Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

SE 120R kone

Aloittaja jty, 23 heinäkuu 11, 17:15:32

« edellinen - seuraava »

jty

Kesän reissujen jälkeen tuntuu tuo 96 kone RK:ssa niin kovin nuhaiselta ja kun tässä big borea mietin niin törmäsin tuolla HD racing parts luettelossa sivulla 20 olevaan vaihtopataan. Ikävä kyllä mitä enemmän asiaa pyörittelee niin sitä enemmän tuota tekee mieli. Onko kenelläkään mitään kokemuksia/ajatuksia tuosta? Voimansiirtoa ja kytkintä pitänee ainakin vahvistaa. Pakoputket ja käyrät myös ja ilmeisesti myös imupuoli kokonaan. Silti tekee mieli kun hullu puuroa. Puhukaa nyt joku mulle järkeä. Kyseessä 2008 FLHRC

trumpetti

ei tuu muuta järkevää mieleen muutakuin osta pois jos pätäkkää on kuitenki se mielessä pyörii maailman tappiin ja eikös nuo kiljuvan kotkan laitteet ole aika luotettavia vehkeitä

jty

#2
Tuli sitten pistettyä pata tilaukseen. Tulipahan talveks hommia. Tossa fiilistelyä

trumpetti


Eigga

Moi!
Voisitko päivittää tänne tietoa kun homma edistyy.
Fifty-Sixty, kohta lähtee tilaus täältäkin...

jty

Ok pistetään tietoo. Tilasin koneen ja tilpehöörit USA:sta, tämä onnistui koska pyörä on alun perin jenkki (eli siinä on ameriikan VIN) ja mulla on paikallinen luottokortti. Diilerit vaatii VIN numeron ennenkun tilaavat vehkeen tehtaalta. Vehkeitä ei oo kellään varastossa vaan ne tilataan tehtaalta ja tehdas rupee sitten tekemään, 60 päivän toimitusaika diilerille. Että pitkäks menee. Pitkään kaivelin myös mitä muuta roipetta pitää tilata - tarkkaan ottaen -  ja päädyin seuraavaan listaan:


ComponentVendorNameProduct ID
ExhaustSuperTrappSuperTrapp 2:1 SuperMeg Chrome828-71576
ClutchBanditSportsman824-398
Air FilterBC Gerolamy #OF522R-2 WITH specific backing plate adaptor
Air CleanerHD or DohertyPower PACC backing plate OR SE PRO AC? OR 29515-08
Air cleaner logoHDscreaming eagLe air cLeaner trim ring29503-07
Throttle bodyHDscreaming eagLe Pro high-fLow 58mm efi throttLe body Ð eLectronic throttLe27713-08
High-flow injectorsHDscreaming eagLe Pro high-fLow inJector Kit27797-07
ACR HarnessHDSCREAMINg EAGLE AUTOMATIC COMPRESSION RELEASE WIRING HARNESS70623-08
CompensatorHDScreamin' Eagle Big Twin Compensator40274-08A
EngineHDscreaming eagle Pro se120r high- Performance crate motor19220-12
EFI tunerHDscreaming eagle Pro suPer tuner32109-08B
EFI tuner swHDscreaming eagle Pro suPer tuner softWare With smart-tune32111-12
EFI cablesHDscreaming eagle tuner caBle Kit32184-08a

Nuo on nyt tuota ilmansputsari ja backing platea lukuunottamatta tilauksessa. Huomattavia asioita oli mm. että lähes mikään kytkin ei kestä noita vääntöjä, ainoot mitkä ei luista oli toi tilaamani Bandit sportsman, joka on pikkupaja ja toinen mahdollinen oli Rivera-Primo Pro clutch kultaisella jousella ja TPP:llä (vempele joka vähentää ahvan tarvitsemaa voimaa). Imupuolella kaasari ja injektorit tarvii avata 58-milliseksi ja siellä ilmanputsari pitää valita hyvin ettei turhaan hukkaa hepoja. R&R cycle overflow lienee parhaasta päästä mutta mä päädyin tuohon BC gerolamy pikkuputiikkiin että ei puske jalkaan vaan näyttää ihan alkuperäiseltä. Nyt pitäs vielä sit katsoo toi backing plate joko Screaming Eagle 58mmtai mieluummin paremmalla kurkulla varstettu doherty. Kommentteja otetaan vastaan.  Pakosarjapuolella mä päädyin ihan perus supertrapp 2:1 supermeg:iin joka tulee olevan tässä rajoittavin tekijä. Jos optimoisi hepoja niin pitäis laittaa Wegner X tai D&D xxxzilla - mutta noita on huonosti saatavissa tähän vanhempaan runkoon ja en oikein ole innostunut siitä helvetinmoisesta metelistä mitä ne sit pitää. Säätöyksiköksi otin tuon MoCon proracetunerin vaikka parempiakin ois löytyny - TTS vaimikäsenytoli - mutta aattelin että kun sen vien täällä sit lopulta dynotukseen ja tunetukseen niin hyvä olla tommonen peruspalikka mitä useimmat varmaan pystyy säätään. Tosin tää varmaan menee tohon Nurmijärvelle mikäli kyseinen herra suostuu homman keväällä ottamaan.

