Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Apua aloittelijalle.

Aloittaja Leksa, 25 kesäkuu 11, 19:31:15

« edellinen - seuraava »

Leksa

Terve vaan kaikille foorumilaisille.
Olen jo pitkät tovit seurannut finnbikersin sivuja ja kateellisena seurannut projektialbumeja , on se vaan hienoa katsella kun jotkut osaa .
Muutama vuosi on ollut itsellä haaveena hankkia jonkinmoinen projektipyörä , mitä alkaa väsätä . Kokemusta pyörän rassaamisesta ei tosiaan kovin paljon ole mutta intoa sitäkin enemmän .Kolmisen vuotta olen softaililla painellut menemään pitkin ja poikin mutta tilojen puutteen vuoksi pyörän laittelu on jäänyt olemattomaksi .

Kysymys kuuluukin että mistä olisi hyvä lähteä liikkeelle ? Olen katsellut 883 sportstereita sekä XL 1200 mallia ,näitä ainakin saisi vielä kohtuu hintaan.
Projektiosiossa ainakin tuntuu olevan suosittu malli ja laitettuna helvetin hieno!

Eli toisinsanoen mitään en osaa mutta projektipyörä pitää silti hommata  :), näin se vaan menee että tekemällä oppii ja täällähän sitten kysellään kun mikään ei onnistu .

Kiitos jo etukäteen kaikkien avusta.

-Leksa

Mopopoika

millaista pyörää olet ajatellut rakentaa? chopper, bobber vai jotain muuta?

jos teet chopperin tai bobberin niin 883 riittää hyvin mut jos haluat tehdä jonkun nopeaan ajoon tarkoitetun niin sitten varmaan kannattaa ostaa suoraan 1200
883:sta saa helposti tehtyä 1200:sen jos sellaisen joskus jälkeenpäin haluaa

ja kannattaa ostaa 2003 tai vanhempi niin ei tarvi tapella niiden kumiripustusten kanssa

t. Jyrki

flhx

Lainaus käyttäjältä: Mopopoika - 25 kesäkuu 11, 20:24:49
....ja kannattaa ostaa 2003 tai vanhempi niin ei tarvi tapella niiden kumiripustusten kanssa

t. Jyrki

Mikäs noissa on vikana? Siis olettaen että ei oo tarkotuksena tehä jäykkäperää. Noissa tuoreemmissahan on sitäpaitti ihan hienoa biittiä,niinku esmes venakopat.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Leksa

Kyllä bobber olisi tarkoitus rakennella ja en ole vauhtia hakemassa vaan tyyliä ;)

Hyvä homma että 883 on toimii siihen puuhaan , niitä tuntuukin löytyvän hyvin myyntipalstoilta.Hyvä tietää että 2003 uudempaa ei kannata lähteä edes miettimään .

Näillä mennään!


Mopopoika

Lainaus käyttäjältä: flhx - 25 kesäkuu 11, 20:35:30
Lainaus käyttäjältä: Mopopoika - 25 kesäkuu 11, 20:24:49
....ja kannattaa ostaa 2003 tai vanhempi niin ei tarvi tapella niiden kumiripustusten kanssa

t. Jyrki

Mikäs noissa on vikana? Siis olettaen että ei oo tarkotuksena tehä jäykkäperää. Noissa tuoreemmissahan on sitäpaitti ihan hienoa biittiä,niinku esmes venakopat.

Paljon helpompi tehdä siisti kokonaisuus vanhemmista laitteista. Vaatii aika paljon taitoa saada kumiripusteinen Sporty siistin näköiseksi. On niitä tehty esim. Jyväskylän suunnalla mutta sen
pyörän tekijän taidot on ihan omaa luokkaansa

Niin juu, sitten yksi tärkeä asia:: tämä on minun mielipiteeni asiasta, ei mikään fakta (paitsi Samin rakentajan taidot, se on fakta)

tase

Oli laite uusi tai vanha vaatii se teknistä osaamista aina. Tietysti voihan omat ideansa toteuttaa osaajilla mikä ei ole huono idea ollenkaan ja Suomessahan noita osaajia löytyy.

flhx

Niin en mä aio Mopopoika ruveta kinaamaan sun kanssa noista kumimopoista, mutta ihmettelin vain tota kumiripusteisten tuomitsemista kun ei vielä ollut selvillä että minkälaista laitetta olisi tarkoitus rakentaa. Nimittäin kyllähän esim. jonkin race-henkisen laitteen nyt kumiripusteiseenkin rakentaa vallan mainiosti, eikö? Vai onko nykyään oletuksena että aina rakennetaan se pakollinen bobber..(tai chopper) Kuten sanoin, ei mitään kinaamista,olipahan vain ihmettely.

Ja iteasiassa mulla oli kyl toi Samin laitekin mielessä kun tuota ihmettelin...Samalla käytän härskisti aasinsillan ja korjaan omaa kommenttiani,kyllähän kumimopostakin jäykän toki saa,vaatii vain hieman ehkä enemmän paneutumista asiaan..
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

streamliner

Täältä ääni tötteröshovelille. Sellanen lähtee nykyään noin kuudella tonnilla ja saat siitä ikuisen riesan itsellesi, jota et vaihda pois. Hyvinä puolina tuon ikäisissä vehkeissä on se, että saat repiä siitä vilkut ja muut kotkottimet irti, kun tavoittelet tyyliä. Kovat jätkät kattooo vilkkuja vaan maijan katolta. Shoveli opettaa nöyräksi ja ajan mittaan tunnet väistämättä sen kuin omat reikäiset taskusi. Crashcourse on tosiasia. Munaahan shoveleissa on valtavasti sanoi pannumiehet mitä tahansa ja kiksikäynnistäminen jo nautinto sinänsä. Mikään ei voita sitä, kun poljet pyörää hikipäissä ja ujous karisee, kun yleisö alkaa kerääntyä.  Saat tarinoita kerrottavaksi. Sähköjen yksinkertaisuus takaa sen, että voit bilteman kolvilla sekoittaa ne ihan itse. Osta mieluummin mahdollisimman vähän rakennettu, että voit rakentaa sen sitten piloille.

