Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Apua aloittelijalle.

Aloittaja Leksa, 25 kesäkuu 11, 19:31:15

« edellinen - seuraava »

Smokie

Pari vuotta sitten rautis jostain syystä päätti kiukutella, vissiin kastelin tulpat ja raivoissani poljin sitä molemmat koivet maitohapoille asti. Olin ihan valmista kamaa Mr. Märkä T-paita kilpailuihin, lerssi otsassa tietty ja just silloin joku puolalainen opiskelija päätti pamahtaa pihaan myymään jotain puupalikoita. Koirakin juoksi tuvasta hampaat irvessä sitä vastaan, taisin ittekkin olla vähän saman näköinen. Ei tarvinnut montaa kertaa pyytää sitä poistumaan ;D

Rezi

Takaisin topikkiin. Kyllä evo-sporastakin hienon pyörän saa tehtyä. Vaikka tuommosen kun kuvassa.

Leksa

Komeahan toi on . Olen kuitenkin päätynyt shovelin hankintaan , koska pituutta on 187cm   tuntuu spora jotenkin vaan liian pieneltä .
Tässä nyt vaan etsitään sitä oikeaa ;D

jakke

Lainaus käyttäjältä: Leksa - 28 kesäkuu 11, 23:19:40
Komeahan toi on . Olen kuitenkin päätynyt shovelin hankintaan , koska pituutta on 187cm   tuntuu spora jotenkin vaan liian pieneltä .

mä oon käsittäny että täällä ei saa sanoo spora saatika kirjottaa..

en nyt varsin ole kaupunkilainen mutta eikös se oo se raitiovaunu siellä helsingissä?

Lexus

Joo mutta se kirjoitetaan Spåra.. :)
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

räkä

Lainaus käyttäjältä: jakke - 29 kesäkuu 11, 14:55:32
Lainaus käyttäjältä: Leksa - 28 kesäkuu 11, 23:19:40

mä oon käsittäny että täällä ei saa sanoo spora saatika kirjottaa..

en nyt varsin ole kaupunkilainen mutta eikös se oo se raitiovaunu siellä helsingissä?

se on spåra, se raitiovaunu

Titus

spora voi olla tulkittavissa vaikka provokaatioksi. Mun mielestä oikeissa pyörissä kone on pultattu kiinni suoraan runkoon vrt. shovelhead tai rautis. 8).Hyvähän näitä mielipiteitä laukoa kun itellä shovel.
Riittävän painava , ei tuuli paisko. Ite jätin sporan väliin kun aina halunnut big twiniä.

mista

Rezin laittamassa kuvassa on kyl hieno yksilö..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: mista - 29 kesäkuu 11, 17:15:01
Rezin laittamassa kuvassa on kyl hieno yksilö..

Joo. Mut eräällä tän foorumin armoitetulla jäsenellä on hyvin samannäköinen kapistus - shovelhead... :P
Long John Stroker

Don Quijote

"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

mista

lapio tai mikä vaan, mutta stance on hyvä.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Leksa

Noniin, nyt vihdoin pääsin shovelin hankinta hommiin. Testaamani pyörä on malliltaan -77 FLH . Ulkopuolisesti pyörä oli hyväkuntoinen , ainut asia mitä kokematon silmä huomasi oli uusitut sylinterien kannet ja alaosat olivat ruosteessa , ei ilmeisesti mitään vakavaa. Öljyä näytti vuotavan paristakin eri paikasta. Muuten pyörä on ihan orkkis kunnossa , eli hieno.           

Koeajossa huomasin seuraavaa , kytkin toimi heikosti , kun vedin pohjaan ja polkaisin vaihteen päälle niin pyörä hyppäsi jo eteenpäin. Vauhdissa kun yritti vaihtaa kakkos vaihteelle niin hyppäsi aina suoraan vapaalle , uudestaan kytkin pohjaan uusi yritys heitti vaihteen suoraan kolmoselle. Alkuajossa tyhjäkäynti ok , pienen lenkin jälkeen ei ilman kaasun pumppausta käynnissä pysynyt.
Siinä joitain huomioita.
Jos esim vaihteisto on sökönä niin onko millaisesta hommasta kysymys?

