Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

SE 120R kone

Aloittaja jty, 23 heinäkuu 11, 17:15:32

« edellinen - seuraava »

harleypilot

Kysy Loimaan V-Twin Citystä jos Atella olis aikaa perehtyä tohon

Itse suhtaudun varauksella V-twin Cityn osaamiseen. Kaverinin osti sieltä uuden Road Kingin johon laitettiin powercommander. Kaverini tiedusteli mikä mappi siinä on niin sai asentajalta katseita tyyliin; oleks tyhmä.
Pyörä kävi huonosti, kulutti bensaa ihan liikaa, vertailupyöränä oli piristetty FLHX joka meni huomattavasti pienemällä.

Kun asiaan paneuduttiin niin havaittiin että V-Twin city oli laittanut siihen ihan väärän mapin?
Tämä näistä ns. ammattilaisista. Kaikki kannattaa itse penkoa ja selvittää.

Mauri H.

Lainaus käyttäjältä: harleypilot - 26 huhtikuu 12, 09:28:21
Kysy Loimaan V-Twin Citystä jos Atella olis aikaa perehtyä tohon

Itse suhtaudun varauksella V-twin Cityn osaamiseen. Kaverinin osti sieltä uuden Road Kingin johon laitettiin powercommander. Kaverini tiedusteli mikä mappi siinä on niin sai asentajalta katseita tyyliin; oleks tyhmä.
Pyörä kävi huonosti, kulutti bensaa ihan liikaa, vertailupyöränä oli piristetty FLHX joka meni huomattavasti pienemällä.

Kun asiaan paneuduttiin niin havaittiin että V-Twin city oli laittanut siihen ihan väärän mapin?
Tämä näistä ns. ammattilaisista. Kaikki kannattaa itse penkoa ja selvittää.

Ei viitisis sanoa että en usko, joten sanon että meniköhän ihan noin  ;D

Kyllähän se niin on että jos PC:n loimaalta ostat niin se kartta tehdään dynossa pyöräkohtaisesti. Jos kertomasi on totta niin tulee mieleen asiakas joka ei ole halunnut maksaa säädöstä vaan on pyytänyt arkistosta jonkun sinnepäin-kartan. Kyllä se vika on sitten asiakkaassa jos se ei toimi halutulla tavalla.

Minä olen kolmesti Loimalla säädättänyt fillareitani, ja en voisi olla tyytyväisempi, Atte on viimeistä partakarvaa myöten rautainen ammattilainen.

Niin ja neljäs kerta tulee tänä kesänä, kun eukon sporttiin pitäisi kanssa karttaa hieroa.
Fat Bob 2008
XR1200 2009

Hemuli

Mä myös vähän epäilen tuota kommenttia (joka sitäpaitsi kirjoittajan ensimmäinen postaus tällä taululla ;)). Kiireessä sattuu mitä vaan ja tarinalla on aina kaksi kertojaa. Sinänsä ikävä että omasta tekstistäni lainatussa pätkässä mainitaan henkilön nimi joka sitten yhdistetään tällaiseen "palautteeseen". Atte osaa työnsä lisäksi myös asiakaspalvelun jalon taidon ja arvosta häntä erittäin korkealle tässä skenessä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jty

Kyllähän Attea kaikki kehuvat ja miehen kanssa messuilla juttelin ja oli kyllä kiinnostunut katsoon projektin läpi. Probleemahan on tietty vaan ajankäyttö kun säädettäviä muuttujia piisaa.

Harikka

#49
Lainaus käyttäjältä: harleypilot - 26 huhtikuu 12, 09:28:21
Kysy Loimaan V-Twin Citystä jos Atella olis aikaa perehtyä tohon

Itse suhtaudun varauksella V-twin Cityn osaamiseen. Kaverinin osti sieltä uuden Road Kingin johon laitettiin powercommander. Kaverini tiedusteli mikä mappi siinä on niin sai asentajalta katseita tyyliin; oleks tyhmä.
Pyörä kävi huonosti, kulutti bensaa ihan liikaa, vertailupyöränä oli piristetty FLHX joka meni huomattavasti pienemällä.