Tai sitten voit ostaa sen -00 mallin 883:n ja ajella huoletta. Mut muista sitten tämä viesti kun näet jonkun jätkän heittelevän kypärään bussipysäkillä ja polkevan shovelia hullun lailla. Se on sitä Oikeaa Harrastamistaâ,,¢.

Täällä katselemaan shoveleita >>

Spöke

+1 sovelille- eikös softiksen jälkeen tollanen porsteri oo vähän ujo?
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

erakko

Lainaus käyttäjältä: streamliner - 25 kesäkuu 11, 23:21:27
Mikään ei voita sitä, kun poljet pyörää hikipäissä ja ujous karisee, kun yleisö alkaa kerääntyä.

Mä oon huomioinu et käynnistymisen todennäköisyys on kääntäen verrannollinen yleisömäärään.  ;D

Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Leksa

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 25 kesäkuu 11, 23:44:48
+1 sovelille- eikös softiksen jälkeen tollanen porsteri oo vähän ujo?
-Spöke-


Varmaan se vähän ujo onkin , mutta kysehän onkin siitä että on halua ja kiinnostusta oppia laittamaan/rakentamaan pyörästä itsensä näköinen rumilus :)
Softaili on tarkoitus pitää ajossa siksi tämä projektipyörä , eihän sitä tiedä miten kauan se on palasina kun sen kimppuun pääsen.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: erakko - 25 kesäkuu 11, 23:48:13
Lainaus käyttäjältä: streamliner - 25 kesäkuu 11, 23:21:27
Mikään ei voita sitä, kun poljet pyörää hikipäissä ja ujous karisee, kun yleisö alkaa kerääntyä.

Mä oon huomioinu et käynnistymisen todennäköisyys on kääntäen verrannollinen yleisömäärään.  ;D

Ei oo. Pitää vaan polkasta tarpeeks väkevästi. Mun shovelissa sen sijaan on kännikäynnistyksenesto... :P

Mutjoo, shoveli on halpa ja hyvä aihio vähän joka tyylisuuntaan. Koneen kanssa on vähän enempi jumppaa kun evolaisten, mutta onpahan sitte enempi sitä sieluakin.
Long John Stroker

erakko

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 26 kesäkuu 11, 00:00:31
Lainaus käyttäjältä: erakko - 25 kesäkuu 11, 23:48:13
Lainaus käyttäjältä: streamliner - 25 kesäkuu 11, 23:21:27
Mikään ei voita sitä, kun poljet pyörää hikipäissä ja ujous karisee, kun yleisö alkaa kerääntyä.

Mä oon huomioinu et käynnistymisen todennäköisyys on kääntäen verrannollinen yleisömäärään.  ;D

Ei oo. Pitää vaan polkasta tarpeeks väkevästi. Mun shovelissa sen sijaan on kännikäynnistyksenesto... :P



Muistan yhden reissun kun paluu siirtyi päivällä käyntiinlähtemättömyyden takia. kyl se sit muutaman oluen jälkeen läks ensimmäisellä,etenki ku oli itsekseen polkee.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Hemuli

Sportsteri? Ujo? Mitä te ootte taas vetäny... Vähemmästäkin saa bannia ja julkisen ruoskinnan ;D. Kyllä se on niin että voimamoottorin ympärille saa kyhättyä ihan mitä vaan eikä tarvitse tuskailla tuomiokirkon kokoisen ja painoisen vehkeen kanssa joka ei kulje mihinkään edes vapaassa pudotuksessa...

No joo, asiaan. Kumiripusteisen runko tosiaan asettaa jotain lisähaasteita rakentamiseen - lisäksi runko on kymmeniä kiloja painavampi. Muistakaa myös, että Samin tekemässä hienossa popperissa kumiripustus oli muutettu kiinteäksi - käyttäen toki alkuperäisiä kiinnityspisteitä.

Sportteja saa halvalla, hinnassa ei juuri ole eroa onko laite 883 vai 1200. Jos ostaa pienemmän niin siitä saa pienellä panostuksella tehtyä täysikokoisen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuukka

Lainaus käyttäjältä: erakko - 25 kesäkuu 11, 23:48:13
Lainaus käyttäjältä: streamliner - 25 kesäkuu 11, 23:21:27
Mikään ei voita sitä, kun poljet pyörää hikipäissä ja ujous karisee, kun yleisö alkaa kerääntyä.

Mä oon huomioinu et käynnistymisen todennäköisyys on kääntäen verrannollinen yleisömäärään.  ;D




Vähän off topikkia, mutta mä oon sitä mieltä, että käynnistyvyys on suoraan verrannollinen koneen kuntoon. Väljä paska huonolla kaasarilla, sytkällä ja huolenpidolla ei lähde vaikka ei olis ketään katsomassa :o
C.O.G.