Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kuivakytkin "rääkäisee" liikkeelle lähdettäessä

Aloittaja streamliner, 10 kesäkuu 11, 10:55:59

« edellinen - seuraava »

JPP

Mun mielestä paras vastine euroille koko mun pyörässä on ollut Primon Pro Clutch. Huoleton ja kevyt käyttää.

Spöke

Lainaus käyttäjältä: JPP - 25 elokuu 13, 23:37:58
Mun mielestä paras vastine euroille koko mun pyörässä on ollut Primon Pro Clutch. Huoleton ja kevyt käyttää.
Mun mielestä paras vastine euroille koko mun pyörässä on ollut hd:n oma kytkin muutettuna jalkakäyttöiseksi, mihin se alunperin suunniteltiinkin ;D ;D ;D ;D
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

JaZZo

Omassa shovelissa tuo rääkäisy johtui siitä, että piikkisian ja akselin välissä oleva kiila oli katkennut ja liikkeelle lähtiessä tämä kiilan jämä sitten sorvasi laatikon pääakselia kunnes tarttui lämmetessään johonkin kiinni. Eli lämmetessään toimi hienosti, mutta kylmänä taas korahteli. Nyt kun vaihoin piikkisian mutterin ja korjasin akselin pään kierteen viilaamalla, ja laitoin sen kiilan kanssa kasaan, kesti se kiila pari koeajopäivää kunnes maanantaina kirkuva kotka ilmoitti olevansa jälleen läsnä. Vika palautui ja toistuu joka aamu. Noh, täytyy tuo akseli vaihtaa lootaan koska tästä nykysestä on tuokin kartio melkeinpä moro kiilauran lisäksi. Vasenkätinen kierre onneksi pitää tuon piikkisian kireellä vaikka siellä akseli hakeekin paikkaansa. Tuo orggis suljettu enskaketju/koppahässäkkä ei oikein motivoi purkamaan joka käänteessä kun sekin on sieltä ja täältä paskana ja sikafleksillä paikattu. Kapeaa belttisettiä haaveillessa koitan nyt ajaa tuolla paketilla seuraavat viat pihalle.  ;D

Kiksin poskea irrottaessa tulin huomanneeks että painelaakeri oli soronnoo ja tää öljynheittäjän keskireikä oli sorvaantunu pyöreeks. Lukkorengas kytkinpuikon päästä joko puuttu tai on lakannu olemasta ihan fyysisen kulumisen tuloksena. Ainakaan sitä ei mistään löytyny. Tämäkin selvisi sillä kun kytkintä säätäessä mitään ei tapahtunut, joten pikku check out kytkinpuikon toiseen päähän. Moorelta heavy duty -painelaakeri ja uus öljynheittäjäwhatever kiinni ja nippuun.

Nyt oon ajanu tän viikon 50kilsan koulumatkoja joka päivä, ja ilta-ajelut päälle. Muuten pelaa hyvin mut tuo liikkeellelähteminen äänineen hieman huvittaa. :D
Shovelpiä

Spöke

Mä en oo miesmuistiin (Tänikäisellä lähimuisti jo pätkii) laittanut kiilaa piikkisialle. Just tosta em. rikkoutumisen pelosta. Ei sellanen pikkunen woodruf-kiila mitään voimaa siirrä, kyllä sen pitää siirtyä kartion kautta. Mutta kartiot pitää olla kunnossa. Ja jos lipsuu, tuo vasenkätinen mutteri kirii lisää. Eikä ole tuon suhteen ollut ongelmaa.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

JaZZo

^ Joo, kunhan tuo syksy koittaa ja saan aikaiseksi niin vaihdan tuon akselin (ja kaiken sen ympäriltä, mun tuurillani). Jätän sitten kokoamisvaiheessa tämän kiilan pois. Et ole ainoa joka on tuota kiilan poisjättöä aiheessa maininnut. Piikkisiassakin näytti olevan tuota kiilan tekemää vammaa, joten kattoo nyt pystyykö pelastamaan sitä enää. Mittausteknistä pohtimista ja budjetin ylittämistä luvassa muutenkin  ;D
Shovelpiä

Kapteeni sika

Niitä kytkinpuikon päähän tulevia lukkorenkaita on kahdenmallisia, rautalangasta väännetty löytyy kuulemma usein kopan pohjalta. Toinen on segerin rengas joka pysyy, koko on 1/4". Kun laitoin omaan villariin sellaisen niin viilasin siitä vielä korvat pois ettei ne ota kytkinkäpälään.