Kun asiaan paneuduttiin niin havaittiin että V-Twin city oli laittanut siihen ihan väärän mapin?
Tämä näistä ns. ammattilaisista. Kaikki kannattaa itse penkoa ja selvittää.
Mie suhtaudun suurella varauksella toho kommenttii. Muunneltua totuutta ja asiantonta mustamaalausta. Atte on miun moppoo laittanu/dynottanu monta kertaa ja aina oon lähteny tyytyväisenä kotio. Mie oon Maurin & Hemulin kanssa sammaa mieltä Atten osaamisesta.
-Harikka-
-01 ChromeTrain 1550, 104.4hp & 162Nm[

harleypilot

Powercommanderin vaihtaja ja softan lataaja ei ollut Atte. Joten en tässä arvio hänen ammattitaitoaan. Toinen tuttavani on tettänyt kaikki kisakoneet Attella ja ollut niihin erittäin tyytyväinen.

Ei tätä ole meinannut uskoa moni muukaan. Tässä faktoja. Pyörä 2011 Road King. Ostettiin uutena V-Twin Citystä näin ollen Loimaalla siihen vaihdettiin ilmanputsari ja samalla Powercommander koska he eivät suostuneet laittammaan SE Race Turneria eivät kuulemma pelaa sen kanssa. Kaverini ajoi  sillä viimekesän ja lopulta Elokuussa rupesi tutkimaan asiaa silloin selvisi että siinä on väärä mappi.
Näin vakio installatiossa ei ole montaa muuttujaa, ei niin montaa että saisi mennä noin paljon metsään.
Kaikki siinä pajassa ei ole Atteja, se täytyy muistaa. Myös se jos pyörään pyydetään tekemään moottorin ohjausyksiköän vaihto ja softan päivitys niin sen olisi toimittava. Onni onnettomuudessa oli se että pyörä kävi rikkaalla jos tilanne olisi ollut päinvastoin seurauksia voisi vain arvailla.


Hemuli pisti että oli eka kirjoitus tänne niin olikin. Olen seurannut aikani mutta kun on asiaa niin kirjoitan. Hemuli aloitti tämän tyylin ammutaan sanan saattaja.
Meillä on kaksi korvaa ja yksi suu. Käytettäköön niitä samassa suhteessa.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: harleypilot - 27 huhtikuu 12, 09:36:45...Hemuli pisti että oli eka kirjoitus tänne niin olikin. Olen seurannut aikani mutta kun on asiaa niin kirjoitan. Hemuli aloitti tämän tyylin ammutaan sanan saattaja...

Tarkoitin tuolla kommentillani sitä että kovin useasti kun joku sanoo jotain negatiivista jostain liikkeestä tai jonkun toiminnasta on kyseessä uuden nimimerkin ensimmäinen viesti ja jää usein myös ainoaksi. Sitä ei ollut tarkoitettu mitenkään henkilökohtaiseksi loukkaukseksi vaan yleiseksi huomioksi tällaisesta asiasta. Monesti kun tarkemmin yksilöimättä heitetään negatiivista kommenttia se tehdään turvallisen nimimerkin takaa ja usein on huomattu että jopa enemmän kirjoittava saattaa perustaa uuden nikin vain tällaista varten. Kiitos täsmennyksestä ja muistetaan että myös ammattilaisetkin ovat vain ihmisiä. Virheitä sattuu kaikille.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ss454

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 27 huhtikuu 12, 09:45:00

Kiitos täsmennyksestä ja muistetaan että myös ammattilaisetkin ovat vain ihmisiä. Virheitä sattuu kaikille.


Tämä muuten dilemma asiakkaalle joka tietää asioista, mutta ei ehkä jotain työtä voi itse tehdä. Haluttaisi kovasti valvoa työskentelyä niskan takana, mutta jos vähänkään enemmän höpöttävä asentaja niin itse saattaa omilla jutuilla häiritä sen ammattilaisen töitä. Ja oli ala kuin ala, niin ei se maksava asiakas siinä niskan takana koskaan helpota sen tekemisen tuskaa.

