Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

SE 120R kone

Aloittaja jty, 23 heinäkuu 11, 17:15:32

« edellinen - seuraava »

jty

No niin, ennenkuin edes sain selville käykö tuo Wegner X (eli 2-1-2 putkisto) 2009-aiempiin niin selvisi että
a) niillä on työn alla 2-1: SE 120R with Wegner 2 1
b) toi Wegner X maksaa USAssakin n. tuhat euroa enemmän kuin Supermegit
joten pitelin hetken luottokorttiani otsaa vasten ja panin sen sitten hiljaa takaisin lonpakkoon Pitää nyt sit vaan tyytyä tohon 132 hp / 177 Nm Tasoon  ;D

Ostaa sitten vuoden päästä tuon Wegnerin 2-1:sen

Kokkonen

#16
Jokos motti on paikallaan?

Luin tuossa juuri, jotta Itävallassa Grazin diileri lupaa asentaa tuon mosan myös 2002 Dynaan ja Touring malleihin sekä Softaileihin 2007 alkaen. Virallinen ilmoitus sopivuudesta lienee tämä:
"The Harley SE 120T engine has a limited production run each year and is currently offered only in Twin Camâ,,¢ Alpha and Beta configurations. Fits ’06 and later Dyna  models, and ’07 and later Softail  and Touring models."

Edit: typo
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Mauri H.

Ymmärtääkseni tehdas toi jo ajat sitten markkinoille myös 88-koneeen korvaavan 120R - moottorin.

96-pohjaisen sovittaminen 88:iin on aivan liian iso homma että sitä saisi mitenkään fiksusti perusteltua, ja halukkaita vanhemman pyörän omistajiakin tuntui riittävän.
Fat Bob 2008
XR1200 2009

jty

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 26 lokakuu 11, 09:04:32
Jokos motti on paikallaan?
ei ole, kaikki roippeet odottaa konttia joka tällä tietoa olisi lähdössä ensi kuussa.
nyt tässä yrittänyt selvittää, mitä ylimääräistä puuttuu kun mulla on vaan perus tallityökalut
esim meneekö jotain laakereita uusiks ja tarviiko kytkimen vaihto jotain ihmeellistä

jty

Päivitystä tilanteeseen: Rapakon takana alkaa jo olla kokemusta ja maileja alla moottorilla. Jonkun verran ollut huolta kompensaattorin kestävyydestä, moottoriinhan pitää hankkia erikseen Screamng Eagle kompensaattori, mutta hajonneita ei ole vielä raportoitu.

Sen sijaan yhdestä 25 tkm ajetusta koneesta oli venttiilinostajat menneet huonoon kuntoon, nokka-akselin päällä oleva rulla oli kulahtanut mutta nokka-akseli oli kunnossa. Ongelmaksi epäiltiin koneessa olevia todella jäykkiä venttilijousia ja huonoa öljynkiertoa kovilla kierroksilla. SE nostajissa tuota pintaa ei ole ilmeisesti kovenettu. Öljyinä oli kyllä ollut monenlaisia, mutta laadukkaita vaihtoehtoja.

Olisiko täällä viisaita ajatuksia tuon tienoilta? Kokemattomana aloittelijana ajattelin varautua ja pistää samaan pakettiin tilaukseen Wood Performancen kovan luokan nostajat, hintaa tulee joku reilu parisataa lisää mutta eipähän sit tartte murehtia. Mietiskelen tässä vaan ääneen että kannattaako noi nostajat pistää heti sisään ennen koneen pulttaamista paikalleen vaiko ajelisko yhden kauden ja katsois sitten mitä tarvitsee laittaa. Ei oikein innostais purkaa pakasta vedettyä konetta heti kättelyssä.