Tumppi

Tossa aikasemmine kesällä kun tein vähän kytkinremppaa, mietin kanssa tuota kiilan tarkotusta tuolla. Kyllä tommosessa sovelluksessa ton kartion täytyy se voima ottaa vastaan. Laitoin kuitenkin kiilan takasin mutta seuraavalla kerralla kun tarttee jotain taas räplätä niin se kiila kyllä taitaa jäädä pois.  ::)

Hemuli

Eräs tälläkin palstalla kirjoittava vanhan raudan valtias on tuon kiilavirityksen vastustaja numero ykkönen - hänen vinkkinsä oli muistaakseni niin että kiila pois ja akselin ja kytkinrummun läppäys toisiinsa venttiilihiomatahnalla ennen kiinnitystä parhaimman mahdollisen kontaktipinnan aikaansaamiseksi. Samaa vinkkiä käytin aikoinaan kampuran keskitapin kiinnityksessä ja täytyy sanoa että napakka tuli, meinas tappi jäädä niille sijoilleen kun sen kevyesti käsin painoi paikalleen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuna

Vähän eihetta sivuten saako kytkimen helinää millään pienemmäksi?
Oma pyörä pitää samanlaista ääntä kun videon pyörä.
4 Speed cluch Shovelhead

Puunaama

Vaihda välilevyt "kynsimallisiin" siis kytkimen ei selän.
Tikkurilan Talli since 1991

shoveltimppa

Ei kynsimalliset välilevytkään välttämättä auta. Mulla on sellaiset ja helinää pitää. Väittävät shovelin ominaisääneksi. Mutta kun tota kytkintä on kaikissa vanhoissa big twineissä, niin miksi helinä mielletään juuri shoveliin liittyväksi?

Alkuperäisella kytkimella ja enskakopalla (-83 FXE) ei helinää käytännössä ollut. Mutta kun vaihdoin BDL:n remmienskan, niin luulin ryssineeni jotain asennuksessa kun kytkin piti niin pirullistä ääntä. Viisaammat sitten valistivat, että helinä on enempi vähempi normaalia. Ominaisuus lienee uuden kytkinrummun, koska kytkimen sisuskalut eivät tuossa välissä vaihtuneet.

Tuusulan T-Bone

Kytkimen kuuluu pitää helvetillistä kalpatusta.
Long John Stroker

HillyMan

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 31 elokuu 13, 18:45:05
Kytkimen kuuluu pitää helvetillistä kalpatusta.

Mun kytkin on sitten vissiin rikki   ;D

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: shoveltimppa - 31 elokuu 13, 12:27:07
Alkuperäisella kytkimella ja enskakopalla (-83 FXE) ei helinää käytännössä ollut. Mutta kun vaihdoin BDL:n remmienskan, niin luulin ryssineeni jotain asennuksessa kun kytkin piti niin pirullistä ääntä. Viisaammat sitten valistivat, että helinä on enempi vähempi normaalia. Ominaisuus lienee uuden kytkinrummun, koska kytkimen sisuskalut eivät tuossa välissä vaihtuneet.

BDL:n kytkintä ei pidä verrata orkkikseen, sen rakenne on sellainen että se pitää aina sellaista pientä kolkotusta. En nyt osaa tarkemmin analysoida miksi, mutta näin se on aina ollut.

Siinä kasikolmosen orkkiskytkimessä oli sekin tekijä että se oli paksun alumiinikopan sisällä. Äänet vaimentuvat kummasti kun niillä ei ole vapaata reittiä ulkoilmaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Nuppe

Lainaus käyttäjältä: Tuna - 31 elokuu 13, 08:23:28
Vähän eihetta sivuten saako kytkimen helinää millään pienemmäksi?
Oma pyörä pitää samanlaista ääntä kun videon pyörä.
4 Speed cluch Shovelhead

Omassa samanlaista rahinaa - kytkimen saa kyllä säätöihin sillee et ei rahise, mutta toisaalta silloin se rupee kantamaan, etenkin taajama ajeluissa. Äänistä viis, kunhan skulaa.
On se hiano!