun lähinkin taitaa olla melkein 200km päässä ja ainut vetokoukullinen autokin seisoo pihalla pukkien päällä kone levällään. Tiellehhän toi mopo kuitenkin jättää, jos lähtee ajelemaan..
Pikkuvikoja, heleppo korjata

ss454

Lainaus käyttäjältä: Merimies-Toni - 26 heinäkuu 11, 11:14:07
Hyppypiuha vikatöpselin 1&2 een. virrat päälle. Ei vieläkään mitään koodeja....Vikalamppu palaa tasaiseen, oli piuha kiinni, tai ei

Marellin ruisku itsellä, niin Ecun kanssa ei voi auttaa. Mutta nyt koneen ääressä istuessa vain Clymerin opus sattui käsiin ja siellä hyppyjohtoa pyydetään käyttämään vain kaasumallin kanssa. Ja omastakin kikottimesta, kun noita koodeja olen yrittänyt kalastaa siis katsoa onko mitään vanhoja edes muistissa niin mielestäni virrat päälle ja pois jumpalla alkaa se vilkunta että ei koodeja (ilman mitään lankavirityksiä). Mutta kun tässä kuittaat, että ei koodeja oli piuha kiinni tai ei niin kuulostaa omituiselta.

Ymmärtääkseni sinullakin kai toimii tuo engine valo siten, että kun virrat päälle laitat sammuu se hetken päästä? Ja ohjeiden mukaanhan vasta tuon sammumisen jälkeen suotavaa startata. Ja tuleeko valo takaisin päälle samantien startin jälkeen?

Merimies-Toni

Valo tulee takaisin starttasi tai ei.

Mä löysin omasta Clymeristä vikakoodi ohjeet kaasari ja ruiskumalleille. Molemmissa sama hyppypiuha viritys, erona vaan hieman eri aloitus vilkutukset. Tää kirja on 2000-2005 FLS/FXS twin cam, second edition.

Täytyy yrittää vielä virtajumppaa
Pikkuvikoja, heleppo korjata

Merimies-Toni

Eipä auttanut virtajumppakaan....
Pikkuvikoja, heleppo korjata

Merimies-Toni

Soittelin Loimaalle V-Twin cityyn. Ei ole ainakaan heillä vehkeitä testata irrallista ECM:ää. Onkohan Suomessa kellään?
Viikon päästä pitäis lähteä viikon pari mopo reissuun, vähän heikolta alkaa näyttämään >:(
Pikkuvikoja, heleppo korjata

Kihveli

Mulla teki tyhjäkäynnille samaa rikkinäinen lämpöanturi, kiekat seilaili miten sattuu, pääasiassa helvetin korkeella.
Ohittaminen kannattaa aina

Kihveli

Mulla muuten ylimääräsenä alkuperäinen ECU joka sai aikoinaan väistyä thundermaxin tieltä Kokonaan siitä en viitti luopua, saattaa joskus vaikka tarvita :) Mutta lainalle joutaa jos sillä pääset reissuun.

ECU sijaitsee Kangasalla, postillahan tuo kulkee

Marko
0407190625
Ohittaminen kannattaa aina

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Merimies-Toni - 26 heinäkuu 11, 11:26:02
Lainaus käyttäjältä: flhx - 26 heinäkuu 11, 11:16:57

1-5 V välille kun osuu niin PITÄISI olla ok foorumien mukaan, mutta tuo ei kuitenkaan takaa että anturi olisi varmasti toimiva...Nämä "tiedot" siis jenkkifoorumeilta, itsellä ei tuosta kokemuksia. Samojen foorumien mukaan MAP ei pitäisi noin radikaalisti vaikuttaa, jossain kuvailtiin että viallisuuden huomaisi ajossa lähinnä siitä että tunne on kuin"vetäisit peräkärryä"...Tosin tuo topic oli kaasarillisen laitteen MAP:n testauksesta.(juu,niitä on kuulemma kaasaripeleissäkin,TC-koneisissa,VOESin taisivat korvata)

Tein vielä tollaisen hyppypiuhan, että pääsin kone käynnissä mittaamaan. Tyhjäkäynnillä antaa n. 8V, Kierroksilla melkein 20V. Ihan tasaiseen nousee kierroksien mukaan.

Mites tuo jännite noin korkealle nousee? Onko myös akun latausjännite noin ylhäällä? Onkohan jännitteensäätäjä kunnossa?
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Merimies-Toni

#23
Akun jännite OK

Minä näistä mitään ymmärrä, mutta Clymeri väittää, että CKP on inductiivinen, eli minun sähköopilla tekee itse oman jännitteensä, eli ei pitäisi olla riippuvainen akun jännitteestä. Mitataan ainakin useimmissa autoissa vaihtovirtapuolella. Tää voi olla ihan puutaheinääkin, että älkää nyt kukaan tätä mitenkään totena ottako.

