Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kuivakytkin "rääkäisee" liikkeelle lähdettäessä

Aloittaja streamliner, 10 kesäkuu 11, 10:55:59

« edellinen - seuraava »

Jasu

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 31 elokuu 13, 18:45:05
Kytkimen kuuluu pitää helvetillistä kalpatusta.
Kuinkahan monta meitä on jotka ovat enemmän kuin säikähtäneet kytkimen meteliä..? ::)

Rieska saattaa ehkä muistaa kun Shoveliani niputin, ja ensitestillä sammutin aika hätäseen kytkimestä kuuluneen metelin takia, saatellen kysymyksellä että "mikähän tuossa on rikki, kun tuollaista ääntä pitelee"

Enska remmillä, enskakoppa paksu alumiininen, ja tietenkin ne ekat käytöt/säätelyt ilman koppaa...

shoveltimppa

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 31 elokuu 13, 20:31:50
BDL:n kytkintä ei pidä verrata orkkikseen, sen rakenne on sellainen että se pitää aina sellaista pientä kolkotusta. En nyt osaa tarkemmin analysoida miksi, mutta näin se on aina ollut.

Kyllhän sitä voi verratan juurikin tuon äänen suhteen  ;) En mä tiedä onko siinä mitoitus vähän erilainen tai  vai minkä takia noi tuntuu rallatusta pitävän.

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 31 elokuu 13, 20:31:50Siinä kasikolmosen orkkiskytkimessä oli sekin tekijä että se oli paksun alumiinikopan sisällä. Äänet vaimentuvat kummasti kun niillä ei ole vapaata reittiä ulkoilmaan.

Toi on totta. Vanhanmallinen peltikoppakin, joka mulla on paikallaan, vaimentaa ääntä yllättävän paljon, saati orkkis alumiinikoppa. Tosin ei se orkkis pitänyt pahaa ääntä vaikka kytkimensäätöräppänä oli auki.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: shoveltimppa - 31 elokuu 13, 23:27:15...Kyllhän sitä voi verratan juurikin tuon äänen suhteen  ;) En mä tiedä onko siinä mitoitus vähän erilainen tai  vai minkä takia noi tuntuu rallatusta pitävän...

Sehän on rakenteeltaan ihan erilainen kuin tuollainen perinteinen piikkisika. En nyt tosiaan tarkemmin ruvennut avaamaan asiaa kun siitä on toistakymmentä vuotta kun olen viimeksi sellaista käsissäni pyöritellyt. Meinasin vaan että se kolkotus syntyy ihan rakenteellisten ratkaisujen takia joita orkkiskytkimessä ei ole.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Toistan: jos se on BDL:n oma kytkin, sen kuuluu pitää helvetillistä kalpatusta. Se on rakenteeltaan sellainen "moderni"  ;D kruunukytkin.
Long John Stroker

shoveltimppa

Lainaus käyttäjältä: shoveltimppa - 31 elokuu 13, 12:27:07
Ominaisuus lienee uuden kytkinrummun, koska kytkimen sisuskalut eivät tuossa välissä vaihtuneet.

Itseäni lainaten ;) Mulla on piikkisika kytkin jossa kytkinrumpu on BDL:n tuotos. Joka tapauksessa rallatusta se pitää.

Puunaama

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 01 syyskuu 13, 11:49:40
Toistan: jos se on BDL:n oma kytkin, sen kuuluu pitää helvetillistä kalpatusta. Se on rakenteeltaan sellainen "moderni"  ;D kruunukytkin.
Eikös se "moderni" kytkin pidä kolkotusta kytkin kiinnikin siis levyt yhdessä?
Tikkurilan Talli since 1991

Soikkeli

BDL:n kytkimen rumpuun laitoin 6 kpl SKF:n smimmilevyistä tehtyä välyksenpoistajaa ettei kytkimen levyt pääse hakkaamaan vapaasti rumpuun.
Kytkin hiljeni huomattavasti kun levyjen vapaa liike pieneni. Sama idea kuin alkuperäisissä levyissä jossa on kuula/jousi poistamassa välystä.
C.O.G. 
Lifemember

masa

LainaaKytkimen kuuluu pitää helvetillistä kalpatusta.
Näin minäkin olen asiantuntijoiden antanu itselleni kertoa,ja hyvin on toiminu, jos ei rallata kytkin pohjassa  ja on remmi enska ni on jotain vikaa.Sama oli vanhassa 1,5" tuumasessa kopan kanssa ja nyt 3,0" tuumasessa avossa ,hyvin helisee ,miks pitäis hiljetä :-)

Kapteeni sika

Kyllä näistä meteliä lähtee ilman helistimiäkin. Ei se räminä oo mun mielestä kuulia.  :D

Alf

Suurin kalkatus taitaa lähteä jos kitkalevyjen reiät on kuluneet väljiksi piikkisian tappeihin. Usein näkee että noi reiät on kuluneet soikeiks.

silakka

Moro! Mitenkä levyjen uittamisen jälkeen niiden kuivaus vaiko ei?

Spöke

kyllä ne kuivata kandee jollain paperipyyhkeellä, ei sotke paikkoja niin pahasti.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa