Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tuplatulppakannen tulpat

Aloittaja JammuBorgir, 04 heinäkuu 11, 23:03:12

« edellinen - seuraava »

JammuBorgir

Moro!

Tuli hommattua -78 FXE. Tää on mun ensimmäinen HD ja pyörä myytiin projektina. Tekniikka ei ole vielä kovin kunnolla hallussa mut hommasinkin periaatteella et siperia opettaa.


Mut itse kysymykseen. Vehkeeseen on laitettu tuplatulppakannet ja Wisecon takomännät. Huomasin kun katsoin tulppien kuntoa että kaasarinpuolen tulpat ottaa kiinni mäntään just sen verran et kärkiväli pienenee tai menee umpeen. Mitähän kannattais tehdä? Aluslevyt tulppien alle? Lyhyemmät tulpat?

Tulpat on tällä hetkellä NGK BPR5ES.

Soikkeli

Std:n kansissa ainakaan BP5ES ja Wiseco 9:1 ei ongelmia. Ettei vain kierteet itsetehty?
C.O.G. 
Lifemember

Titus

Panheadin tulpat ei ota mäntiin kiinni , niissä lyhyempi kierre.Siis kaasaripuolelle. lämpöpöarvo ihan vastaava kuin pitkällä tulpallakin. Itteporailluissa siis koneistamon tekemissä näin joutuu tekemään.

JammuBorgir

Jeps kiitoksia pitää kokeilla noita Panheadin tulppia! Kannet saattaa hyvinkin olla koneistamolla poratut, pitää käydä tarkastamassa tallilla.

Titus

NGK BP5S on se pannun tulppa.S&S ja STD kansis normaalimittaiset.Hyvä onni sulla ku ei pitänyt kantapään kautta oppia.

erakko

Mulla on yhdet tuollaiset tuplatulppakannet tallilla irrallaan,pitääpä vilkaista millä kierteellä tulpat o. Jos ny en ihan väärin muista ni toinen tulppa pitkä pienempi kierre ja toinen lyhyt isompi.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

shoveltimppa

S&S:n tuplatulppakansissa on kaasarin puolella lyhyempi kierre kuin ensiövedon puolella. Enskan puolella kierteen pituus on sama kuin vakiokansissa.

rodchop

Mulla on tuollaiset vakio kansista tehdyt tuplat, niissa tosi lyhyt kierre.
Kannattaa varoa kun kiristelee, menee jengat todella herkasti ! En oo sossiny mutta nain se vaan on, itsella ei tuplat kaytossa kun joutuis ostaa 2 x morrisin single fire tulpan johdot, joo haluisin kylla mutta maksavat 140$ kpl Ei perse kesta :P
Jos vakio kone epailen koko tuplien hyotya, tietenkin jos sulla puolat & piuhat valmiiks kaikille niin mika ettei.
HOG Forever Forever HOG

Titus

Että s&s kansissakin lyhyet kaasaripuolella.Onkohan niitä erikokoisilla palotiloilla joskus saanut ?

erakko

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 05 heinäkuu 11, 21:25:45
Mulla on tuollaiset vakio kansista tehdyt tuplat, niissa tosi lyhyt kierre. Kannattaa varoa kun kiristelee, menee jengat todella herkasti ! En oo sossiny mutta nain se vaan on, itsella ei tuplat kaytossa kun joutuis ostaa 2 x morrisin single fire tulpan johdot, joo haluisin kylla mutta maksavat 140$ kpl Ei perse kesta Näyttää kieltä
Jos vakio kone epailen koko tuplien hyotya, tietenkin jos sulla puolat & piuhat valmiiks kaikille niin mika ettei.

Ihan vastaavat näytti ne mun kannet olevan,ei oo montaa kierrosta kierrettä.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: Titus - 05 heinäkuu 11, 22:40:11
Että s&s kansissakin lyhyet kaasaripuolella.Onkohan niitä erikokoisilla palotiloilla joskus saanut ?

Kyllä s&s-kansissa pitäis olla pitkät molemmin puolin.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 06 heinäkuu 11, 22:45:43
Kyllä s&s-kansissa pitäis olla pitkät molemmin puolin.

Niitä on sekä että, tosin en tiedä onko S&S "twin spark" kannet joissa HS mittainen toisella puolen myös jälkireijitettyjä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

shoveltimppa

Tarkistin omasta pyörästä ja kyllä siinä on kaasarin puolella lyhkäset tulpat ja vetopuolella pitkät. Kyseessä 1.5 vuotta sitten ostetut S&S:n kannet. Nuo on 3 5/8 porauksella mutta tuskinpa se vaikuttaa asiaan.

ma^ko

Saattaapi muuten olla, että oli joko pitkä/lyhyt tai molempi lyhytkin... kuitenkin mul oli aikoinaan kahdet S&S "twin spark" kannet ja toisi oli eri pituiset ja toisis samanpituiset tulpat molemmin puolin.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

jyrggä

Onkohan niitä kansia mahdollisesti saanu vuosien saatossa erikokosilla palotiloilla?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!