Onko hajua mitä ton anturin pitäis antaa ruiskukoneella kierroksilla???? Noi jenkki foorumin arvot taisolla startilla / tyhjäkäynnillä???
Pikkuvikoja, heleppo korjata

Merimies-Toni

Lainaus käyttäjältä: Kihveli - 26 heinäkuu 11, 13:15:33
Mulla muuten ylimääräsenä alkuperäinen ECU joka sai aikoinaan väistyä thundermaxin tieltä Kokonaan siitä en viitti luopua, saattaa joskus vaikka tarvita :) Mutta lainalle joutaa jos sillä pääset reissuun.

ECU sijaitsee Kangasalla, postillahan tuo kulkee

Marko
0407190625

Oliko tuo saman ikäisestä pyörästä? Mulla oli tälläiset notulit boxin takana:
FLSTCI/TFI/FXSTI/TBI/TDI
32612-01A
12229100

Voishan tuon käydä hakemassakin, jos tässä nyt ei yhtä äkkiä jotain ratkaisua tule. Ei tästä taida tulla kuin reilu 150km matkaa, saan heitettyä ainakin konjamiinipullon samalla, jos maistuu.

Ja alkaa menemään sen verran hermo tohon mopoon, ettei tällä korjausvimmalla ole enää mitään tekemistä järjen kanssa (jos koko harrastuksellakaan on). Viime kesänä meni 3000km jälkeen takapyörän laakeri, Tänä kesänä 1000km jälkeen runko eturenkaasta ja 2000km jälkeen alkoi tuo ruisku temppuilemaan....2-3 viikkoa olis vielä tätä kesää jäljellä ennen Atlantin aaltoja, että vähiin uhkaa taas mailit jäädä
Pikkuvikoja, heleppo korjata

Merimies-Toni

Lainaus käyttäjältä: Kihveli - 26 heinäkuu 11, 13:11:32
Mulla teki tyhjäkäynnille samaa rikkinäinen lämpöanturi, kiekat seilaili miten sattuu, pääasiassa helvetin korkeella.

Tätä mäkin ensin epäilin. Tuntu vaan oudolta, kun oireet muuttui yhtä äkkiä päinvastaiseksi, eli nätti tyhjäkäynti, mutta ei kestä kaasua. Lisäksi ei saa vikakoodeja ulos. Yritin anturia mittaillakkin, mutta on niin vittumaisessa paikassa, ettei oikein tankkia irroittamatta päässyt mittarilla anturille. Jotain lukuja siinä vilahteli, mutta en nyt löytänyt mitä arvoja sen pitäisi ehjänä antaa. Letukasta meni joskus lämpöanturi, teki sitä, ettei lähtenyt kuumana käyntiin ja jos lähti, niin savutti helvetisti....Näytti -40 C jatkuvasti.
Pikkuvikoja, heleppo korjata

Kihveli

Joo 2001 softailista on tääkin boksi

boksin takana
FLSTCI/TFI/FXSTI/TBI/TSI/TDI eli sama mutta TSI lisänä
32766-01
12204780

Luulishan tuon käyvän jos saman vuotisesta jakkarasta on, vaan mistäpä noista tietää.

Tuu hakeen pois, toki pistän postiinkin. Paa viestiä/soita.

Ohittaminen kannattaa aina

Kokkonen

Vielä noihin jännitteisiin, vaikka manuaali on jo pakattuna  :)  ja ittellä ei ole ruiskukonetta. Eiks sinne anturille kuitenkin mene tasajänniekin?  Pulssiulostulo lienee ok, kun jännite nousee yli 1 voltin. Muistaakseni.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Lyytinen

Ei kyllä ole mitään hajua mistä puhun, mutta eikös sieltä nimenomaan pulssi pitäisi tulla, että just tietyllä aikaa suhauttaisi. Ja jos saan arvata, niin se pulssi on vielä aina tietyn levyinen elikkä jännitemittarilla jos katsoo, niin se näyttää lähinnä tasajännitteeltä.

Merimies-Toni

#29
Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 26 heinäkuu 11, 17:08:18
Vielä noihin jännitteisiin, vaikka manuaali on jo pakattuna  :)  ja ittellä ei ole ruiskukonetta. Eiks sinne anturille kuitenkin mene tasajänniekin?  Pulssiulostulo lienee ok, kun jännite nousee yli 1 voltin. Muistaakseni.

Itseasiassa ei mitään hajua, mutta 2 piuhaa menee anturille. Anturi antaa vaihtovirtapuolella 5-18.5 V jännitettä riippuen kierroksista, nousee tasaisesti kierrosten mukaan (en uskaltanut ihan rajoittajaan kierrättää, kun ei tiedä pelaako se edes??, että max varmaan 20V pinnassa ::)) Mun käsittääkseni sinne anturille ei enää tasajännitettä sovi 2:ta johtoa pitkin tohon sekaan menemään, eikä induktiivinen anturi pitäisi pulssia kaivatakkaan. Toisaalta en näistä sähköhommista väitä ymmärtäväni sen enempää, kuin sika satelliitista, että korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä.
Kerkesin jo kasailemaan jännitteen säätäjät ja muut hilppeet liittimien päälle, muutenhan sen mahd. pulssin äkkiä kävisi tosta mittailemassakin....
On tää analogisen miehen elämä vaikeaa digitaalisessa maailmassa :P
Pikkuvikoja, heleppo korjata