Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Cv keihin Rautapäähän

Aloittaja Pietari, 05 heinäkuu 11, 17:36:14

« edellinen - seuraava »

Pietari

Tulipa hommattua cv-keihin tuohon emännän rautapäähän (tai omaan soveliin, kokeillaan ny ensin Woimamoottorille).Minkäs kokoisilla suuttimilla kantsis alkaa kokeileen?Cv ollut ennen softailissa ja suuttimet 45 ja 180...nyt menossa 900:seen -71 rautikseen?Entäs 1200 soveliin suuttimien koot ?
Imusarjan adapteri tilattu, sellainen alumiinilätkä, olisko muuta huomioitavaa kiinnityksen suhteen?Vaatiiko jonkun ylimääräisen tuen kaasarin etupuolelle, putsarin ja kaasarin väliin kenties?

Hemuli

Rautapää vaatii huomattavasti isomman välialuesuuttimen kuin mikään evo - mulla taitaa nyt olla 52 ja pääsuutin 180, voisin kokeilla viiskymppistä ja muistelisin että joku sai toimimaan neljäkasilla.

CV ei tule millään kiinni imusarjaan, siksi se pitää kiinnittää joko ilmanputsarin pohjalevyllä tai erillisellä kiinnikeraudalla kansiin tai muuhun sopivaan paikkaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kokkonen

Tämä on tuolta CV:n säätö aiheesta lainattua
Lainaus käyttäjältä: Kokkonen
Meillä 1000 cc Rautapää, vm. -80.
Laitoin siihen CV:n, Mikunin HSR42 kumisella imusarjan adapterilla. Kaasuttimessa oli vakiosuuttimet paikallaan, välialue 45, pää 175, neula N65C, VOES on asennettu. Ja niilläkin pelas hyvin.
Mutta oli käyntihäiriöitä ja muutin arvoja seuraavasti: Nostin ensin neulaa 0.8 mm prikalla, pääsuutinta avarsin, vaikea sanoa, mikä koko nyt on, olisko joku 185. Myös välialuetta kairasin, se lienee jotain 45+ (46....47 ).
Mutta jälkeenpäin selvisi, että huonoon menoon syyllinen olikin pakoventtiilin ohjurit. Rautapää on silti edelleen noissa jälkimmäisissä arvoissa ja hyvin kulkee, ei mitään syytä muuttaa takaisin alkuperäiseen.
Masinaa on hieman laitettu.
Nokat: imu P, pako PB+, kansien kanavat muokattu, männät Wiseco 10:1, venttiilit vakiokokoa, sytkä Crane HI-4 Single, Cranen puolalla.

Edit: Tietty jäi kaikkein olennaisimmat tiedot pois, eli ilmanputsari on käppäkeihinistä sovitettu, tavallinen pyöreä, olisko 6 - 7 tuumaa halkaisijaltaan, accelin suodattimella ja pakoputket edelleen erilliset Screaming Eaglen vaimentimilla, jotka lienevät Evo-Sporttiin tarkoitetut.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Pietari

Tuoltahan selvisi koko asia, oli jääny huomaamatta koko ketju.
Kiitoksia.

okassu

Minulla 85 1000cc rautapää 10.1 wisecot paksulla kannen tiivisteellä, PB+ nokat N65c neula ja 50 pilot

Pääsuutin 180 liian pieni.....200 liian suuri ;)   180 suuttimella just meni sataa nyt 200 suuttimella 134Km/h ja kun kaasua löysää niin alkaa vaan kiihtymään eli veikkaisin 185 tai 190 pääsuuttimelle sopivaksi.

T Kari

annek

Täällä on melko sopiva valmis ketju, joten tungen kysymyksineni tähän: millaisia ilmanputsareita teillä on rautapää-cv yhdistelmissä ollut?

Reippaahkossa kiihdytyksessä köhimisen syyksi paljastui tämä ilmanputsari, ja se ei valitettavasti toiminut ilman filtteriäkään. Alkuperäisellä ilmanputsarilla toimii mopedi (XLCH -75) moitteettomasti. Mutku se on minun mielestä karsee sieni, ja sitäpaitsi törröttää senverran paljon ulospäin että kinttu ei oikeen mahu.