Kiiski

#20
Herää! Siitä nostajasta on se laakeripoikinu, jos kerran nokka säilyny ehjänä. Ja ihan varmasti on karkaistu se nostajarulla siinä nostajassa. Noita nostajia aina aika ajoin porsii ei voi mitään, eli ne Woodin nostajat on sulle aivan turhat. (Osta seuraavaksi S&S:n moottori ne toimii.)


edit. aamu nikotiini taso pikkasen ehkä alhaalla kun tätä kirjoitin.

Mauri H.

En mäkään turhaan hermoilis nostajista. Noita koneita on myyty hemmetin hyvin jenkeissä suhteututtuna hintaan, ja jos yhdesta on nostaja poikinut niin aika huono mäihä saa olla että sama vika kohdalle osuu.

Tossahan on melkoisen kireät nokat, ja nostajat tulee jostain halpatuotantomaasta, joten sattuhan sitä.

Jos niitä nostajia pitää uusia niin Woodsit mäkin sinne laittaisin kyllä.
Fat Bob 2008
XR1200 2009

jty

Kiitos pikaisista kommenteista, kone siis vaan paikalleen kun tulee ja ens kesänä ajoa.

jty

Pikku päivitystä edistyksestä, moottori saapuu tuossa ensi viikonlopun tietämillä. Vanha kone on nyt purettu ja lähden tästä vielä ottamaan öljypannun irti ja putsaamaan pohjalle jääneet mössöt.
Olisiko teillä kokeneilla neuvoa kannattaako ensiövetoa tms jotenkin nyt erityisesti puhdistella tai pestä tai jotain muuta kätevää kun pyörä nyt on jo suht atomeina ja menis helposti samalla vaivalla purkamiset? Kuinka paljon kannattaa noita pultteihin ja reikiin jääneitä kietrrelukituksia putsailla ja millä?

Hemuli

Kyllähän ne vanhat lukitteet kannattais putsata pois, hommaan on ihan erikoistyökalunsa mutta sellaisen voi tehdä itsekin - otetaan pultti jossa sama kierre kuin putsattavassa reiässä ja vedetään rälläkällä pari pituussuuntaista viiltoa siihen. Kierrelukite kerääntyy noihin viiltoihin mutta pultti ei ota metallia mukaansa niinkuin helposti tapahtuu kierretappia käytettäessä.

Eikös sulla ole enska nyt muutenkin auki kun kone vaihtuu? Ei kai kunnon pesu mitään haittaa, saa ne pienet metalihiukkaset pois mitä aina tulee starttikehästä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jty

Kiitos vinkistä, pitääpä katsoa noi pultit läpi jä käydä hankkimassa muutamia pitkiä samankokoisia. Ja kyllä enska on auki, sitä nimenomaan pähkäilin että maksaako vaivan paljutella niitä. Kai nuo kärsii ihan tavallisilla bilteman tehoautopesulitkuilla pestä vaikka tuo pääakselin laakeri on kopassa kiinn? Bensan kanssa en oikein täällä sisällä viitsis laajamittaisesemmin läträämään

Hemuli

Bensa nyt on pesuaineena vähän muutenkin vanhanaikaista kun on näitä turvallisempiakin. Eihän nyt kuula/neulalaakerit pesusta itteensä ota.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski

Nyky bensa on kyllä niin last season pesuaineena. Nyky bensan lisäaineet on sen verran myrkyllisiä että kaikenlainen iho ja muu koskettelu on todella epäterveellistä. Ja tämä on fakta, jos ei bensa ikinä ole ollut terveellisten aineiden joukossa kovin kärkisijoilla niin nyky bensa on kokenut järkyttävän romahduksen kyseisellä listalla.

Rautahauli

Ei taida sitten päteä enää sanonta että bensa osien pesuun, alkoholi juotavaksi ja nitrolla ajetaan. ;)
FXEF-81

jty

No anatakaas ny ammattilaiset sit hyviä vinkkejä aineista, mulla kun sattuneesta syystä on valitettavasti toi pesuainepuoli jääny hiukan huonolle osaamiselle