Kaikkien noiden vikojenkin varjossa shovelissa oli sitä jotain , meikä tykkää.

KvL

Lainaus käyttäjältä: Leksa - 01 heinäkuu 11, 14:44:44
Noniin, nyt vihdoin pääsin shovelin hankinta hommiin. Testaamani pyörä on malliltaan -77 FLH . Ulkopuolisesti pyörä oli hyväkuntoinen , ainut asia mitä kokematon silmä huomasi oli uusitut sylinterien kannet ja alaosat olivat ruosteessa , ei ilmeisesti mitään vakavaa. Öljyä näytti vuotavan paristakin eri paikasta. Muuten pyörä on ihan orkkis kunnossa , eli hieno.           

Koeajossa huomasin seuraavaa , kytkin toimi heikosti , kun vedin pohjaan ja polkaisin vaihteen päälle niin pyörä hyppäsi jo eteenpäin. Vauhdissa kun yritti vaihtaa kakkos vaihteelle niin hyppäsi aina suoraan vapaalle , uudestaan kytkin pohjaan uusi yritys heitti vaihteen suoraan kolmoselle. Alkuajossa tyhjäkäynti ok , pienen lenkin jälkeen ei ilman kaasun pumppausta käynnissä pysynyt.
Siinä joitain huomioita.
Jos esim vaihteisto on sökönä niin onko millaisesta hommasta kysymys?

Kaikkien noiden vikojenkin varjossa shovelissa oli sitä jotain , meikä tykkää.

Kaikki lienee säädettävissä/korjattavissa, mutta onhan noita varmaan parempikuntoisempiakin myynnissä.
Kesällä olis mukavampaa ajaa kuin ropata.

Titus

Varmaan pytyis ruostetta kun kannet on alumiinia.Mun mielestä kytkimen säädöt pielessä.Iso säästö jos kannet ja pytyt vaihdettu, vielä jos kunnolla tehty.Pitikö se loota muuten ääntä ? Iso maa isot toleranssit. Otapa joku mukaan jolla kokemusta shoveleista ei tarvi niin kauheasti miettiä tollasia tyhjäkäynnin häviämisiä kuumana. Mulla itsellä 79 flh. jonka kanssa ajot jatkuu vielä kauan.Jos se 77 muuten sua miellyttää ja sillä pystyy ajamaankin, aja tämä kesä ja korjaile viat talvella. Löytyykö pyörän huoltohistoriasta tietoja .

Leksa

Lainaus käyttäjältä: Titus - 01 heinäkuu 11, 20:45:30
Varmaan pytyis ruostetta kun kannet on alumiinia.Mun mielestä kytkimen säädöt pielessä.Iso säästö jos kannet ja pytyt vaihdettu, vielä jos kunnolla tehty.Pitikö se loota muuten ääntä ? Iso maa isot toleranssit. Otapa joku mukaan jolla kokemusta shoveleista ei tarvi niin kauheasti miettiä tollasia tyhjäkäynnin häviämisiä kuumana. Mulla itsellä 79 flh. jonka kanssa ajot jatkuu vielä kauan.Jos se 77 muuten sua miellyttää ja sillä pystyy ajamaankin, aja tämä kesä ja korjaile viat talvella. Löytyykö pyörän huoltohistoriasta tietoja .

Pientä nakutusta kuului varsinkin kun kone pääsi lämpiämään ( vosiko ola vikaa venttiileissä?)
Huoltohistoriasta paha sanoa mitään , pyörä tuotu jenkeistä pari vuotta takaperin .

Sen verran vielä huomioita pyörästä että se öljyvuoto tuntui olevan aika runsasta juuri takimmaisen pakoputken lähdön kohdalta? Myöskin pohja levyn/panssarin päällä näkyi öljyä olevan jonkin verran?

Pyörä kyllä miellyttää mun silmää , siinä on jotain mitä en vielä osaa selittää .