Voihan sitä kokeilla isontaa reikiä tuossa pienessä, tai ostaa rahanipulla "helmiä sioille" henkisen vehkeen kaupasta, vaan olisko jollakulla toimivia ehdotuksia?
People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both.
-Be

Hemuli

Vähän on ahistavan näköinen toi sun suodatin. Mulla on Goodsonin Little Breather, toimii ainakin mun rautapäässä hyvin - huippunopeutta kelaa just sen verran kuin tuolla uskaltaa ajaa ;D... Valitettavasti toi menee just siihen "helmiä sioille" kategoriaan, ei taida ees mistään saada hyllystä kun Lyle Landstrom valaa niitä vain kesäisin.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

lint

Mulla 900cc rautiksessa kehin CV ja siinä välialue 52 ja pääsuutin 200. Tällä hetkellä putket ilman minkäänlaisia huiluja, karmee mekkala mutta kiihtyy ja kulkee niin kuin sportin pitääkin.
Miten ootte saanut rautiksen vaimennettua siten että tehohävikkiä ei synny (ainakaan paljoa)? Itse en siinä ole onnistunut. Aina kun oon putkia tukkinu, joko kiihtyvyys tai huippunopeus kärsii, yleensä molemmat. Tuntuu että pienetkin huilut aiheuttaa "ei kierrä" efektin. Kokeillut olen aiemmin orkkisputkilla ja nyt on kiinni orkkis käyrät ja vähän avarammat tarvike vaimentimet joista huilut poistettu.

Jack

Lylen sukunimessä on muuten ö kirjain, niinkun ruottalaisella kuuluukin, ihan knoppitietona, ja naimisissa muuten puolisuomalaisen kanssa.


Flatheads!!!

Hemuli

Mulla on tossa kuvassa näkyvät itse tehdyt läpivirtausvaimentimet, ulkokuori 60 mm rosteria jonka sisällä 40 mm reikäputki. Välissä kerros Allrightin vaimenninvillaa. Oli jo sellaisenaan ihan mukava saundi, äänenpainetaso siinä 105-106 dB(a), pistin perään vielä pienet alumiiniholkit joilla äänet laski muutaman desibelin kun saatiin päätykuppien aikaansaama kammio suljettua. Kyllähän toi varmaan enemmän huipputehoja ottais ilman kuristuksia mutta toi riittää kyllä mulle, pysyy uudempienkin pyörien perässä.

Suuttimina mulla taitaa olla 50/180, en nyt ihan tarkkaan muista.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

annek

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 05 heinäkuu 12, 21:04:01
Vähän on ahistavan näköinen toi sun suodatin.

No niin on, eikä siis vain näköinen... Nyt on alkuperäinen lavuaari paikallaan kunnes löytyy joku toimiva ratkaisu. Viimeistään varmaan sitten tuolta helmiä sijoille -osastolta :P.

Suuttimet on nyt 50/185, ja saattaa olla että tuo välialueen on ihan pikkuisen alakanttiin, jos se voi oireilla tasakaasulla köröteltäessä sellaisina satunnaisina yskähtelyinä? Jos en mitään muuta tekemistä tälle illalle keksi, taidanpa koittaa viiskakkosta.

Tässä pyörässä 200 pääsuuttimena oli aivan liian iso, eikä 190 toiminut juuri sen paremmin. Dragpipeissä on jotkut Stormin tarvikehuilut, jotka eivät kai kauheasti ole menoa haitanneet. Toisaalta eihän sitä tiedä vaikka haittaisivatkin, kun ilman ei ole kokeiltu (meteliä lähti senverran että tallikaverin pyörien hälyttimet alkoivat kiljumaan...).
People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both.
-Be

Silli

Nohnih.

Eli, oon nyt tämän kesän vääntänyt cv/isorautapääkonversion kanssa. Tilanne on se, että tällä hetkellä suuttimien koko on 65/200. Välialue on edelleen  aavistuksen pieni. Ampuu filtteriin tasakaasulla noin 89 km/h. Alle sen, ei oireita, yli sen, ei oireita. Ooon klkeillut välialuesuuttimia välillä 40-n.100, ja pääsuuttimia välillä 180 - 200. Mistä voisi saada välialuesuuttimen kokoa 70?
Järki on lopultakin vain tunne siitä että on itse oikeassa.

Kiwi

Onko sulla mikä neula ja paljonko on prikkoja alla?

KariFS

Ja seosruuvia lienee jo avattu?
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Silli

Neula lienee ihan stanukka sellaisenaan. 65 välialuesuuttimella on päästy siihen pisteeseen että ilmanputsarin vaahtomuovi on säilynyt ehjänä eli liekit ei oo sulattaneet sitä puhki. Aivastaa tasakaasulla noin 80 km/h, satkussa ei. Eli tällä kokeilujaksolla vois päätellä että hitusen loppuu ruoka kesken välialueen yläpäässä. Kulutus on siinä 7,5 litraa satasella.
Järki on lopultakin vain tunne siitä että on itse oikeassa.