Eigga

Hey!
Mites täällä menee?
Kyllä sä closed loopin tarviit tuolle padalle. Pistä laajakaista lamdat ja T-max tai Daytona twin tech.
Toivottavasti olet jo sisäänajon tehnyt?


jty

Lainaus käyttäjältä: Eigga - 10 kesäkuu 12, 21:25:19
Hey!
Mites täällä menee?
Kyllä sä closed loopin tarviit tuolle padalle. Pistä laajakaista lamdat ja T-max tai Daytona twin tech.
Toivottavasti olet jo sisäänajon tehnyt?
Joo vehje käy ja kukkuu, toista tuhatta mailia on jo alla eli sisäänajo tehty. Kartat on ihan suht ajokunnossa mutta jossain vaiheessa pitää viedä vielä johonkin missä saa laajakaistalamdat kiinni ja rauhassa pistää nuo VE-taulut kohdalleen dynon kanssa jotta näkee mihin voi pistää closed loopin ja issä mennään lasketulla. Lisäklsi haluan katsoa nuo sytyskartat kohilleen ja vertailun vuoksi kokeilla miten VE-karttaan vaikuttaa jos avaa Supertrapin "race cap"illa. Sitten kun noi on kohillaan niin voi pelata AFR kartalla miten sattuu huvittamaan (tehoa/taloudellisuutta).

jty

Pientä päivitystä tähänkin. Pata ollut alla nyt pari kautta ja on se hieno ajella. Kuumana vain tahtoo käydä ja kaupunkiruuhkissa heittää EITMS päälle eli rupee tyhjäkäynnillä nostamaan kierroksia. Öljynä olen käyttänyt redlinen 20w60hd jotta voitelis mutta nyt alkanut syömään öljyä. Puristukset takasylinterissä laskeneet niin että 205psi edessämutta  takana vain 185psi. Tiraus öljyä sylinteriin niin paineet nousi eli männän renkaita epäillään.
Kone säädetty dynossa mutta viritettty suhteellisen rikkaalle (13.5-14.1 AFR) ja tulpat kyllä tosi mustat muttei tosin öljyiset. Viime talvena ero oli pienempi.

Arvon tässä että pitääkö avata ja mitähän sieltä löytyy. Onko neuvoja?

jty

#56
Avasin yläkerran, ja palokammiot oli varsinkin takana hirveessä karstassa, oli varmaan puristukset noussu  kun karstaa oli semmone millin kerros kannessa ja männässä. Sylinterit oli suorassa ja pyöreet 0.02mm (0.0008") toleranssilla ja männänrenkaatkin ihan näytti silmälle olevan kunnossa, toisin sylintereissä näkyviä pystyraitoja mutta ei mielestäni hälyttävää. No pistän kuitenkin uudet renkaat. Putsailin männät ja putsasin ja vähän kiillottelin kansia ja tilasin cometicilta hiukan ohuemman kannentiivisteen niin saan squishin siihen 0.03 tuumaan.
Pähkäilin että tuommoista karstaa ei saa aikaan noilla afr:illä ja päädyin siihen että ainakin osasyyllnen on kampikammion huohotus imusarjaan, aina kun putsarin avaan niin siellä on semmonen pien öljylätäkkö. Porasin suodattimen takalevyn huohotuskanaviin ulosotot ja tukin reiät imusajaan niin öljyhuohotus menee sinne minne pitääkin eli maahan.
Tarvii vielä mittailla nuo kansien tilavuudet että ovat samat.
Lisäks vaihdan Gaterman 1023 nostajat jotka pitäs olla hiljasemmat. Vanhat oli SE A-sarjaa ja pinnoilla sellainen kromin harmaantuma. Liskäks paan jagg:in öljynjäähdyttimen.
Kartan vaihdan closed looppiin cruisealueella. En ollukkaan näköjään tänne päivitelly mutta koneen SE pro super tunerin VE-kartat oon säätäny dynossa kohdalleen ammattilaisten avustamana. Kartan versionumero on 098  ;D

jty

#57
Nostajien rullat oli hieman kulahtaneen näköiset ja kun tiirailin nokkia niin myös nokat oli hieman kulahtaneen näköiset, etenkin takasylinterissä. Sileiltä yhä tuntui kuitenkin sormelle.