Mutta nyt odotellaan että hilppeet tulee kaliforniaan josta ne sitten jossain vaiheessa saadaan tänne Suomeen. MItään tuskin tapahtuu kuitenkaan ennen joulua.

jty

Sen verran vielä ton moottorin saatavuudesta että siitäkin on erikseen 2011 ja 2012 malii - eli part number loppuu joko -11 tai -12. eBayssä on pari -11 myynnissä (aika kovaan ylihintaan imo) ja näissä koneissa on eroa niin että -11 on SE PRO COMPENSATOR mukana mutta -12 se pitää tilata erikseen. -12 mallissa on uusittu öljypumppu ja billet cam plate -- näistä kommentteja on tosin ollut että ei kumpaakaan uudistusta oikeesti tarvitse ellei vedä oikein kireelle.

jty

Niin ja siis projektin tavoitteena on 200Nm takarenkaalta - joskin voi olla hiukan yläkanttiin tahtotilat

Eigga

Kiitos jty! Hyvää ja selkeää tietoa.

Tarkennuksena vielä, eli konetta ei voi tilata suomipyörään?
Pitää löytää joltain oikean vuosimallin Domestic VIN vaikka lainaksi, jotta tilaus lähtee eteenpäin?
Toimitus vain USA -osoitteeseen (Dealer?), josta apureiden avulla rahtipaketti suomeen?
(En haluaisi olla HD-Europen kanssa missään tekemisissä)

Thanks,

jty

En tiedä saatko suomi-VINillä, voithan kokeilla mut epäilen. Jos sulla on 2007 tai uudempi bagger niin siellä oli ne pari (viime vuoden) konetta eBayssa: toi ja toi -- nihin ei tarvi tota mun osalistassa olevaa compensator:ia ostaa vaan se tulee mukana.

Pistä PM jos haluut tietää tarkemmin kenen kanssa asioin

jty

No niin, kone saapui Kalifornian välivarastoon. hieman kylmäs kun oli pahvilaatikosta (!) nurkka trukilla puhkaistu mutta ehjä se oli

Mauri H.

Moottoripornoa. Odotetaan isolla mielenkiinnolla lopputulosta, Ameriikan ihmemaassahan noista on penkitetty 135-150 hv pyörätehoja, setupista riippuen. Supermegs taitaa tarvita closed end capilla joku 30 levyä tuolle moottorille.
Fat Bob 2008
XR1200 2009

jty

Joo saapa nähdä miten noi supermegit pelaa, valitsin ne ihan pokkana säätöominaisuuksien takia - teoreettisesti ne lienevät systeemin rajoittavin tekijä. Mulla ei oo mitään käsitystä miten noi open/close end ja levyt vaikuttaa, joku vois mua hiukan siitä valistaa lisää.Tavoitteena ei oo kuitenkaan ottaa ihan vimeistä heppaa siellä yli 6000 kierroksen irti vaan hyvin käyttäytyvä touring-moottori jossa väännnöt piisaa vähän painavampaankin kuormaan tuossa 100kmh yläpuolella. Hieman itse asiassa huolettaa kuinka tulee käyttäytymään kaupungissa pienissä nopeuksissa - voi olla ettei ykkösellä uskalla ajella ollenkaan  ;D

Mauri H.

Open end cap vastaa n. 10-12 ylimääräistä diffuusorilevyä, toki nostaa melutasoa myös mutta noin tehokkaan koneen kanssa se on vaan siedettävä, pitäähän myllyn saada hengittää :D

Tuossa Supertrappin sivuilta aiheesta keskustelua, vaikka Supermegs on hyvä putki (omassa Bobissa sellainen myös) alkaa se olemaan hiukan pieni tuolle hirviömoottorille, siksipä Supertrappkin suosittelee Wegnerin 2-1-2 - putkea jossa on kaksi Supermegsin säädettävää vaimenninta. Todella laadukkaan oloinen rööri, hinta vaan sen mukainen.

Itseasiassa tuo putki on nimenomaan suunniteltu tuon koneen kanssa käytettäväksi.

http://forums.supertrapp.com/showthread.php?t=1516
Fat Bob 2008
XR1200 2009

jty

Per*ele olipa hyvä spottaus. En ollut tajunnut että noissa Wegnereissä oli Supertrappin mufflerit. Tarviipa tarkastaa saako ne ripustettua tohon 2008 kingiin