Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Rotta-GSX

Aloittaja Mike LeCoq, 19 kesäkuu 11, 20:24:31

« edellinen - seuraava »

Mike LeCoq

Laitetaanpa esille tää meikäläisen toinenkin fillari, elikkä '81 750GSX Suzuki. Pari vuotta sitten hankittu Suiza oli melko patinoituneessa mutta suht orkkis kuosissa, laukuilla ym. koristeltuna. Sen näkösenä sillä ei voinut ajaa metriäkään, joten rälläkkä lauloi ja kemppi kipinöi ja sen jälkeen pyörä alkoi näyttää siedettävältä.

Operoinnin jälkeen pyörällä on vain ajettu ja tehty muutamia päivityksiä ulkokuosiin. Toisinaan tulee houkutuksia rakennella laite viimesen päälle nätiks mutta toisaalta olen tyytyväinen tohon melko perinteiseen ja ehkä kliseiseen rottatyyliin, joten so what let's just ride!

Teknisesti laitteessa kaivelee käytännössä täysin toimimattomat takaiskarit (lue kivikova perä) ja vapaavirtausmalliset ilmanputsarit, joiden toimesta virtaukset alkavat pyörteilemään kovemmissa vauhdeissa ja navakalla tuulella, jolloin kone alkaa mokeltamaan. Tähän pikalääkkeenä taittelin alumiinista suojakuoren putsaririvistölle mutta eihän tuo ongelma poistu ennen kunnollisen kotelon asentamista.

Tässäpä pari fotoa ko. vehkeestä. Ainoo muutos kuvien kuosiin on ThermoTec -päällyste pakosarjassa, joka kyllä mun mielestä parantaa ulkonäköä yllättävän paljon.

flhx

Itsehän olen laitteen jo pariinkin kertaan nähnyt ihan livenä ja täytyy myöntää että on se hauska budjettiraaseri. Tuollanen rottatyyli vanhassa japanialaisessa on oikein toimiva. "Mikelle"jo hiukan vihjailin rungon jäykistelyä...Mutta toimiihan tuo tuollaisenakin.

Hauska juttu oli kun käytiin pikasesti pikku n.150km ajolenkki heittämässä,mukana allekirjoittanut TC-Glidellä,tallikaveri evosoftaililla ja "Mike" rottasuitsalla. Ajelin letkan ekana mukavia mutkaisia pikkuteitä rentoon tyyliin sellainen 100-110kmh(eli täysin nopeusrajoitusten mukaan),juomatauolla "Mike" totesi että teillä varmaan noilla vtwineillä toi oli leppoisaa paukuttelua(niinkuin olikin), mutta suitsasta loppuu välitykset...Mitä hittoa,siis japsipyörä hitaampi kuin Harleyt ?? Ite kokoajan odotin ajolenkillä että kohta se "Mike" paahtaa miljoonaa ohi kun on niin tylsää körötellä pappamopojen perässä...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.