Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Harmaasivut takaisin valkosivuiksi?

Aloittaja ma^ko, 18 kesäkuu 11, 00:25:09

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Millä valkosivurenkaat puhtaaksi helposti?

Mulla on alla nykyisin lähinnä harmaasivut, sitä se tekee ku ei säil lasikaapissa mopoaan, mut kiva olis jos valkosivut olis valkoiset.

Pineline + painepesuri, ei vaikutusta. Swarffega tms käsienpesuhyytelö kuivana hieroen toimii, mut on työläs(joo, olen laiska), eli onko jotain helpoksi havaittua pesuevästä ko renkaiden valkaisuun?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

flhx

Putsasin menestyksekkäästi aikoinaan auton renkaasta valkosivut tinnerillä,tuli helposti puhdasta. Jossain varoiteltiin että ei saisi valkosivua putsatessa tinnerirätti osua renkaan(mustaan)kylkeen kun siirtyisi mustaa väriä valkosivuun ja sitä olisi  hankala saada pois, ite en moista huomannut.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Santtu

Mä käytän Patapataa. Toimii mainiosti vaikka Fairin tai mäntysuovan kanssa. Varo että et samalla hio vannetta, ainakaan kovin paljoa.

KK

Us-Parts myi ainakin aikanaan valkosivunpesuainetta gallonan pullossa, en muista hintaa/saako sitä enää. Itse käytän Würthin Car+Go pesuainetta tohon hommaan, tosin sitä ei enään saa kuin 25L astioissa ja on veteen sekoitettavaa kamaa. Snadisti pesuainetta valkosivulle ja vähän näyttää harjaa/sientä, niin johan lähtee skeida. Jarrukliinerikin toimii hienosti, tosin en tiedä kuinka hyvää se tekee kumeille, mut sillä lähtee hätäisesti.
F.U.

Webmaster

Tuolla chätissä on keskustelua aiheesta, joten laitetaas tännekin, että autovahalla olen puhdistanut valkosivuja.
Tahtoo Pannun ketju roiskia oljyä renkaan sivuun, joka taas vuotaa laatikosta ketjulle.
Mutta tuo autovaha on ollut paras ja vaivattomin tapa puhdistaa ja siitä jää seuraavaan kertaan hieman kalvoa ja ei tartte sitten taas hikipäässä kontata renkaan kylkiä hinkkaamassa.

jesse

mites mustaan kumiin valkosivun maalaus?
korjaus tusseja kyllä myydään mutta niillä lähinnä tekstejä saa siististi maalattua...
toisaalta joskus kun vanteita on maalannut niin eipä tahdo aina paukkumaalitkaan kumeista lähteä kuin reilusti hankaamalla  :o
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

Hemuli

Hommaan myytiin aikoinaan ihan omaa maaliakin mutta ei tunnu oikein mikään toimivan pitkällä aikavälillä - kumista puskee niin paljon höyryjä ulos että kaikki maalatut valkosivut on pian ruskeasivuja ja niitä ei saa puhtaaksi millään. Ainoa toimivaksi todettu valkosivu on vulkanoitu sellainen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Don Quijote

Maalia löytyy mm. täältä --> http://www.hi5bikes.fi//product_catalog.php?c=184

Mutta tuollakin maalilla käy juuri kuten Hemuli sanoi, muuttuu rushkehtavaksi aika nopeasti. Sitä en tiedä miten se käyttäytyy jos vetää useamman kerroksen? Omassa pyörässä pieni sävymuutos ei haittaa, näyttääpä wanhemmalta  ;D
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

SOHVELI-76

Muistanko nähneeni jossain sellaisia liimattavia valkosivujakin..?
0405691644

Moskari

Jos mikään muu ei auta... En tosin suosittele, mutta rajumpaa mekaanista putsaamista; Make your own Wide White Wall tires (varovasti hioo mp-renkaasta, sen verran että paskanen pintaa muuttuu valkoseks!?)
Rock on ikuista - kaljaa menee

bikerpig

WD-40 toimii kuulemma valkosivuihin pirun hyvin. En kyllä ole itse koittanut mutta... Ainakin joskus olen wd:llä puhdistanut burniksen jälkeen kumin riekaleita pyörästä ja seinistä ja hyvin irtoaa.

mista

rengasliikkeessä vanhempi herrasmies kehui pata pataa ja mäntysuopaa hiukan veteen..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

masa

Tärpätillä lähtee, pyyhkäsy ja puhdasta rättiä, ei kannata ees taas hankailla tulee vaan paskat takaisin.

kessu

Omista valkosivuista oon saanut liat pois helposti sellasilla valkosilla "taikasienillä", toimii pelkällä vedellä. Kunhan ei hinkuta edestakaisin, vaan vetää yhteen suuntaan niin ei se sienikään mene paloiksi niin nopeesti. Myydään ihan tavan kaupoissa siivousvälineosastolla, maksaa jotain 3â,¬ / 2kpl

Valkosista oldskoolkahvoista taas saa lian pois pyykinpesujauheella ja vedellä hinkkaamalla.